تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی بوس ساخت ایران

0

در سال حمایت از کالای ایرانی طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی بوس ساخت داخل از محل طرح نوسازی و اشتغالزایی با وام ۴ درصد آغاز شد.

شعار سال 1397 حمایت از کالای ایرنی سازمان راهداری و حمل و نقل مشخصات مینی بوس مجله ماشین سنگین

عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم آغاز تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی بوس از محل طرح نوسازی و اشتغالزایی با وام ۴ درصد، اظهار کرد:‌ اهمیت کشور به کامیون و مسافر گره خورده است، به  خصوص این‌که در این بخش حدود ۶۰۰ هزار نفر راننده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی نوسازی ۵۰۰۰ خودرو است، تصریح کرد: برای امنیت کشور توجه ویژه ای به حمل‌ونقل جاده‌ای داسته باشیم.

وی بیان کرد:‌حدود ۱۸ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور داریم که باید توجه ویژه‌ای برای تعمیر و نگهداری آنها داشته باشیم.

صدرالله بمانا نیز در این مراسم با بیان این‌که در بخش نوسازی مینی بوس  کار چندانی انجام نداده‌ایم اما در بخش اتوبوس و سواری اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ هزار دستگاه مینی بوس کشور به سن اقساط رسیده‌اند. سن متوسط این خودروها حدود ۲۵ سال است و فرسودگی بسیار بزرگی داریم.

وی با بیان این‌که عمر متوسط ناوگان ما در سواری ۱۰ سال، اتوبوس ۱۲ سال و کامیون‌ها ۱۶ سال است، افزود: اقشاری که از مینی بوس استفاده می‌کنند کم درآمد هستند، امیدواریم نوسازی بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی با یادآوری این‌که بر اساس طرح سازمان راهداری  از محل منابع داخلی سیستم مسافربری را برعهده دارد، تصریح کرد: طرح دوم نیز مربوط به نوسازی کامیون است که در حال حاضر ۹ قرارداد امضا شده که از ۶۵ هزار دستکاه تا کنون ۱۸ هزار دستگاه امضا شده است. طرح سوم نیز طرح موسوم به کلید به کلید است که قرار است ۲۵۰۰ دستگاه خودرو نوسازی می‌شود که قرار است حدود ۱۰ میلیارد دلار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری شود.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.