توصیه های تویوتا برای آفرودسواری

1

قبل از عزیمت حتماً به کسی اطلاع دهید کجا می روید و چه زمانی باز می گردید.هرگز تنها و بدون اطلاع کسی سفر نکنید و تجهیزات ، غذا و آب آشامیدنی اضافی به همراه داشته باشید.

مکان ها آفرود ممکن است مورد استفاده سایر ورزشکاران نیز باشند یا جزو املاک خصوصی و حفاظت شده باشند ، همیشه با دقت و اطمینان به محل آفرود وارد شوید.

فناوری ها و اطلاعات پایه خودرو دانستنی های جالب خودرو خودروهای آفرود چیست مسابقات آفرود رعایت نکات ایمنی آفروید تویوتا هایلوکس

در آفرود شتاب گیری های ناگهانی ، چرخش های شدید و کنترل نشده فرمان زیر فشار ، پریدن و ضربه زدن روی دست اندازها و امثالهم می توانند به خودرو شما آسیب جدی وارد کنند.همیشه :

با آرام ترین سرعت ممکن و بیشترین سرعت مورد نیاز

در آفرود رانندگی کنید.

بسیاری از خودروهای آفرود ، فاصله محوری زیادتر ، مرکز ثقل بالاتر و لاستیک های نسبتاً کوچک تری از خودروهای اسپرت دارند ، این شرایط باعث افزایش ریسک چپ شدن خودرو در شیب می شود.در صورت بارزدن روی خودرو هرگز بار را روی سقف قرار ندهید و سعی کنید وزن بار را در حجم خودرو تقسیم نمائید.

 خودروهای آفرود آپشن ها و امکانات متنوعی برای آفرود دارند ،حتماً امکانات و قابلیت های خودرو خود را بشناسید.

کمربند ایمنی خود و سرنشین را ببنید ، روی جاده تمرکز داشته باشید و و فرمان را با تسلط بگیرید.هرگز دست را از میان فرمان رد نکنید ، رد شدن از روی یک سنگ ممکن است موجب چرخش سریع و ناگهانی فرمان شود و اگر دست شما در میان فرمان باشد حتماً آسیب خواهد دید.

بصورت مستقیم به مسیر سنگلاخ و ناهموار شیب دار وارد یا از آن خارج نشوید و به راهنمای خود دقت کنید تا مسیر مناسب عبور را به شما نشان دهد.

همچنین مراقب تغییرات ناگهانی آب و هوا باشید.

با پدال گاز با کنترل و آرامی رفتار کنید ، گاز دادن ناگهانی می تواند موجب گیر کردن خودرو یا پریدن آن و برخورد با موانع شود.بسیاری از خودروهای آفرود سیستم های کمکی برای کنترل نیروی گاز و جلوگیری از هرزگردی دارند.با سرعت آرام و ثابت حرکت کنید.اگر چرخ دچار هرزگردی شد پای خود را به آرامی و با کنترل از روی پدال گاز بالا بیاورید و پس از فرمان دادن و موقعیت گرفتن به آرامی آن را مجدداً به پائین فشار دهید.

پس از هربار آفرود خودرو خود را به دقت بررسی نمائید ، دانه های کوچک شن در بسیاری از قطعات مثل ترمز نفوذ می کنند و موجب کاهش سطح عملکرد و آسیب دیدن آن ها می شوند.در اولین فرصت بدنه ، شاسی و زیر خودرو را کامل شسته و برای هرگونه آسیب بازرسی نمائید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. dodef می گوید

    چرا اینقد زیاد؟ ❤️❤️❤️

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.