قدرتمندترین و گران ترین تریلر جهان Thor 24 +تصویر

0

تریلی ها و رانندگانشان به سنگین باز مشهورند و دنیای خاص و هیجان انگیزی دارند اما رویایی ترین اتفاق برای یک راننده کامیون این است که گران قیمت ترین و قوی ترین تریلی جهان را براند.

کدام راننده کامیون است که رخ باشکوه این هیولای آهنی را ببیند و خود را پشت فرمان پرقدرت ترین و گران ترین تریلی جهان تصور نکند. اگر در بین سنگین سوارها و سنگین بازهای کشور ما فردی پیدا شود که این غول زیبا را برای دقایقی رانده باشد، تبدیل به یک سوپراستار در دنیای رانندگان کامیون می شود!

 thor 24 گرانترین کشنده جهان قدرتمندترین کشنده دنیا بهترین کامیون های دنیا مجله ماشین سنگین مجله کامیون سواران

مایک هارا یک راننده حرفه ایی، خلبان هلیکوپتر و طراح اتومبیل های عجیب و غریب و کامیون های بزرگ به عنوان بنیانگذار صنایع Caribou مستقر در کالیفرنیا است. آخرین ساخته او که طی هفت سال و حدود ۱۰ میلیون دلار برای ساخت و ساز در آریزونا به طول انجامید تا خودرویی به نام “Thor 24” ساخته شود. این خودرو  در کلاس جهانی هیولا-نیمه کامیون که تاکنون ساخته شده است، طبقه بندی شده است.

معرفی کشنده Thor 24

thor 24 گرانترین کشنده جهان قدرتمندترین کشنده دنیا بهترین کامیون های دنیا مجله ماشین سنگین مجله کامیون سواران

زیر کاپوت Thor 24 دو موتور 12 سیلندر دیترویت دیزلی با 12 سوپرشارژر در بالای بلوک چیده شده اند و 3974 اسب بخار قدرت تولید می کنند.

این هیولا یک نیمه اتومبیل پیتربیلت ۳۵۹ ساخته شده در سال ۱۹۷۹ است که کشیده شده و به دو موتور ۱۲ سیلندر دیترویت دیزل مجهز است. پیشرانه دومی توسط یک میل لنگ خاردار به پیشرانه قبلی متصل شده و توسط ۱۲ سوپر شارژرو هشت مخزن اکسید نیتروژن تقویت شده است. در نتیجه پیشرانه ۲۷.۹ لیتری V24 به میزان هشت فوت بلندتر شده است و از طریق گیربکس آلیسون HT740 قدرتی به اندازه ۳،۹۷۴ اسب بخار را منتقل میکند. گشتاور اوج این کامیون مشخص نشده است.

وزن این کامیون ۳۲۰۰۰ پوند و طول آن ۴۴ فوت (۱۳.۴ متر) است. برای رسیدن به سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت ، به چهار چتر نجات با قطر ۱۲ فوت به قطر احتیاج دارید تا متوقف شود.

اگر نیاز به یدکش داشته باشید ویژگی های فورد F-15 در این کشنده پر قدرت تور 24 نگه داشته شده است. ظاهری بسیار جذاب و در عین خال عظیمی الجثه ای را دارد که نگاه همه را به خود جذب می کند. جلو پنجره آن به سبک فورد 1933 تولید شده البته هارا گلگیرهای شعله ور و قطعت تزئینی کرومی نورس را روی این کشنده پر قدرت پیاده کرده است.

طراحی ظاهری کشنده Thor 24

 thor 24 گرانترین کشنده جهان قدرتمندترین کشنده دنیا بهترین کامیون های دنیا مجله ماشین سنگین مجله کامیون سواران

حتی در پشت کابین یک نقاشی دیواری بزرگی قرار داده و با آلومینیوم آن را تزئین کردند. صندلی و فضای داخلی کابین به وسیله چرمی سفارش داده شده تزئین شدند. علاوه بر آن فرمان چوبی کلاسیک و داشبورد آلومینیومی در داخل کابین به چشم می خورد.

رینگ های تراش خورده، نورپردازی LED و رنگ سفارشی، جلوه ای کلاسیک به فضای داخلی می دهد.

یک سیستم استریوی ۱۵۰۰ وات بر کانال و هفت صفحه نمایش ویدیویی یکپارچه شامل یک واحد ۴۰ اینچی برای سرگرمی روی برد را فراهم می کند.

سیستم تعلیق بادی پیتربیلت از قسمت عقب پشتیبانی می‌کند، در حالی که جلوپنجره بزرگ جلویی ادای احترام به کوپه‌های فورد 1933 است.

کابینش هم جالبه پهن و کشیده شده بود تا دو در اضافی را در خود جای دهد (درب سرنشین جلو مانند درب لامبورگینی باز می شود). دسته ابزار دارای بیش از 24 گیج است، شیفتر یک شمشیر پهن است و یک موتور هلیکوپتر جت Hawker به عنوان یک ژنراتور کمکی عمل می کند که ویژگی هایی مانند هفت صفحه فیلم (شامل یک واحد 40 اینچی) و یک سیستم صوتی 1500 وات را تامین می کند.

شایعات حاکی از آن است که هارا در حال کار بر روی یک نوع مسابقه درگ است

مشخصات موتور کشنده Thor 24

اما نکته دیوانه کننده تور ۲۴ موتور این کامیون کشنده می باشد. دو موتور دیزلی ۱۲ سیلندر دیترویت، با ۱۲ سوپرشارژر که در بالای بلوک ها قرار گرفته اند، ۳،۹۷۴ اسب بخار قدرت در ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کنند.

این نه تنها تور ۲۴ را به قدرتمندترین کشنده ساخته شده تبدیل می کند. بلکه بزرگترین موتوری است که تا کنون در خودروهای قانونی خیابانی نصب شده است. با افزایش نیتروژن و “گشتاور باورنکردنی”، این کامیون ۳۲۰۰۰ پوندی (۳۶۱۶ نیوتن متر) به حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل (۲۱۹ کیلومتر) در ساعت می رسد.

کشنده تور ۲۴ با موتور دیوانه کننده قیمت بالایی دارد چند سال پیش تور ۲۴ در یک مزایده و حراجی در عربستان سعودی زیر چکش رفت و با قیمت ۱۲ میلیون دلار فروخته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.