معرفی کمک فنر گازی لیفان ۶۲۰

0

کمک فنر گازی لیفان دارای امتیازاتی است. یکی از مهم ترین امتیازات کمک فنر گازی انتقال سریع حرارت است. علت این انتقال گرمای سریع نیز این است که لوله خارجی این نوع کمک فنرها با هوا تماس مستقیم دارد. کمک فنرهای گازی در دو نوع تولید می شوند که عبارت است از:

  • کمک فنر گازی فشار قوی
  • کمک فنر گازی فشار متوسط

گاز داخل این نوع کمک فنرها باید دارای خلوص ۸/۹۹ درصد باشد. در این صورت گاز با روغن مخلوط نمی شود و حباب به وجود نمی آید. در غیر این صورت عکس العمل کمک فنر دچار نقص خواهد شد.

مطالب مرتبط

کمک فنر یکی از قطعات مهم خودرو به حساب می آید و زیر مجموعه ای از سیستم تعلیق می باشد. در نزدیکی هر کدام از چرخ ها یک کمک فنر قرار می گیرد. وظیفه کمک فنر این است که میزان ارتعاشاتی که به خاطر حرکت کردن خودرو ایجاد می شود را به حداقل برساند. کمک فنرها در ابعاد و انواع مختلفی تولید می شوند.

کمک فنر گازی به گونه ای طراحی شده است که دارای یک یا دو لوله هم محور می باشد. در این نوع کمک فنرها از روغن و گاز در دو محفظه جدا از هم نگه داری می شود.

اجرت بازوبست سرسیلندر لیفان 540 فروش لیفان ایکس 60 اتوماتیک قیمت چراغ جلو ایفان x60 قیمت سپر عقب لیفان 520 قیمت سپر عقب لیفان x60 قیمت لوازم یدکی لیفان 520 ای قیمت لوازم یدکی لیفان 820 لوازم یدکی جک جی 5 لیست قیمت لوازم یدکی لیفان قیمت چراغ جلو لیفان x60

کمک فنر چیست؟

همان طور که گفتیم کمک فنر یکی از زیر مجموعه های سیستم تعلیق خودرو است. کمک فنر از مجموعه ای از قطعات مختلف تشکیل شده است. البته با توجه به نوع کمک فنر این قطعات می توانند متفاوت باشند. مهم ترین قطعات تشکیل دهنده کمک فنرها عبارتند از:

  • توپی سر کمک فنر
  •  فنر
  •  ضربه گیر
  •  میل کمک
  • پایه کمک
  •  سوپاپ سر میل کمک
  • گاز یا مایع سیال
  • و ….

اگر کمک فنر در خودرو نباشد، ارتعاشات ناشی از حرکت خودرو در سطح جاده، به طور مستقیم به شاسی و بدنه خودرو وارد می شوند. این موضوع در طولانی مدت باعث صدمه زدن به قطعات مختلف خودرو خواهد شد. رانندگی بدون وجود کمک فنر نیز دشوار است زیرا تمامی این ضربه ها و ارتعاشات به کابین خودرو و راننده منتقل خواهد شد.

هم چنین اگر کمک فنر در خودرو وجود نداشته باشد، عبور از دست انداز ها و سطوح ناهموار نیز تقریبا غیر ممکن و بسیار سخت خواهد بود.

ویژگی های کمک فنر گازی لیفان

مزیت هایی که این نوع کمک فنرها دارند سبب جلب رضایت مشتریانش شده است. اما یکی از مهم ترین معایب کمک فنر گازی این است که در زمان سرد شدن هوا، این کمک ها سفت می شوند. در این صورت عملکرد کمک فنر گازی مزیت ها و امتیازات خود را از دست می دهد.

برخی از خودروهایی که در آن ها از کمک فنر گازی استفاده می شود عبارتند از: اسپورتیج، هیوندا، کیا، سانتافه، رنو، تویوتا، لکسوس، جنسیس، آزرا، ماکسیما، ام وی ام، پرادو، بنز، مزدا، بی ام و، جک، سوزوکی، لیفان، برلیانس، میتسوبیشی، بیوک، آئودی، کادیلاک، شورلت، دوج، جگوار، اُپل، هوندا، پپورشه، گُلف، آکورا، پژو، مازاراتی، فیات، فراری، فورد، نیسان، جیپ، پیک آپ و…..

کمک فنرهایی که به صورت هم زمان دارای سیستم گازی و سیستم روغنی می باشند راندمان بالاتری دارند.

روغن کمک فنر چیست کمک فنر چیست معایب کمک فنر چیست دلیل کوبش کمک فنر چیست انواع کمک فنر قیمت لوازم خودرو قیمت لوازم یدکی تعمیر خودروهای چینی کمک فنر هیدرولیکی چیست قیمت کمک فنر روغنی کمک فنر تلسکوپی چیست کمک فنر گازی بهتر است یا روغنی کمک فنر گازی چیست اجرت تعمیر اساسی لیفان 620 مشخصات فنی لیفان 620 قیمت لیفان 620 مصرف سوخت لیفان 620
کمک فنر گازی چیست

دلیل کوبش در خودروی لیفان

خودروی لیفان و هم چنین سایر خودروهای چینی دچار کوبش می شوند. مشکل کوبش به علت نوع جلوبندی این خودروها ایجاد می شود. برای رفع این مشکل توصیه می شود که از کمک فنر گازی اصلاح شده در این خودروها استفاده کنید. استفاده از این نوع کمک فنرها سواری خودرو را نیز بسیار با کیفیت می کند.

استفاده از کمک فنر گازی لیفان علاوه بر این که مشکل کوبش در این خودرو را بر طرف می کند سبب افزایش عمر جلوبندی این خودرو نیز می شود.

کمک فنر گازی روغنی لیفان به این صورت طراحی شده است که دارای یک محفظه ی روغن و یک محفظه برای گاز می باشد. محفظه روغن در این نوع کمک فنرها به نرم شدن خودرو کمک می کند. محفظه گاز نیز کمک می کند تا باطومی کمک فنر با فشار به سمت بیرون خارج شود. این موارد کمک می کند تا دیگر ضربه به اتاق خودرو وارد نشود.

انواع کمک فنر خودرو

کمک فنرها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر یک از این انواع مختلف نیز دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند. برخی از انواع کمک فنرها عبارتند از:

روغن کمک فنر چیست کمک فنر چیست معایب کمک فنر چیست دلیل کوبش کمک فنر چیست انواع کمک فنر قیمت لوازم خودرو قیمت لوازم یدکی تعمیر خودروهای چینی کمک فنر هیدرولیکی چیست قیمت کمک فنر روغنی کمک فنر تلسکوپی چیست کمک فنر گازی بهتر است یا روغنی کمک فنر گازی چیست اجرت تعمیر اساسی لیفان 620 مشخصات فنی لیفان 620 قیمت لیفان 620 مصرف سوخت لیفان 620
کمک فنر گازی لیفان

کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی : یکی از معمول ترین کمک فنرهایی که در خودروهای مختلف استفاده می شود کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی است. در این نوع از کمک فنرها  برای گرفتن ارتعاشات از روغن استفاده می شود. در این نوع کمک فنرها مایع درون محفظه سیال، از طریق سوراخ هایی که روی دریچه آن وجود دارد، به محفظه بالایی وارد شده و پس از باز شدن فنر، دوباره به بخش قبلی باز می گردد.

کمک فنرهای گازی: این نوع از کمک فنرها نوع دیگری از کمک فنرهای روغنی هستند. گازی که در این کمک فنرها وجود دارد سبب می شود تا در هنگام بالا و پایین رفتن کمک فنر، حباب های هوا تشکیل نشود. این موضوع کیفیت و عملکرد کمک فنرهای گازی را بالا برده است.

کمک فنر تلسکوپی: این کمک فنرها نیز نوع دیگری از کمک فنرهای روغنی می باشند. قدرت ضربه گیری در کمک فنرهای تلسکوپی بیشتر است. در این کمک فنرها در هنگام جمع شدن فنر، روغن از سوراخ های بزرگتری به محفظه بالایی وارد می شود، به همین جهت فنر سریع تر جمع شده و قدرت ضربه گرفته می شود. زمان باز شدن فنر نیز، روغن از محفظه کوچکتری از سر پیستون، به محفظه قبلی انتقال می یابد. بنابراین معمولا سرعت باز شدن کمتر بوده و به این ترتیب ارتعاشات، بیشتر گرفته می شوند.

کمک فنر اهرمی: در این نوع کمک فنرها یک اهرم در هنگام فشرده شدن به پیستون فشار می آرود. بنابراین فنر بسیار سریع جمع می شود و روغن پشت آن نفوذ می کند. در هنگام باز شدن، روغن از سوراخ های ریزتری باید عبور کند تا به محفظه قبلی خود وارد شود بنابراین پیستون با سختی بیشتری مواجه خواهد شد و دیرتر باز می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.