جریمه یک میلیاردی برای احتکار روغن خودرو در شیراز

0

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از کشف۳۰۰ بشکه روغن خودرو احتکار شده در یک انبار در حومه شهرستان شیراز خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر دپوی مقادیر زیادی روغن خودرو در یک انبار متروکه واقع در حومه شهر شیراز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی اقدام به شناسایی انبار مذکور کردند.

غلامرضا سالاری گفت: ماموران طی ورود و بازرسی از این انبار تعداد ۳۰۰ بشکه روغن خودرو احتکار شده را کشف و یک نفر را در این رابطه بازداشت کردند.

سالاری به تشکیل پرونده تعزیراتی در شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان اشاره و گفت: در بررسی‌های به عمل آمده تخلف فرد بازداشت شده در احتکار به قصد گرانفروشی محرز و نهایتا وی به پرداخت جریمه یک میلیارد ریالی در حق دولت و عرضه روغن‌های مکشوفه در بازار محکوم شد.

تعزیر محتکر کالا‌های اساسی در لارستان

سالاری گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری بازرسان صمت و پلیس امنیت اقتصادی موفق به کشف یک انبار احتکار کالا‌های اساسی در لارستان شدند.

سالاری به کشف مقادیر زیادی روغن و ماکارونی از این انبار اشاره و گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که انبار مذکور در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسیده که با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی به پرونده را به عهده گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با احضار مالک انبار به تعزیرات، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام و نهایتا مشخص شد که این فرد به قصد گرانفروشی اقدام به احتکار کالا کرده است.

سالاری از تکمیل تحقیقات و احراز تخلف متهم خبر داد.

او گفت: نهایتا شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه کالا‌های مکشوفه در بازار و جریمه یک میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.