هوای تایر را در روزهای گرم سال داشته باشید

0

راهکارهایی برای افزایش کارایی و عمر لاستیک

کارستان ؛همان‌طور که تایر با جاده برخورد می‌کند، گرمای بسیار بالایی ایجاد می‌شود. هوای گرم باعث افزایش شدید گرما خواهد شد که تایرهای خودرو را ضعیف می‌کند.

در یک روز بسیار گرم تابستانی، دمای سطح جاده‌ها نیز بالا می‌رود. همان‌طور که تایر با جاده برخورد می‌کند، گرمای بسیار بالایی ایجاد می‌شود. هوای گرم باعث افزایش شدید گرما خواهد شد که تایرهای خودرو را ضعیف می‌کند. این امر منجر به فرسودگی و عدم تعادل سیستم تعلیق خواهد شد و می‌تواند ایمنی شما و سایر رانندگان را جاده به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این موضوع، باید اطلاعاتی درباره نگهداری تایر در تابستان داشته باشید.

نکات فنی ماشین میزان باد لاستیک سمند میزان باد لاستیک ال 90 فشارسنج باد لاستیک فشار باد لاستیک خودرو درجه باد لاستیک پراید آموزش تنظیم باد میزان باد لاستیک 206

تاثیر تغییرات فشار باد لحظه‌ای بر عملکرد تایر
تایرها در تابستان به‌دلیل گرما سریع‌تر فرسوده می‌شوند. دلیل آن تغییرات دمایی است که باعث می‌شود فشار تایر تغییر کند. به ازای هر ۱۰درجه افزایش دمای هوا، فشار تایر 1 PSI (پوند بر اینچ مربع) افزایش می‌یابد. در هوای گرم تابستان، PSI تایرها می‌تواند در ۲۰ دقیقه اولیه رانندگی تا 5 PSI افزایش یابد. این موضوع باعث باد شدن ناگهانی باعث افزایش تماس و اصطکاک بین تایر و سطح جاده می‌شود. رایج‌ترین مسائل مربوط به گرما در ارتباط با تایرها، پوسیدگی خشک است. پوسیدگی خشک که ترک‌خوردگی دیواره جانبی نیز نامیده می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که روغن‌ تایر شروع به تبخیر می‌کند. این امر منجر به پدیده تایر خشک می‌شود. در این شرایط تایر مستعد ترک خوردن است و همین موضوع می‌تواند منجر به ترکیدن ناگهانی تایر شود که بسیار خطرناک است. برای نگهداری درست تایر،‌ دمای بالا بسیار مهم است.

پیشگیری از پوسیدگی تابستانی با بررسی مداوم
در بررسی‌های منظم تایرها، مراقب هر نشانه‌ای از سایش و پارگی یا آسیب باشید. نشانه‌های آشکار شامل ترک، بریدگی و سیم‌های آشکار روی تایرها هستند. عمق آج نشان می‌دهد تایر چه مدت در حال استفاده بوده و چقدر دوام می‌آورد. برای اندازه‌گیری عمق آج از سنجه طراحی‌شده برای این منظور استفاده می‌شود.
آج تایر جدید معمولا ۸‌میلی متر عمق دارد در حالی که حداقل نیاز برای عمق آج در خودرو معمولا ۱.۶ میلی متر است. به رانندگان توصیه می‌شود زمانی که عمق آج آن کمتر از ۳ میلی متر شد، تایر را تعویض کنند تا اصطکاک بین تایر و جاده حفظ شود. فشار هوای مناسب، به پایین نگهداشتن دمای تایرها کمک می‌کند تا بتوانند به خوبی در جاده حرکت کنند. همیشه تایرها را با فشار صحیح باد کنید، نه خیلی کم و نه زیاد. بزرگ‌ترین عامل ناهماهنگی فشارها، تورم پایین است.

تنظیم فشار باد لاستیک جدول تنظیم باد لاستیک فشارسنج باد لاستیک میزان باد لاستیک تیبا میزان باد لاستیک سمند درجه باد لاستیک پراید تعمیر و نگهداری خودرو افزایش هندلینگ خودرو راه های کاهش مصرف سوخت نرم کردن فرمان پراید دلایل لاستیک سابی چیست

تایرهای کم‌باد آنهایی هستند که نادیده گرفته شده‌اند زیرا رانندگان فشار مکرر را بررسی نمی‌کنند. باد تایر را بررسی‌کنید. تایر کم‌باد به‌دلیل خم شدن بیش‌از حد در دیواره‌های جانبی باعث گرمای بیشتر می‌شود. این امر هم مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و هم بر فاصله ترمز تاثیر می‌گذارد، در نتیجه ایمنی را تضعیف می‌کند. همیشه فشار تایرها را بررسی کنید، به خصوص اگر خودرو را بیش از ۲ ساعت در حالت سرد رها کرده‌اید. هنگامی که لرزش را از طریق فرمان یا حتی لرزش خفیف بدنه خودرو را احساس می‌کنید، می‌توانید متوجه عدم تعادل شوید. بالانس مناسب تایر از سایش و پارگی زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین از سیستم فرمان، سیستم تعلیق و یاتاقان‌های وسیله‌نقلیه محافظت و رانندگی راحت و ایمن را تضمین می‌کند.

منبع:اخبار خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.