وانت آریسان جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

مشخصات وانت آریسان 2 ایران خودرو

اردیبهشت 1401: آقای پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، ضمن تایید تولید هایما 8S در سال 1401، خبر داده که تولید نسل جدید وانت آریسان نیز در نیمه اول 1401 در کارخانه ایران خودرو خراسان، آغاز می‌شود. وانت جدید آریسان 2 از نیمه دوم سال 1400 وارد مرحله تولید آزمایشی شده بود و به نظر می‌رسد ایران خودرو، مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری و تولید انبوه آن را کسب کرده است.
وانت آریسان 2 با موتور دوگانه سوز

آذر 1400: آقای رحمانی (معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو) ضمن اشاره به ویژگی‌های جدید وانت جدید آریسان 2، یادآوری کرده که تغییرات بسیاری در قوای محرکه، شاسی و حتی امکانات آریسان جدید رخ داده که حاصل همه آنها، بهره‌برداری بهینه‌تر از این محصول جدید است. آقای رحمانی همچنین به دوگانه‌سوز بودن وانت آریسان نیز اشاره کرده و گفته که تغییر محل نصب مخزن، باعث شده تا فضای بارگیری این وانت افزایش یافته و ظرفیت بارگیری‌اش به 750 کیلوگرم برسد.

لیست خودروهای غیر استاندارد سازمان استاندارد اخبار مهم افزایش کیفیت خودرو سوابق نیره پیروزبخت زمان اجرای استانداردهای خودرو اخبار اقتصادی اخبار خودرو

آریسان جدید چه زمانی تولید می‌شود؟

نسل قدیم وانت آریسان، که در سال‌های 1394 تا 1399 به تولید رسیده است، هم در ایران خودرو تبریز و هم در ایران خودرو خراسان، خط تولید داشت.اما نسل جدید وانت آریسان، فقط در کارخانه ایران خودرو خراسان، به تولید می‌رسد.

خط تولید آریسان جدید در اریبهشت‌ماه 1400 در خراسان راه‌اندازی شده اما از پاییز 1400 تولیدانبوه آن شروع می‌شود. ایران خودرو برای آریسان جدید، ظرفیت تولید 5 هزار دستگاهی را برای سال 1400 درنظرگرفته است و برای سال 1401 نیز می‌خواهد 10 هزار دستگاه از آنرا به تولید برساند. گفتنی است خط تولید آریسان جدید در کارخانه خراسان، ظرفیت تولید سالانه 30 تا 35 هزار دستگاه را دارد.

موتور آریسان جدید چیست؟

نسل قدیم وانت آریسان با موتور دوگانه‌سوز OHVG2 تولید شده است که دقیقا 1696 سی‌سی حجم داشت و 86 اسب بخار در حالت بنزین و 73 اسب بخار نیز در حالت گاز، تولید می‌کرد. همچنین گشتاور آن نیز معادل 140 نیوتن متر در حالت بنزین و 128 نیوتن متر در حالت گاز بود.

اما ایران خودرو برای نسل جدید وانت آریسان، از موتور XU7 ارتقایافته یا همان موتور XU7 پلاس (XU7+) استفاده کرده است؛ موتوری که دقیقا 1761 سی‌سی حجم دارد. این همان موتوری است که ایران خودرو، روی پژو پارس جدید (XU7P) نیز نصب کرده است. البته با این تفاوت که در وانت آریسان، از نسخه دوگانه‌سوز این موتور استفاده شده درحالیکه پارس جدید، از نسخه بنزینی آن بهره گرفته است.

قیمت وانت تندر 90 قیمت وانت زامیاد قیمت وانت کارا قیمت وانت مزدا مشخصات تویوتا هایلوکس مشخصات فنی وانت کارا مشخصات فنی وانت نیسان مشخصات فوتون تونلند مشخصات کاپرا مشخصات نیسان پیکاپ دو کابین مشخصات وانت آریسان مشخصات وانت پادرا مشخصات وانت پراید 151 مشخصات وانت مزدا معایب پیکاپ ریچ معایب وانت کاپرا معایب وانت کارا معرفی وانت نیسان مقایسه خودرو وانت پراید قیمت قیمت وانت پادرا قیمت وانت آریسان قیمت انواع وانت بار بهترین وانت برای کار بهترین وانت ایران قیمت پیکاپ ریچ دوکابین بهترین پیکاپ در ایران قیمت انواع وانت دو کابین قدرتمندترین وانت

آریسان جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

با اینکه هنوز اطلاعات رسمی وانت آریسان جدید منتشر نشده اما می‌دانیم که به لطف تغییرات فنی‌اش، بهبودهای بسیار خوبی را تجربه کرده که مهم‌ترین‌شان عبارتند از:

1- موتور جدید XU7 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو5 دارد.

2- گیربگس 5 دنده آن از نوع BE بوده که با داخلی‌سازی صددرصد ساخته می‌شود.

2- گنجایش مخزن سوخت، تغییر کرده است. در نسل قدیم آریسان، مخزن گاز CNG از نوع 70 لیتری بود ولی در آریسان جدید از نوع 75 لیتری است. همچنین مخزن بنزین که قبلا 52 لیتر بود، حالا به 40 لیتر کاهش یافته.

3- مخزن بنزین، به زیر بدنه منتقل شده تا خودروها، حالا ایمنی بیشتری داشته باشد. ضمن اینکه تغییر محل نصب مخزن، باعث افزایش ظرفیت بارگیری (تا 750 کیلوگرم) شده است. همچنین زاپاس‌بند که قبلا پشت صندلی شاگرد قرار داشت، حالا به زیر بدنه رفته است.

4- کیفیت ساخت بهبود یافته است. البته طبق گفته‌های ایران خودرو، آریسان جدید در ابتدا با دو ستاره کیفی، تولیدش شروع می‌شود اما در آینده‌ای نزدیک، به سه ستاره کیفی ارتقا می‌یابد.

5- آریسان جدید، دیگر دیفرانسیل عقب نیست بلکه دیفرانسیل جلوست! به همین دلیل نیز گاردان و دیفرانسیل حذف شده و محورهای جلو و عقب نیز مجددا طراحی شده است.

6- در نسل دوم آریسان، از شاسی یکپارچه جدید استفاده شده و به همین دلیل نیز استحکام شاسی خودرو، بهبود یافته است.

7- در آریسان جدید، کانال گیربکس حذف شده و به همین دلیل نیز هم سرنشینان، راحتی بیشتری دارند و هم فضای کابین، افزایش یافته است.

8- سنسور دنده عقب و مه‌شکن جلو به لیست تجهیزات استاندارد آریسان جدید اضافه شده‌اند.

9- از آنجایی که آریسان جدید در کارخانه خراسان تولید می‌شود، مشتریان ایران خودرو برای نخستین‌بار، امکان سفارش آن را رنگ‌های جدید بدنه نیز دارند.

10- همچنین سایر بهبودهای صورت گرفته در وانت آریسان جدید عبارتند از:

  • بهبود سیستم تعلیق و ترمز.
  • بهبود سیستم تهویه خودرو.
  • استفاده از صندلی‌های جدید.
  • بهبود عایق‌بندی کابین خودرو.
  • کاهش مصرف سوخت خودرو.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.