خودروهای نیسان با قابلیت خواندن ذهن راننده

0

نیسان در حال گسترش ماشین هایی است که توانایی خواندن ذهن راننده را دارند

فهرست مطالب

انزل وب

تقریبا یک روز نیست که شاهد توسعه فناوری در ماشین های هوشمند نباشیم این توسعه را میتوان در ماشین های کامپیتوری یا تکنولوژی خودرو به خودرو که قبلا آنرا معرفی نمودیم مشاهده نمود.و حالا محققان در سوئیس در حال توسعه ماشین هایی هستند که توانایی خواندن ذهن ما را دارند.

نتیجه تصویری برای نیسان هوشمندمحققان در EFPL سیستم کنترل صندلی چرخدار از طریق ذهن را گسترش داند و در حال حاضر با همکاری شرکت خودرور سازی نیسان(Nissan) در حال ساخت سیستم هستند که توانایی پیش بینی حرکت بعدی راننده را دارد و قصد دارند از این طریق تکنولوژی کنترل حرکتی خود را بر روی جاده ها آزمایش کنند.با استفاده از شاخص های زیست محیطی و بیومتریک ،اتومبیل ها خود را برای وظایفی و دستوراتی که در ذهن رانندها میباشد آماده میکنند،ممکن است این اتفاق به آرامی رخ دهد اما در آیند نه چندان دور ماشین ها قادر خواهند بود از طریق ذهن راننده به صورت خودکار مسیر حرکت ماشین را عوض کنند یا خروج از بزرگراه راه را پیش بینی کنند.

 

José del R. Millán پرروفسور EFPL که وظیفه هدایت این پروژه تحقیقاتی را برعهده دارد در این رابطه میگوید:”این ایده ای است که با مخلوط کردن هوش راننده و وسیله نقلیه آنها را در یک مسیر قرار میدهد و درگیری بین آنها را از بین میبرد “.

سنسورهایی که در ماشین جاسازی میشوندبه علاوه فعالیت مغز و الگو های حرکتی چشم ها باعث میشوند که پس از تجزیه و تحلیل آماری سیستم قادر به پیش بینی مقصود راننده باشد ،همچنین محققین EFPL میگوند با استفاده از سیستم تجزیه و تحلیل آماری عملیات پیش بینی کردن توسط سیستم بسیار سریعتر رخ میدهد و قبل از اینکه ذهن شما بطور فعال به حرکت به سمت چپ فکر کند ،اتوموبیل آن را پیش بینی میکند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.