علیرضا زاکانی کیست؟ +سوابق و برنامه‌ها

0

آشنایی با نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۳

علیرضا زاکانی جز هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و به نفع سیدابراهیم رئیسی کنار کشید.

 پلیس راهور ناجا  اخبار خودرو  اخبار بازار خودرو  اخبار تهران  شهرداری تهران  خودرو برقی  تاکسی برقی  علیرضا زاکانی کیست

شورای نگهبان پس از بررسی سوابق هشتاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، صلاحیت شش نفر از نامزدها را تایید و اسامی آنها در تاریخ نوزدهم خرداد، توسط وزارت کشور اعلام شد. آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان شش نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معرفی شدند.

همه خبرهای علیرضا زاکانی

در ادامه به معرفی نامزدها می‌پردازیم:

زندگی‌نامه و سوابق

علیرضا زاکانی در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران، میدان خراسان متولد شد. پدربزرگ مادری‌اش آذری و اهل تبریز بودند، جد مادری‌اش اهل کاشان بود و اجداد پدری‌اش اهل روستاهای حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند؛ اما پدر ایشان، اهل شهر ری بودند. همسرش نیز اصالتاً تبریزی است و معاون حوزه‌های علمیه استان تهران است.

زندگی خانوادگی

زاکانی در سال ۱۳۶۸ ازدواج کرده و ۳ فرزند دختر دارد. همسر او خانم معصومه پاکتچی، اصالت تبریزی دارد و مدیر سابق ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران و مشاور مدیر سابق حوزه علمیه بوده است.

علیرضا زاکانی جز هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و به نفع سیدابراهیم رئیسی کنار کشید.

علیرضا زاکانی با شروع جنگ تحمیلی، در ماه‌های اولیه دفاع مقدس ـ درحالی‌که بیش از ۱۵ سال نداشت ـ همدوش دیگر جوانان بسیجی پا به عرصه دفاع از دین و میهن گذارد که حاصل آن تا پایان دوران دفاع مقدس، ۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه‌درصد شد. وی که در هنگام پیوستن به جبهه حق بیش از ۱۵ سال نداشت، پس از حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشگرهای محمد رسول‌الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاه‌های جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» سپری کرد و توفیق قبول مسئولیت‌هایی ازجمله معاون گردان، مسئول محور «اطلاعات و عملیات» قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام «اطلاعات و عملیات» لشگر محمد رسول‌الله(ص) و نهایتاً مسئولیت محور این لشگر را کسب نمود.

زاکانی از مرداد ۱۴۰۰، توسط شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

سایر فعالیت ها:

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان تهران
مسئول سازمان بسیج دانشجوئی کشور
عضو هیات موسس و شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی
عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه فکری – فرهنگی پنجره
عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر

برنامه انتخاباتی علیرضا زاکانی در انتخابات ۱۴۰۳

علیرضا زاکانی شهردار تهران بعد از نام نویسی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه بالگرد، بیان کرد: رئیسیِ عزیز ما مومن، متدین، انقلابی و اهل منطق و استدلال بود. نسبت درست او با ولیّ و امام جامعه بر مبنای تبعیت، و با مردم ایران بر مبنای خدمت و صداقت بود و با مسئولان تعامل و انسجام را دنبال می کرد.

وی افزود: در عرصه بین المللی نیز نسبت شهید جمهور با دوستان انقلاب اسلامی بر مبنای حمایت و با دشمنان آن مخالفت صریح و مقاومت شجاعانه بود. رئیسی عزیز منت می‌کشید که خدمت کند و هیچ وقت برای بازی، بلندی نجست و بلکه بدنبال اوج گرفتن بسوی خدا با خاکساری در برابر مردم بود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی به انقلابی بودن خود افتخار کرد و قرآن و تصویر حاج قاسم سلیمانی را سر دست گرفت و به راه خود مطمئن بود. او بسیحی بود و بسیجی ماند و مگر نه اینکه انتهای راه بسیجی، شهادت است؟

زاکانی عنوان کرد: بر اساس وظیفه و دعوت فعالان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردم آمدم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت را در دولت خدمت محور قرار دهم.

وی خاطر نشان کرد: قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم و مردم در فشار اقتصادی بیپناه بمانند؛ قرار نیست از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم و سختی ها برای قشر خاصی از مردم باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قرار نیست در برابر دشمنان منفعل و تابع باشیم. بلکه قرار است به مدد الهی، یاری شهیدان و در تبعیت از مقام معظم رهبری و به پشتوانه ملت با حرکتی جهادی و با شناخت شرایط کشور و با برنامه جامعه و دقیق با تحول مادی و معنوی جهش بزرگی در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم.

زاکانی گفت: قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت، رفع فساد و تبعیض تا آخر پایکار مردم بمانیم. قرار است با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالشها را فراهم کرده و گره از اقتصاد و سفره مردم باز شود.

وی اضافه کرد: نمی‌گذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را برنامه ی تحول جا زنند و خاطرات سیاسی شان را به آرزوی مردم تبدیل کنند. قرار است با مشارکت مردم در ۸ محور اصلی، دولت خدمت را در راه جمهور برای تعالی ایران عزیز تشکیل دهم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری برخی محورهای برنامه ی خود را این چنین عنوان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های کشور و سلایق جبهه انقلاب با نگاه تمدنی، تمرکززدایی و تقویت حکمرانی مشارکتی و مدنی با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اقوام سرافراز و افزایش قدرت خرید و ارتقای رفاه مردم.

ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی

لطف الله فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلی‌زاده رئیس ستادهای مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی ستادهای مردمی تهران انتخاب شدند.

همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد.

برنامه‌های تلویزیونی علیرضا زاکانی

تاریخ مناظره‌های انتخاباتی

طبق جدول پخش تنظیم شده توسط صداوسیما، زمان مناظره‌ها به این ترتیب مشخص شده است:

۱. دوشنبه ۲۸ خرداد
۲. پنج‌شنبه ۳۱ خرداد
۳. جمعه ۱ تیر
۴. دوشنبه ۴ تیر
۵. سه‌شنبه ۵ تیر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.