بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

0

نشریه صنعت موتورسیکلت در شماره جدید خود که در زمستان ۱۳۹۹ منتشر شد به بررسی تاریخچه شرکت کویر موتور پرداخته است. برای آشنایی بیشتر با این شرکت معظم با ما همراه باشید.

بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

آغاز یک تولد

عباسعلی رضایی در مصاحبه با نشریه صنعت موتورسیکلت درباره سرگذشت خود و ایده تاسیس شرکت تولیدی کویر موتور گفت: من در یکی از شهرهای اصفهان به نام محمدآباد جرقویه در سال ۱۳۲۸ متولد شدم. ۷ یا ۸ سال داشتم که پدرم در محمدآباد به رحمت خدا رفت. بعد از آن همراه مادر و چهار برادرم که همه از من بزرگ‌تر بودند به اصفهان آمدیم و سپس با یکی از برادرانم در یک تعمیرگاه دوچرخه به‌ عنوان شاگرد با روزی ۵ ریال دستمزد استخدام شدیم. شرایط سختی داشتیم ولی امید به خداوند باعث شد روحیه خود را از دست ندهیم.

من اصول کسب ‌وکار را از کودکی و نزد استاد خودم حاج ابوالقاسم و در تعمیرگاه وی در خیابان شهدا اصفهان آموختم. سپس بعد از مدتی یک مغازه تعمیر دوچرخه باز کردم و صبح‌ها از ساعت ۶ و ۷ تا آخر شب کار می‌کردم تا شاید مشتری بیاید و درآمدی کسب کنم. کم‌کم با ورود موتورسیکلت به ایران، این وسیله با استقبال بسیاری از جوانان به خصوص آن‌هایی که عاشق سرعت و هیجان موتورسواری بودند مواجه شد و به تدریج به‌عنوان یک وسیله ضروری زندگی جای خود را در میان مردم باز کرد.

با افزایش تعداد موتورسیکلت‌ها، واردات قطعات یدکی موتورسیکلت نیز افزایش یافت و در این میان یکی از نقاط عطف کاری من اخذ نمایندگی قطعات موتورسیکلت بود و در نتیجه فروش به‌صورت خرد را آغاز کردم و کم‌کم از سود فروش لوازم یدکی، اولین اتومبیل خود که یک ماشین ژیان بود را در سن ۱۸ سالگی خریدم و این برای من که از صفر شروع کرده بودم، موفقیت بزرگی بود.

در دهه چهل، مدتی نیز با برادرانم یک نمایشگاه اتومبیل افتتاح کردیم که به‌دلیل مشکلاتی مجبور شدیم آن را تعطیل کنیم ولی بعد از ازدواج با همسرم، هر کدام از برادرها برای خود فروشگاهی افتتاح کردند و من هم در خیابان زینبیه فروشگاه لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه را مثل همان اول افتتاح کردم. از درآمد مغازه کم‌کم زمینی خریده و خانه‌ای ساختم. این موضوع برای من یک برکت الهی و موفقیت خجسته‌ای بود. در خانه‌ی جدید اولین فرزندم به دنیا آمد. خداوند ۲پسر و ۲دختر به ما هدیه داد.

بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

در دهه شصت، با استفاده  از اعتباری که نزد عمده ‌فروشان قطعات یدکی موتورسیکلت در تهران کسب کرده بودم اقدام به خرید اعتباری قطعات و توزیع آن در سراسر استان اصفهان به ‌صورت عمده و خرد کردم. با توجه به تجربه خود در هنگامی که پدرم را از دست دادم معتقد بودم که فرزندانم باید کسب‌وکار را از کودکی بیاموزند تا چنانچه روزی من نبودم، آن‌ها نیز بتوانند روی پای خود بایستند. ازاین‌رو دو فرزند پسرم از همان کودکی در کنارم بودند هم درس می‌خواندند و به مدرسه می‌رفتند و هم به مغازه می‌آمدند و کمک من بودند. شاید دیدن این‌که دوستان و هم‌کلاسی‌های فرزندانم پس از پایان ساعات درس و یا در تابستان به بازی و سرگرمی می‌پردازند ولی پسرانم باید به سرکار می‌آمدند، برایم خوش آیند نبود ولی نمی‌خواستم آن‌ها در آینده سختی‌هایی که من در کودکی کشیدم را تجربه کنند. البته من در آن زمان، شاهد علاقه فرزندانم به این نوع کسب‌وکار و موتورسیکلت بودم. حتی پسر بزرگم در سن نوجوانی قهرمان موتور کراس استان بود. از این ‌رو، باور داشتم که موفقیت آن‌ها در این مسیر که قرار دارند، حتمی است. در نتیجه تمام تلاش خود را انجام دادم و بستر مناسب جهت پیشرفت در حوزه موتورسیکلت را برای آن‌ها آماده کردم.

بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

شروع تجربه تولید

در اواخر دهه  شصت همزمان با فروپاشی شوروی، درهای صادرات کشورهای دیگر به روی ایران باز شد. من در کنار فروش قطعات یدکی شروع به خرید موتورهای روسی ایژ، کوبا، مینیسک، واسخود و سه چرخ موراوی از واردکنندگان عمده کردم و در سراسر استان توزیع عمده و خرد انجام می‌دادم. در همین حین با عقد قرارداد با تعدادی از قالب‌ سازان و تولیدکنندگان در اصفهان، ساخت قالب و تولید قطعات مصرفی محصولات روسی را شروع کرده و سپس آن قطعات را در کل کشور و در سطح گسترده توزیع می‌کردم. قابل ذکر است که تمامی  مسؤولیت این کار را به پسر کوچکترم سپردم تا این‌که ایشان نیز بتواند از سن نوجوانی تجربه کسب کند. در این زمان نمایندگی برند کلویناتور را هم برای کل استان اخذ کردم.

در دهه هفتاد  بود که سروکله‌ی محصولات چینی در ایران پیدا شد و با اعتباری که در کل استان به‌عنوان یک توزیع‌کننده کلان و عمده کسب کرده بودم موفق به اخذ چند نمایندگی از تولیدکنندگان محصولات چینی در استان شدم و کار فروش و توزیع من به‌ صورت چشمگیری توسعه پیدا کرد. حال از آنجایی که حفظ اعتبار مالی در بین تولیدکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت و صداقت در کار، سیاست اصلی و کلیدی من بود و همچنین فرزندانم که دیگر فارغ‌التحصیل شده و به‌صورت تمام وقت در کنار من و کمک حال من بودند، باعث شد که گستره تجارت من به استان ختم نشود سپس  فروش به استان‌های دیگر را آغاز کردم. از اصفهان مرکز ایران به دورترین شهر در جنوب کشور موتورسیکلت و قطعه می‌فروختم.

تولد کویر

سرانجام با گذشت بیش از چهل سال  کار سخت، رویاهایم در سال ۸۰ تحقق پیدا کرد در نتیجه اولین کارخانه تولید موتورسیکلت خود را با برند کویر با شرکای خود در کاشان احداث کردم.
کار تولید با سختی‌های بسیاری همراه بود. اما با تلاش، پشتکار، عشق، همدلی و همبستگی بین سهام‌داران، کارها به خوبی پیش می‌رفت و توسعه کسب‌و‌کار با سرعت انجام می‌شد. در اصل ما شرکاء تیم خوبی را تشکیل داده بودیم. زیرا برخی از ما دارای دانش فنی بالایی بوده و درنتیجه باعث شد در کیفیت تولید، مونتاژ و کاهش هزینه‌ها بسیار موثر عمل کنیم. علاوه بر آن دانش فروش و اعتبار بالایی داشتیم و در مجموع باعث شد موفق عمل کنیم. همچنین حضور فرزندانم با انرژی و انگیزه بالایی که به کار داشتند، سبب شد در نهایت خروجی مطلوبی ایجاد شود.

همچنین در ترکیب پرسنل و نیروهای کار نیز سعی می‌کردم افراد فنی، فعال، با اخلاق و ‌مومن را جذب کنم تا این‌که اولین موتورسیکلت با برند کویر ۱۲۵ (سی‌جی) در سرمای زمستان کویر کاشان در ۲۵ دی ‌ماه سال۱۳۸۰ ساعت ۱۰ شب از خط تولید پایین آمد و باعث شد کلیه سختی‌ها و رنج‌های گذشته را فراموش کنم.

بهترین شدن اتفاقی نیست

از آنجایی که چهل سال تجربه تعمیر و فروش موتورسیکلت را داشتم و می‌دیدم که عموما خریداران موتورسیکلت از افراد کم درآمد جامعه هستند که گاهی مجبور می‌شدند برای خرید موتورسیکلت، طلای همسر و یا فرش زیر پای خود را بفروشند، ازاین‌‌رو، به فرزندانم که مسؤولیت خرید قطعات ایرانی و خارجی را داشتند توصیه می‌کردم که همیشه به‌دنبال یافتن و تهیه با کیفیت‌ترین قطعه و بهترین تولیدات باشند. سرانجام لطف خداوند باعث شد برند کویر از همان ابتدای ورود به بازار با استقبال زیادی روبه‌رو شود. در حدی که دیگر تولید جوابگوی تقاضا نبود. به همین دلیل ما موتورسیکلت‌ها را برای تحویل یک سال بعد پیش فروش می‌کردیم و این امر موجب شد تا در اواخر سال ۱۳۸۱ کارخانه دوم را، این‌بار در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان احداث کنیم که باعث شد برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

بنده رمز موفقیت خود را در امر تولید تلفیقی از ۴۰ سال تجربه و همکاری با نیروهای کار جوان و ایده‌های جدید و الهام‌بخش فرزندانم می‌دانم.

بحران در صنعت موتورسیکلت ایران

بعد از مدتی قانون چک در مجلس شورای اسلامی از قانون کیفری به قانون حقوقی تغییر یافت. این امر موجب شد تا تعداد بسیاری از چک‌های مدت‌دار که از نمایندگی‌های سراسر کشور طلبکار بودیم وصول نشود و ما با بدهی‌ها و تعهدهای بسیاری مواجه شدیم. در نهایت این بحران باعث شد تا سال ۱۳۸۵ کارخانه‌ها را تعطیل کنیم. اما همچنان عشق به کار و صنعت، امید را در من زنده نگه می‌داشت تا این‌که دو سال بعد با دو تن از مدیران سابق شرکت و دوستان قدیمی آقایان پارچه‌باف در قم و غفاری در یاسوج همکاری جدیدی را آغاز و تولید را در این دو شهر از سر گرفتیم.

عبور از بحران

بعد از گذشت مدتی در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان کارخانه‌ استیجاری دیگری گرفتیم. پسرم که در زمان بروز بحران در صنعت موتورسیکلت به تجارت بین‌المللی خود در خارج از کشور و صادرات به کشورهای آفریقایی و خاورمیانه مشغول بود، به‌دلیل تسلط به زبان انگلیسی و قانون تجارت و کسب‌وکار بین‌المللی، موفق شد نمایندگی موتورهای خارجی را از چند کشور مختلف اروپایی و آسیایی اخذ کند.

در سال ۱۳۸۷، هنگامی که۸۰ درصد صنعت موتورسیکلت ایران را محصولات چینی و ۲۰ درصد باقی مانده را محصولات هندی تسخیر کرده بود و محصولات ژاپنی نیز بیش از دو دهه می‌شد که کشور را ترک کرده بودند، با عقد قرارداد بین شرکت کویر موتور و کی‌تی‌ام اتریش، شاهد حضور اولین برند اروپایی در کشور بودیم.

شایان ذکر است که تحریم‌های دو دهه گذشته و ترک صنعت موتورسیکلت ایران توسط کمپانی‌های ژاپنی از دهه شصت، اهمیت و ارزش همکاری کویر با کی‌تی‌ام اتریش را دو چندان می‌ساخت و در واقع این یک رویداد ملی بود و سد انحصار صنعت کشور را با چین و هند شکست و می‌توان گفت که این حرکت آغاز یک انقلاب در صنعت موتورسیکلت کشور محسوب می‌شد.

متاسفانه برای تولید محصولات کی‌تی‌ام با موانع قانونی مواجه بودیم. زیرا، محصولات کی‌تی‌ام در آن زمان یا دو زمانه بودند و یا چهار زمانه با حجم موتور ۲۵۰ سی‌سی و بالاتر که تولید همه آن‌ها در آن زمان ممنوع بود. از این ‌رو با مکاتبات و مذاکرات طولانی با مسئولان و در حین مذاکره برای عقد قرارداد با کمپانی کی‌تی‌ام موفق به تغییر ممنوعیت حجم از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی‌سی شدیم و کی‌تی‌ام به‌عنوان اولین محصول ۲۵۰ سی‌سی در کشور بعد از ۴۰ سال ممنوعیت شماره‌گذاری و راهی خیابان‌ها شد.

به تبع آن و در سال ۱۳۸۸ کویر موتور با پیاجیو ایتالیا تولیدکننده محصولات با برندهای (پیاجیو، وسپا، آپریلیا و دربی)، موفق به عقد قرارداد شد و سپس تولید محصولات (ریجو و ام‌اچ) اسپانیا را در ایران رقم زد. همکاری تجاری با شرکت‌های بنام و معتبر اروپایی موجب شد تا هم شرکت ما با استاندارهای آن‌ها همخوانی پیدا کند و هم یک شهرت بین‌المللی کسب کنیم تا اینکه در سال ۱۳۹۴ پس از معاهده برجام، با توجه به  یک دهه مذاکره و حفظ ارتباط مستمر، موفق به اخذ نمایندگی از کمپانی بزرگ کاواساکی ژاپن شدیم. قابل ذکر است که بیش از دو دهه از غیبت ژاپنی‌ها در صنعت و بازار ایران می‌گذشت. سپس بلافاصله با همکاری این کمپانی و پیاجیو ایتالیا کلنگ مجهزترین خط تولید موتورسیکلت در خاورمیانه و منطقه را با بهره‌گیری از تکنولوژی نسل چهارم در تیرماه سال ۱۳۹۵ در شهرک صنعتی رازی اصفهان به زمین زدیم که در بهمن ماه همان سال به بهره‌برداری رسید و با افتخار مجوز تولید تحت لیسانس را از کاواساکی ژاپن دریافت کردیم.

بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

رسالت و شعار سازمانی

رسالت سازمانی ما، «تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسیکلت» و شعار سازمانی «تمایز در حرکت» و از ارکان اساسی در اهداف راهبردی شرکت سبب شدند تا اخذ نمایندگی موتورسیکلت‌های خارجی بیشتری را در برنامه کاری خود قرار دهیم و با تعداد بسیاری از برندهای مطرح صنعت موتورسیکلت در جهان ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم به انواع سلایق و نیازهای مشتریان پاسخ مثبت دهیم و بستر مناسبی را برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی جوانان فعال و کوشا فراهم کنیم همین امر سبب شد تعداد پرسنل شرکت که از ۱۰۰ نفر شروع شد سپس تا ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گسترش یافت و اینگونه شد که حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم از کویر موتور امرار معاش می‌کنند . ما سیاست فروش مستقیم از کارخانه به مشتری را در دستور کار خود قرار داده و شعب کویر موتور را در تهران و شهرهای سراسر کشور افتتاح کردیم.

در سال۱۳۹۷، تکانه‌های شدید ارزی باعث افزایش شدید قیمت موتورسیکلت و کاهش قدرت خرید مردم شد و در نتیجه برای فروش موتورسیکلت با بحران شدیدی مواجه شدیم. نشانه‌های زوال کارخانه‌های تولیدی موتورسیکلت آشکار شد و این صنعت از حدود ۱۰۰ کارخانه به چیزی در حدود ۴۰ کارخانه فعال تقلیل یافت.

بیوگرافی عباسعلی رضایی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر موتور +عکس

تاسیس خط تولید موتورسیکلت برقی در کویر

در این اواخر با سفرهای متعدد به کشورهای مختلف متوجه شدیم که در آینده نزدیک موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی خواهد شد. بنابراین، برای ارتقاء کیفیت آلایندگی موتورسیکلت‌ها و در راستای فرهنگ ‌سازی و احترام به سلامت انسان و محیط‌زیست که جزء اهداف اصلی واحد تحقیق و توسعه کویر موتور است، خط تولید موتورسیکلت‌های برقی را در کارخانه شهرک رازی شهرضا در استان اصفهان با حضور معاون وزیر و استاندار وقت افتتاح کردیم که این جزء افتخارات بزرگ در صنعت حمل‌ و نقل برقی در کشور بود. در حال حاضر این مجموعه توسط دخترم که ایشان پزشک است مدیریت می‌شود.

شروع به قطعه‌سازی

همچنین هم اکنون در حال تاسیس کارخانه قطعه‌سازی هستیم تا بتوانیم قطعات کلیدی که در داخل کشور تولید نمی‌شود را در جهت کاهش ارزبری و وابستگی به خارج به یاری خداوند متعال تولید و روانه بازار کنیم. این کارخانه انشااالله تا بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و نیت ما در ایجاد این کارخانه ایجاد اشتغال معلول عزیز کشورمان با همکاری سازمان بهزیستی استان است.

دیدگاه بنیان‌گذار کویر

امروز که گذشته را مرور می‌کنم و به یاد می‌آورم فرزند آخری که تنها، یتیم، غریب و فقیر بود، الان با عنایت الهی یک خانواده چند هزار نفری دارد، تمام سختی‌های تولید و صنعت، به یکباره از دیدگانم محو می‌شود، آری، این در حقیقت لطف و رحمت خداوند بود که مرا واسطه فیض قرار داد و مجموعه‌ای بنا شد تا هزاران نفر در آن کار کنند و از دست‌رنج خود ارتزاق کنند.

اکنون ۷۲ سال سن دارم و صبح‌ها زودتر از کارکنان وارد کارخانه می‌شوم و دیرتر از همه از کارخانه خارج می‌شوم و دیدن کارکنان که در سرمای زمستان و گرمای تابستان مصمم از صبح تا بعدازظهر در خط تولید، کار می‌کنند و از برکت زحمات خود نان حلال بر سر سفره خانواده خود می‌برند، تمام خستگی از وجود من خارج می‌شود و روزی چندبار خدا را شکر می‌کنم که چنین نعمتی نصیب من کرده تا و دعا می‌کنم که این افتخار و نعمت را از من و فرزندانم دریغ نکند.

یادمان باشد که آینده این کشور توسط کارآفرینان موفقی ساخته می‌شود که انسانیت داشته باشند و در این راه همه مسائل را با پشتکار و توکل به خدای بزرگ و ائمه اطهار در رقابت سالم با همراهان خود، حل و فصل نمایند و سعی کنند تا مایه افتخار و برکت خانواده و کشور خود باشند و در نهایت باور داشته باشند که اگر بخواهند، می‌توانند.

آقای دکتر مجید رضایی معاونت استراتژی کویر موتور در ادامه به خبرنگار نشریه صنعت موتورسیکلت گفت: همان‌طور که پدرم فرمودند تاریخچه شرکت کویر برمی‌گردد به سال 1336 (تقریبا حدود 63 سال پیش) یعنی وقتی بنیان‌گذار کویر کار خود را در یک تعمریگاه کوچک در اصفهان شروع کرد و بعد از این فعالیت در حوزه فروش قطعات یدکی و موتورسیکلت به‌صورت B2C و B2B در کل استان و ایران کار خود را گسترش دادند تا این که برند کویر در اواخر دهه هفتاد در استان اصفهان متولد شد و پدرم اولین تجربه خود را در تولید و صنعت موتورسیکلت کشور شروع کرد.

استراتژی و اقدام‌های خاص کویر موتور

کویر بر اساس شعار سازمانی خود «تمایز در حرکت»  شکل گرفته است. شعاری که تقریبا یک دهه از به‌وجود آمدن آن می‌گذرد. همچنین دومین اصلی که پایه‌ها و ستون کویر موتور را تشکیل می‌دهد، رسالت آن یعنی «تغییر نگرش جامعه، نسبت به موتورسیکلت» است.

کویر موتوردر راستای شعار سازمانی خود اقدام‌های بسیار سازنده، اثربخش و ماندگار در صنعت موتورسیکلت ایران از خود به یادگار گذاشته است.

اقدام‌هایی که کویر برای اولین ‌بار در ایران انجام داد، عبارتند از:

  • تولید محصولات ۲۵۰ سی‌سی که در سال ۱۳۸۷ برای اولین ‌بار و بعد از سه دهه ممنوعیت تولید، توسط کویر با کی.‌تی.‌ام اتریش رقم خورد
  • واردات و تولید اجزاء و قطعات موتورسیکلت‌های سنگین به‌صورت قانونی ،  و نمایش و فروش آن‌ها پشت ویترین نمایشگاه‌های کویر، جزء دیگر اقدام‌های اثربخش این شرکت محسوب ‌می‌شود
  • اخذ اولین مجوز استاندارد یورو ۳ جهت تولید محصولات
  • اخذ مجوز تولید اولین موتورسیکلت با سیستم سوخت‌رسانی انژکتور
  • تولید اولین موتورسیکلت با سیستم ترمز ABS/ASR
  • از همه مهم‌تر می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که بعد از ۲ دهه غیبت کمپانی‌های بزرگ ژاپنی کویر موفق شد در سال ۱۳۹۴ سند همکاری خود را با شرکت قدرتمند کاواساکی ژاپن امضاء کند و تولیدات محصول‌های این شرکت را در کشور با لیسانس کاواساکی ژاپن تولید و به بازار عرضه کند
  • اخیرا نیز خانواده کویر این افتخار را دارد که شماره‌گذاری محصول‌های سه‌چرخ را که تابه‌حال در کشور ممنوعیت داشته است، در شهریور ۱۳۹۹ به نام خود ثبت کند
  • در راستای رسالت سازمانی خود یعنی «تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسیکلت» نیز این شرکت گام‌های زیادی را برداشته و تلاش کرده که نگرش جامعه را به موتورسیکلت تغییر دهد. می‌توان گفت کویر جزء شرکت‌هایی است که نوع توزیع و فروش موتورسیکلت را در کشور تغییر داد و فروش موتورسیکلت‌ها را از مغازه‌های کوچک و بدون استاندارد لازم به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی که استانداردهای جهانی در آن‌ها استفاده شده تغییر داد.
  • همچنین باعث ایجاد تغییر و تحول‌های بی‌بدیلی در تعمیرات موتورسیکلت شد. به این صورت که  از روی زمین برداشته و برروی جک‌های مخصوص تعمیر موتورسیکلت انجام می‌پذیرد.

کویر شرکتی برای تامین نیازهای مشتریان

ما در اصفهان سه خط تولید داریم که یکی از آن خط‌ها از تکنولوژی نسل چهارم تولید بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم در خاورمیانه و در منطقه منحصر به فرد است و نمونه دومی را نداریم. در این خط هدف ما متمرکز بر تیراژ تولید نیست، بلکه تمرکز بر کیفیت تولید است. همچنین در حوزه بهداشت و سلامت، این شرکت  معتقد است که افراد باید فرهنگ و  مهارت‌های رانندگی و راندن موتورسیکلت را از دوران کودکی بیاموزند، از این‌ رو در کویر محصولاتی را می‌بینیم که برای کودکان دو سال به بالا تولید شده است.

مسؤولیت اجتماعی کویر

کویر فعالیت خود را به تولید موتورسیکلت بسنده نکرده و مسؤولیت اجتماعی ما را ترغیب کرد تا حفاظت سر تا پای راکب را مسؤولیتاجتماعی خود بدانیم و این‌گونه شد که توزیع کلاه ایمنی، کاپشن، شلوار، دستکش، شولدر، کفش و چکمه موتورسواری نیز در سبد کالای کویر موتور جای گرفت.

در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، کویر موتور باشگاه فرهنگی و ورزشی خود را سه سال پیش در کشور به ثبت رساند و امروز بیش از ۳۰ موتورسوار و قهرمان برتر کشور در این باشگاه فعالیت می‌کنند و دوره‌های آموزشی و تمرین‌های خود را سپری می‌نمایند. باشگاه ورزشی کویر مفتخر است که در اولین سال فعالیت خود در سال ۱۳۹۸ مقام دوم تیمی کشور را کسب کند و در سال ۱۳۹۹ تا این لحظه مقام اول تیمی کشور را کسب کرده است.

همچنین کارآفرنی از اقدامات دیگر کویر در حوزه فعالیت‌های اجتماعی است. موضوعی که امروزه یکی از مسائل کلیدی برای رفع بحران کشور در شرایط سخت تحریم‌ها است. ازاین‌رو، کویر در کارخانه جدید خود که تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی را در برنامه دارد، با همکاری سازمان بهزیستی اصفهان از معلولان عزیز کشورمان دعوت به همکاری کرده است.

تعداد پرسنل کویر

امروزه کویر بیش از ۷۰۰ نفر نیرو به‌طور مستقیم تحت پوشش خود دارد و حدود ۵۰۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم از کویر امرار معاش می‌کنند.

همچنین بیش از  ۵۱  نمایشگاه متعلق به شرکت کویر، به‌علاوه ۱۳۰ عامل توزیع و نمایندگی مجاز در سراسر کشور و همچنین بیش از ۱۰۰ تعمیرگاه تخصصی موتورسیکلت، در مجموع شبکه توزیع و فعالیت کویر را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

اما در حوزه محیط‌زیست، کویر موتور اقدامات خیلی خوبی را در تولید محصولات برقی در کشور ایجاد کرد و گام‌های خود را فراتر از محصولات برقی گذاشت. یعنی در حوزه قطعات کلیدی محصولات برقی که امکان تولید آن در کشور وجود نداشت، مانند: باتری یا الکترو موتور، اقدامات خوبی را با شرکای تجاری خود انجام داده است که امیدواریم کارخانه باتری تا چند ماه آینده به سرانجام برسد و محصولات آن به بازار ارائه شود.

محصول‌های کویر موتور

امروز در کویر شاهد تولید حدود ۲۰۰ نوع محصول هستیم. ما تلاش کردیم که به هرگونه درخواستی از طرف جامعه پاسخ مثبت دهیم و هر نوع محصولی را که مورد استفاده در خیابان‌ها و جاده‌های شهری، آسفالت، شنی، جنگلی، سنگ لاخی، گلی، پیست‌های موتورسواری، برفی و آبی وجود دارد را در سبد محولات کویر قرار داده‌ایم و این افتخار را داریم که با این طیف گسترده محصولات که الان در شرکت وجود دارد، به‌صورت شش سال متوالی طبق بازررسی که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود، رتبه اول کشوری را بین ۴۴ شرکت را کسب کنیم.

سخن آخر

توجه به کیفیت محصولات و همچنین سلیقه جامعه باعث شده امروز کویر موتور با بهره‌مندی از بیش از ۷۰۰ نفر نیروی کارآمد، پرچمدار تولید و تنوع انواع دوچرخ، سه‌چرخ، چهارچرخ، نفربرهای آبی و دوچرخه باشد. همچنین تعامل با دوایر دولتی، سازمان‌ها و ارگان‌های نظارتی همواره کویر موتور را از سایر رقبا متمایز کرده و اخذ جوایز همه ساله خدمات پس از فروش نشان از نگاه پرمعنای بنیان‌گذار این شرکت به مقوله مشتری‌مداری است.

راه های ارتباطی با شرکت کویر موتور و واحدهای فروش خدمات تعمیرگاهی

تعمیرگاه‌ها
تعمیرگاه مرکزی پاسداران تلفن : ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۴۰ داخلی ۴۲۵۲ و ۴۲۵۴
تعمیرگاه مرکزی هلال احمر تلفن : ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۴۰ داخلی ۴۲۶۸
تعمیرگاه مرکزی میدان قزوین تلفن : ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۴۰ داخلی ۴۲۶۳

دفاتر مرکزی ، دفتر مرکزی مفتح

تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۴۰

دفتر مرکزی پاسداران

تلفن : ۰۲۱۲۶۷۱۱۵۷۱ و ۰۲۱۹۱۰۰۵۷۴۰
واحد مالی
خزانه (چک)

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۳۵۰۰

وصول مطالبات

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۳۱۴۵ و ۳۱۳۶

دریافت چک تضمین

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۳۰۰۹ و ۳۰۱۰

واحد خدمات پس از فروش

فروش قطعات

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۴۲۷۰ و ۴۲۷۱ و ۴۲۷۲

تعمیرگاه‌ها

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۴۲۵۱ و ۴۲۰۵ و ۴۲۵۵

سازمان فروش و صدور سند

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۳۰۲۱ و ۳۰۲۵

امور نمایندگان

تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۱۱۳۳ و ۱۱۳۴

فروش قطعه و اکسسوری عمده به نمایندگی

تلفن: ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۱۱۲۷

حسابداری نمایندگان

تلفن: ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۱۱۴۷

امور مشتریان CRM

تلفن: ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۴۴۴۴
بازرسی تلفن : ۰۲۱۵۷۴۰۶ داخلی ۱۱۵۹

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.