آشنایی با معایب و مزایای کوییک S +عکس

0

با توجه به شرایط بازار خودروی کشورمان، سایپا کوییک یکی از خودروهایی است که طی چند سال اخیر موردتوجه خریداران قرار گرفته و فروش بالایی داشته است. به همین دلیل، سایپا هم از این موفقیت به که به لطف بازار انحصاری حاصل شده نهایت استفاده را برده و نسخه‌های مختلفی از این خودرو را با اضافه کردن حروف انگلیسی گوناگون به بازار عرضه کرده است! جدیدترین عضو این خانواده، کوییک S است که چند وقتی است راهی بازار شده است. در ادامه این خودرو را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

معرفی کلی کوییک S

کوییک یک کراس هاچ‌بک کوچک است که بر اساس تیبا ۲ یا همان هاچ‌بک شکل گرفته است و در اسفند سال ۱۳۹۵ رونمایی شد. در کوییک، طراحان سایپا با بازطراحی کامل دماغه و همین‌طور تغییرات بزرگی در قسمت عقب، هویت متفاوتی نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. البته طراحی قسمت جلوی خودرو از ساینا گرفته شده و چراغ‌ها کاملاً با این سدان جمع‌وجور یکسان هستند ولی به لطف طراحی جدید سپر و جلوپنجره، شاهد فرم پخته‌تری هستیم. در عقب نیز چراغ‌های دوتکه و انتقال جا پلاک به روی درب صندوق، نمای متفاوتی را نسبت به تیبا ۲ ایجاد کرده‌اند. همچنین به سبک همه خودروهای کراس، در کوییک هم شاهد روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها، محافظ‌های نقره‌ای در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف هستیم.

قیمت کوییک قیمت کوییک S مشخصات کوییک S saipa quick سایت قیمت خودرو قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا S مشخصات ساینا S

تغییرات کوییک S

پس از عرضه کوییک به بازار و استقبال خریداران، سایپا سریعاً دست‌به‌کار شد و نسخه‌های جدیدی از آن را ارائه کرد. نسخه اول، کوییک R بود که با طرح دورنگ بدنه به بازار آمد. پس از آن نیز سایپا مدل جدید کوییک S را به بازار فرستاد که یک فیس‌لیفت جزئی محسوب می‌شود. تنها تغییر ظاهری کوییک S در قسمت جلو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی هستیم. اصلی‌ترین ویژگی در این قسمت خطوط مشکی‌رنگی هستند که چراغ‌های جلو را به قاب مه شکن‌ها و دی‌لایت‌ها متصل کرده‌اند. گفته شده این طراحی از چهره یوز ایرانی الهام گرفته است اما قضاوت در مورد اینکه آیا این تغییرات توانسته ظاهر کوییک را زیباتر و مدرن‌تر کند یا نه، با شما. درهرصورت، در کوییک S هنوز هم سایز کوچک رینگ‌ها (که همچنان فولادی و با قالپاق هستند) کاملاً توی ذوق می‌زند و لطمهٔ بزرگی به ظاهر خودرو وارد کرده است؛ بنابراین، بهتر بود سایپا در این نسخهٔ جدید از رینگ‌های بزرگ‌تر آلومینیومی استفاده می‌کرد تا ظاهر خودرو جذاب‌تر شود.

امکانات کوییک آپشن های سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک تعمیرات تخصصی سایپا کوییک حجم صندوق عقب کوییک قیمت کوییک کیفیت سایپا کوییک مشخصات سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک معایب و مزایای سایپا کوییک مشخصات کوییک اتوماتیک مجله خودرو

در داخل کوییک S نیز شاهد همان داشبورد و طراحی کلی هستیم ولی حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید D شکلی ارائه شده که قبلاً آن را در کوییک اتوماتیک دیده بودیم. این غربیلک ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به کوییک معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک نیست و جای آن‌ها کور شده است. علاوه بر این، در کوییک S طراحی صفحه آمپر هم تغییر کرده و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در میانه آن تعبیه شده که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان می‌دهد. همین دو تغییر نه‌چندان بزرگ، حال و هوای کابین کوییک S را بهتر از قبل کرده‌اند. البته سایپا این خودرو را در نسخه دیگری بنام کوییک G هم ارائه کرده که از طراحی جدید داشبورد و تجهیزات بیشتری سود می‌برد. در کوییک G کنسول میانی کاملاً بازطراحی شده و با دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر لمسی در بالا، بسیار مدرن‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. البته کوییک G هنوز به بازار عرضه نشده است.

امکانات کوییک آپشن های سایپا کوییک بررسی سایپا کوییک تجربه رانندگی با کوییک تعمیرات تخصصی سایپا کوییک حجم صندوق عقب کوییک قیمت کوییک کیفیت سایپا کوییک مشخصات سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک معایب و مزایای سایپا کوییک مشخصات کوییک اتوماتیک مجله خودرو

تجهیزات کوییک S

کوییک S از لحاظ تجهیزات، پیشرفت چندانی نسبت به کوییک معمولی نداشته است که این یعنی هنوز هم با خودروی بسیار فقیری از لحاظ امکانات طرف هستیم که تجهیزات اصلی آن شامل همان مواردی می‌شود که در کوییک معمولی دیده‌ایم یعنی آینه‌ها و شیشه‌های برقی در هر چهاردر، کنترل تهویهٔ دیجیتالی، فرمان هیدرولیک، سنسور دنده‌عقب، ترمز ABS، دو ایربگ، ریموت کنترل و گرم‌کن شیشهٔ عقب. بااین‌حال، در کوییک S چند آپشن جدید به این تجهیزات اضافه شده که شامل کامپیوتر سفری، سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت و شارژر USB موبایل می‌شود. کوییک S همچنین به‌صورت استاندارد به دی‌لایت هم مجهز است. کوییک G اما از تجهیزات بسیار بیشتری بهره می‌برد که عبارت‌اند از نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، چراغ‌های اتوماتیک، ناوبری، شیشه‌های دودی و رینگ آلومینیومی. بااین‌حال، حتی در کوییک G هم ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند.

آموزش تعمیرات تخصصی ساینا تعمیرات تخصصی کوییک گیربکس کوییک ساخت کجاست تعویض روغن گیربکس کوییک آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات حجم روغن گیربکس اتوماتیک گیربکس اتوماتیک سایپا کوییک گیربکس اتوماتیک ساینا

پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت کوییک S

کوییک S و G هیچ‌کدام هیچ تغییری در پیشرانه نداشته‌اند و هردو از همان موتور قدیمی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ M15 استفاده می‌کنند که با کوییک معمولی و تیبا مشترک است. این موتور تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایینی دارد. مصرف سوخت این موتور نیز از سوی سایپا به‌صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که شاید عدد مناسبی به نظر برسد اما نسبت به پیشرانه‌های مدرن مصرف بالایی به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا سادگی، استهلاک کمتر و هزینه‌های پایین‌تر نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که همین موضوع برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد. این پیشرانه همچنین در کوییک S، مثل موتور TU5 به دریچه گاز برقی مجهز شده است که نظرات در مورد آن متفاوت است و برخی معتقدند واکنش‌های مدل برقی کندتر از نسخه‌های قدیمی شده است. انتقال نیرو در کوییک S هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد که البته برای استفاده‌های معمولی شهری کافی خواهد بود.

saipa quick دفترچه راهنمای سایپا کوییک روغن موتور مناسب کوییک تعویض روغن کوییک تعمیر و نگهداری خودرو موتور کوییک آر ساخت کجاست مشخصات فنی کوییک آر قیمت کوییک

رانندگی و سواری کوییک S

تغییرات کوییک S صرفاً به موارد ظاهری و اضافه شدن چند آپشن جزئی محدود می‌شود و همان‌طور که گفته شد، در قوای محرکه هیچ تفاوتی با کوییک معمولی ندارد؛ بنابراین، تجربهٔ رانندگی کوییک S هم مشابه همتای معمولی خود خواهد بود. این یعنی در اینجا هم شاهد ورود بسیار زیاد صدای موتور به کابین هستیم که ایراد بزرگی است. حس و حال رانندگی خودرو نیز همچنان ریشه‌های پرایدی خود را نشان می‌دهد و به‌عنوان‌مثال، هنگام استفاده از کولر شاهد لرزش خودرو و افت توان چشمگیری هستیم. همچنین هنگام افزایش دور موتور، شاهد سروصدا و لرزش زیادی از سوی پیشرانه هستیم و فرمان نیز علیرغم برخورداری از سیستم هیدرولیک، نسبتاً سفت احساس می‌شود. بااین‌حال، تعلیق کوییک بسیار بهتر از پراید است و ترمزهای آن نیز خیلی بهتر عمل می‌کنند هرچند که در هردو مورد همچنان با حد ایده‌آل فاصلهٔ زیادی دارد. در کوییک، موقعیت راننده پایین‌تر از خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ احساس می‌شود که این موضوع می‌تواند برای افراد کوتاه‌قد مشکل‌ساز باشد زیرا دید رو به بیرون را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر اما فضای صندلی‌های عقب کوییک بسیار نسبت به ۲۰۶ جادارتر است.

تفاوت‌های کوییک S و کوییک G

تنها تفاوت ظاهری کوییک G نسبت به کوییک S برخورداری از رینگ‌های آلومینیومی است و این دو نسخه در دیگر قسمت‌ها ازجمله طراحی دماغه کاملاً باهم یکسان هستند. بااین‌حال، همان‌طور که در بالا اشاره شد، اصلی‌ترین ویژگی کوییک G برخورداری از داشبورد جدید و تجهیزات بیشتر است. نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، نمایشگر فشار باد تایرها، ناوبری و شیشه‌های دودی از مهم‌ترین آپشن‌های کوییک G به‌حساب می‌آیند.

قیمت رنو ساندرو قیمت سایپا کوییک مشاوره خرید خودرو مشخصات رنو ساندرو معایب و مزایای رنو ساندرو معایب و مزایای سایپا کوییک مقایسه خودرو مقایسه رنو ساندرو مقایسه رنو ساندرو با سایپا کوییک مقایسه سایپا کوییک قیمت کوییک اتوماتیک

مزایا و معایب کوییک S

وقتی صحبت از بررسی مزایا و معایب خودروهای داخلی می‌شود باید به شرایط و بضاعت صنعت خودروسازی کشور توجه داشت؛ بنابراین، ازجمله نقاط مثبت کوییک S می‌توان به پیشرانهٔ ساده و نسبتاً کم‌خرج، کابین جادار خصوصاً در صندلی‌های عقب نسبت به کلاس خودرو، آپشن‌های نسبتاً مناسب، استهلاک پایین، هزینه‌های نگهداری پایین و فراوانی قطعات اشاره کرد. همچنین کوییک G هم به لطف برخورداری از تجهیزات بیشتر، در صورت عرضه با قیمت مناسب می‌تواند موردتوجه خریداران قرار گیرد. از سوی دیگر اما پلت‌فرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی بسیار پایین، سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، کیفیت بسیار پایین داشبورد و قطعات داخلی که همگی از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند، فرمان سفت‌تر در مقایسه با پژو ۲۰۶ و رینگ و لاستیک کوچک را هم می‌توان از اصلی‌ترین نقاط ضعف کوییک S دانست.

قیمت و رقبای کوییک S

در آشفته‌بازار خودروی کشور، قیمت خودروها روزانه تغییر می‌کند اما در زمان نگارش این مطلب، قیمت کارخانهٔ کوییک S نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان است که این رقم در بازار به حدود ۲۳۵ میلیون تومان می‌رسد. با این قیمت، کوییک S به‌جز هم‌خانواده‌های خود یعنی تیبا ۲ و ساینا رقیب مستقیم دیگری ندارد و به همین دلیل در بازار یکه‌تازی می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب ایران‌خودرو برای کوییک اما پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که البته با قیمت بازار ۳۱۵ میلیونی، بسیار گران‌تر است. اگر رقبا را محدود به خودروهای هاچ‌بک نکنیم، رانا پلاس را هم با قیمت بازار نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان شاید بتوان یکی از رقبای غیرمستقیم کوییک S دانست. سایپا اما قیمت کوییک G را هنوز اعلام نکرده است.

saipa quick دفترچه راهنمای سایپا کوییک روغن موتور مناسب کوییک تعویض روغن کوییک تعمیر و نگهداری خودرو موتور کوییک آر ساخت کجاست مشخصات فنی کوییک آر قیمت کوییک

کوییک ساده گیربکس دستی ۱۶۸,۰۶۱,۰۰۰ ۲۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R گیربکس دستی ۱۷۷,۹۰۶,۰۰۰ ۲۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S گیربکس دستی ۱۸۴,۵۴۹,۰۰۰ ۲۳۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۲۷۷,۱۵۳,۰۰۰ ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

موارد مثبت

پیشرانهٔ کم‌خرج و هزینه‌های نگهداری پایین

کابین جادار

فراوانی قطعات

موارد منفی

سروصدای زیاد موتور در داخل

پیشرانهٔ قدیمی و کم بازده

کیفیت بسیار پایین متریال داخلی

مشخصات فنی کوییک S

پیشرانه M15
حجم موتور ۱۵۰۳ سی‌سی
سوپاپ ۸
قدرت ۸۷
گشتاور ۱۲۸
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۴۱۰ میلی‌متر
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی ۱۸۵

 

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.