۴۵ خودروساز برتر جهان را بشناسید

0

ارزش برند یک خودروساز چگونه تعیین می شود؟

بازار لیستی از ۴۵ خودروساز با ارزش را که در تحولات خودروسازی اخیر در دنیا جایگاه بهتری کسب کردند را گردآوری کرده که تا رتبه ۲۳ آن خبری از تولیدکنندگان چینی نیست.

به گزارش سایت بازار ، ارزش یک نام تجاری را صاحبان آن تعیین نمی کنند، بلکه با هدایت و درک مصرف کنندگان شهرت یک نام تجاری ارزشمند می شود. ارزش یک برند یا نام تجاری در بازار بیانگر کارایی محصول برای مشتریان است، نام های تجاری و ارزش اقتصادی محصولات مستقیما با یکدیگر ارتباط دارند. خودروسازان آلمانی سال هاست از تولید محصولات شان در خارج کشور به خاطر نام تجاری مثبت بهره می برند، ولی با تحولات اخیر خودروسازان چینی سرعت وضعیت فعلی خودروسازان آلمانی روبه چالش است.

۴۵ خودروساز برتر جهان را بشناسید

در سال ۲۰۲۴ مرسدس بنز با اندکی فاصله از تسلا به عنوان با ارزش ترین برند خودروی جهان به مقام نخست بازگشته است، این خودروساز ارزش برند خود را با ۱ درصد افزایش به ۵۹.۴ میلیارد دلار رسانده است. مرسدس بنز نشان دهنده برندی است که نه تنها وضعیت برتر خود را حفظ کرده، بلکه معیارهای عملیاتی و مالی خود را نیز افزایش داده است. این در حالیست که تسلا فقط از حیث ارزش نام تجاری با مرسدس بنز رقابت تنگاتنگ دارد، ولی از نظر ارزش و تعداد سهام فاصله زیادی از دیگر خودروسازان پیدا کرده است. ثبات جایگاه نام تجاری تسلا برای این خودروساز بسیار مهم است، این مهم نشان از مقبولیت بالایی تسلا در میان مصرف کنندگان دارد.

شاید برند تسلا به دنبال تثبیت جایگاه خود در بازارهای بین المللی باشد، اما در مشتریان در سراسر دنیا نسبت به برند تویوتا اعتماد بیشتری دارند و این خودروساز ژاپنی در تمام پارامترهای مهم برتری نسبت به سایر رقبا از جمله تسلا دارد.

۴۵ خودروساز برتر جهان را بشناسید

چین پیشی گرفت

صنعت خودرو چین در حال ورود به عصر جدیدی است، خودروسازان چینی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با پیشی گرفتن از تولید کنندگان ژاپنی به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان معرفی شدند. این موفقیت نیز ناشی از افزایش تیراژ و توسعه خودروهای برقی چینی است که در سال های اخیر در بازارهای جهانی رونق قابل توجهی داشتند. تقاضای جهانی برای خرید خودرو سبب سرمایه گذاری های هنگفت و صادرات بیشتر محصول توسط چینی ها شده است. هرچند برندهای خودروساز چینی در بازارهای جهانی نوسانات ارزشی را تجربه کردند، اما تحقیقات نشان داده که ۱۹ خودروساز چینی به هدف گذاری ارزشی خود دست یافتند. تولید خودرو برقی به ویژه در چین هنوز با چالش‌ های فراوانی مواجه است، اما تدوین و استفاده از استراتژی‌ های متمرکز بر نوآوری، خدمات مشتری محور و گسترش بازار بین ‌المللی می ‌توانند در تثبیت و افزایش ارزش آن ها تاثیر بسزایی بگذارد.

استاندارد بین المللی ارزش گذاری برند ISO ۱۰۶۶۸، چارچوبی را برای ارزش گذاری یک برند تعریف کرده که شامل؛ اهداف، مبانی ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، روش های ارزش گذاری، منابع داده ها و مفروضات با کیفیت است

ارزش برند خودروساز چگونه تعیین می شود؟

ارزش یک نام تجاری تابعی از سودآوری، پتانسیل رشد و ریسک های مربوطه است. درک مصرف کنندگان از برندها و ارزش سهامداران تاثیر بسزایی در پروسه ارزشگذاری نام های تجاری دارد. برندهای خودرویی می توانند موقعیت بازار و عملکرد مالی شرکت تولید کننده را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. ارزیابی دقیق برند به تولیدکنندگان و شرکت‌های خودرو کمک می ‌کند تا درباره سرمایه ‌گذاری و استراتژی ‌های خود تصمیم‌ گیری کنند، این موضوع اعتبار و شفافیت فرآیند ارزش گذاری برند را افزایش می دهد. استاندارد بین المللی ارزش گذاری برند ISO ۱۰۶۶۸، چارچوبی را برای ارزش گذاری یک برند تعریف کرده که شامل؛ اهداف، مبانی ارزش گذاری، رویکردهای ارزش گذاری، روش های ارزش گذاری، منابع داده ها و مفروضات با کیفیت است.

تعیین ارزش برند یک شرکت خودروساز یک کار کاملا حرفه ای است که احتمالا کارشناسان امتیاز متفاوتی به نام های تجاری بدهند. بنابراین در مرور جدول ذیل تصور یک فرمول ثابت برای استخراج آن ها نداشته باشید، جدول ذیل بیشتر تابعی از تحولات بازار و صنعت فعلی است که نشان از پویایی بازار دارد، لازم به ذکر است که کشوری در جهان وجود ندارد که در همه جنبه های صنعت خودرو بتواند مقام نخست را کسب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.