تجربه رانندگی با کوییک افسانه‌ای +عکس

0

تجربه رانندگی با کوییک افسانه‌ای | کوییک | تجربه رانندگی با کوییک | تست و بررسی کوییک | نقد و بررسی کوییک

سایپا کوییک خودروئی که بر روی شاسی ارتقا یافته پراید یعنی همان پلتفرم ایکس ۲۰۰ طراحی و عرضه شد. این خودرو را میتوان مدل هاچبک ساینا به حساب آورد. به جز قسمت عقب خودرو و سپر ها این شباهت را کاملا مشاهده میکنید حتی در نسخه معمولی فضای کابین با خودرو ساینا کاملا یکی است.

آپشن های سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک قیمت کوییک فضای داخلی کوییک زمان ثبت نام کوییک کیفیت سایپا کوییک مزایا و معایب کوییک اتوماتیک مشخصات فنی کوییک معایب سایپا کوییک موتور کوییک آر ساخت کجاست مصرف سوخت کوییک آر دنیای خودرو

این خودرو اندکی کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد از این رو انتظار می رود چسبندگی مناسب تري نسبت به پراید داشته باشد اما تست و بررسی این گونه نیست به طوری که در پیچ های تند احساس می کنید ماشین حرکت گهواره ای دارد.از نظر نگارنده طراحی بدنه خودرو بدون حساب و کتاب است سقف خودرو حالت قوسی شکل دارد این سقف می‌توانست بهتر و کارآمدتر طراحی شود مقاومت این خودرو در برابر باد نیز بیشتر از پراید زیاد است. ضربه گیر های گلگیر مانند مشکی که روی بدنه کار شده است ناخوداگاه ذهنم را به سوی خودرو PK  میبرد. بر روی سقف بار بند مشاهده میشود که اندکی بر جلوه خودرو افزوده است همچنین طراحی مه شکن های جلو قابل قبول میباشد.

در عقب خودرو اما داستان به گونه ای دیگر تعریف میشود چراغ ها کپی ناشیانه ای از چراغ های عقب‌ سری ۵ BMW هستند. شیشه عقب این اتوموبیل بسیار ناکارآمد است و عدم هماهنگی پشت سری های صندلی ردیف عقب یکی از عوامل آن می باشد.درست هنگامی که دستگیره را لمس میکنید موجی از بی اعتمادی نسیت به خودرو به سویتان میاید جنس دستگیره پلاستیک خشک بسیار بی کیفیت است. در داخل خودرو اما داستان از این بهتر نمیباشد. بدون استثنا همه جای کابین پلاستیک خشک به کار رفته است برای کاهش هزینه های تولیدی !

اخیرا به طرز خیلی ناشیانه ای لوگو کوییک که به فارسی بود را از پشت اتومبیل کنده‌اند و نوشته اند quik  کلا عجیب است.قبل از استارت زدن ستون های جلویی خودرو توجه نگارنده را جلب کرد این ستون ها حتی از ستون های سمند هم زخیم ترند اما فقط باعث ایجاد نقاط کور بیشتر شده و هدف از طراحی آن ها مبهم است.

خودرو را روشن کرده و مسیری مستقیم را برای تست انتخاب میکنیم کوییک با حجم موتور ۱.۵ لیتری خود و با توان ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور شتابگیری نسبتا خوبی را نمایش میدهد. نکته قابل توجه این است که صدای پیشرانه بسیار زیاد و راحت به داخل کابین میاد و یکی‌از دلایل آن این است که باز هم به خاطر کاهش هزینه های تولید شرکت سازنده نمد زیر کاپوت خودرو را حذف کرده و عملا کاپوت هیچ گونه عایقی ندارد.یکی دیگر از موارد پر سر و صدا کولر آن است. کولر این خودرو با کنترلر دیجیتال زیر ماژول سیستم صوتی قرار گرفته است که در وسط آن پیچ تنظیم شدت جریان باد و دکمه های کناری میزان سردی و گرمی ،انتخاب درچه های خروجی هوا، دکمه ac/max) که سرد ترین حالت و بیشترین شدت باد خروجی را دارد) تعبیه شده است. اگر در سرعت های بالا قصد پیچیدن داشته باشید باید فرمان را دو دستی بگیرید چون کوییک در سرعت های بالا و مانور های لحظه ای اندکی تنبل است.

امکانات کوییک آپشن های سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک تعمیرات تخصصی سایپا کوییک حجم صندوق عقب کوییک قیمت کوییک کیفیت سایپا کوییک مشخصات سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک معایب و مزایای سایپا کوییک مشخصات کوییک اتوماتیک مجله خودرو

سیستم ترمز آن به خوبی خودرو را متوقف میکند اما سیستم ضد قفل اندکی گیج است. کیفیت سواری اتوموبیل در مجموع عملکرد قابل قبولی را به نمایش میگذارند و نسبت به چاله ها و سرعتگیرهای خیابان واکنش خوبی به نمایش میگذارند البته یکی از عوامل آن ارتفاع مناسب خودرو از سطح زمین و تایر ها و رینگ های بزرگ تر نسبت به پراید میباشد.سیستم ضد سرقت ۴ شیشه برقی اینه ها با قابلیت تنظیم برقی برف پاک کن صندلی راننده با ۸ حالت تنظیم دستی عقب سنسور دنده عقب هشدار باز بودن کمر بند ایمنی راننده( که بعد از ۶۰ ثانیه قطع میشود) سیستم صوتی با ۴ بلندگو بار بند مه شکن جلو و عقب از امکانات رفاهی و ایمنی این ماشین به شمار میروند.

saipa quick دفترچه راهنمای سایپا کوییک روغن موتور مناسب کوییک تعویض روغن کوییک تعمیر و نگهداری خودرو موتور کوییک آر ساخت کجاست مشخصات فنی کوییک آر قیمت کوییک

یکی از نکات قابل بحث در کوییک عدم وجود دکمه یا کلید برای باز کردن درب صندوق است یعنی شما فقط و فقط میتوانید از طریق کلیدی که روی سوییچ تعبیه شده است اقدام به باز کردن آن بکنید البته اگر هم داخل صندوق کسی باشد با استفاده از شاسی که پشت در صندوق در نزدیک محل قفل تعبیه شده است میتوانید آن را باز کنید.آخرین نکته جالب این بود که مخزن آب شیشه شوی عقب در قسمت عقب خودرو کنار چراغ سمت راست تعبیه شده یه شخصه آخرین باری که این گونه طراحی را دیدم مربوط به یک فیات بود که در دهه ۶۰ میلادی تولید شده بود.

برای حسن ختام باید عرض‌کنم بازار دیگر آنطور نیست که به راحتی بتوان خودرو صفر کیلومتر و نو را با قیمت معقول و مقرون به صرفه و با کیفیت پیدا کرد پس دو حالت بیشتر به وجود نمیاد یا خرید خودرو صفر کیلومتر بی کیفیت و دوم خرید خودرو کارکرده با اندکی کیفیت بهتر اما هزینه های جانبی و نگهداری بیشتر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.