نکات جذاب در مورد کمپانی هیوندای

0

نام هيوندای ( Hyundai ) اشاره به مجموعه شركتها و كارخانجات معظمي دارد كه در سال ۱۹۴۷ توسط آقاي چونگ جو يونگ ( Chung Ju Yung ) بنيان گذاري و تاسيس شد و سرانجام به بزرگترين گروه صنعتي كره تبديل شد. اين مجموعه از تشكيل اولين شركت ساختماني در سال ۱۹۴۷ آغاز بكار كرد.

امروزه شركتها و كارخانجات زيادي در سراسر جهان تحت نام تجاري هيونداي همچون شركت صنايع سنگين هيونداي ( Hyundai Heavy Industry ) در امر كشتي سازي به فعاليت هاي بزرگ اقتصادي مشغولند. در اين گروه شركت خودروسازي هيونداي موتور ( Hyundai Motor Company ) كه در سال ۱۹۶۷ شكل گرفت، شناخته شده ترين بخش اين مجموعه است.

شركت هيونداي موتور بخشي از گروه خودرويي هيونداي كيا بزرگترين كمپاني كره جنوبي است. دفتر مركزي آن در سئول و محل بزرگترين كارخانه آن در اوسان (Ulsan) مي باشد كه قابليت توليد ۱٫۴ ميليون دستگاه خودرو را در سال دارا مي باشد.

واگذاری مدیریت شرکت هیوندای موتور

در سال ۱۹۹۸ شركت هيونداي موتور عمده فعاليت خود را در ساخت يك خودروي جهاني بنا نمود. در اين سال آقاي چونگ جو يونگ، مديريت شركت هيونداي موتور را به فرزند خود آقاي چونگ مونگ كو (Chung Mong Koo) سپرد.

هیوندای و مقام دوم کیفیت اولیه

در سال ۲۰۰۴ شركت هيونداي موتور مقام دوم ” كيفيت اوليه” را از آن خود ساخت. در اين سال تعداد صادرات اين شركت از مرز ۱ ميليون دستگاه گذشت.

هیوندای پنجمین قطب خودروسازی جهان

امروزه محصولات شركت هيونداي موتور در بيش از ۱۹۳ كشور توسط ۵۰۰۰ نماينده خود در سطح جهان با غلبه بر شركتهاي “نيسان” و “هوندا” و دهها برند مطرح ، پنجمين قطب خودروسازي جهان مي باشد.

جایگاه هیوندای در لیست ۱۰۰ برند برتر جهان

موفقيت هاي شركت هيونداي موتور به آنجا رسيد كه مكان اول “بهبود تصوير برند” (با ۳۲% افزايش) را در آمريكا توسط يك شركت معتبر (Hyundai Company ) از آن خود كرد و نام هيونداي را براي سومين بار در ليست ۱۰۰ برند برتر جهان جاي داد.

اولین خودروی کمپانی برند هیوندایکمپانی هیوندای اولین خودروی خود را در سال ۱۹۶۸ معرفی کرد. نام این خودرو Cortina بود که محصول مشترک کمپانی هیوندا و کمپانی فورد بود. بیشتر لوگوهای موجود برای شرکت‌های خودروسازی در جهان برای شرکت صاحب برند معنایی جز یک ارتباط بین جمعیت مشتری و گروه تولیدی آن شرکت ندارد. نمادی که طراحان آن در صورت زیبا جلوه دادن و قابل‌تشخیص و تمایز بودن آن از شرکت‌های دیگر به هدف خود خواهند رسید. اما اغلب و در کنار این لوگوهای بدون دید بلندمدت، لوگوهایی نیز وجود دارند که نمادی بیش از اسم و هویت شرکت خود را یدک می‌کشند. معانی متفاوت و مخفی در این طراحی‌ها وجود داشته و این معانی توسط برند شرکت مذکور به مردم و مشتریان منتقل می‌شوند. نماد زیبا و مفهومی شرکت هیوندای که یک H کج در درون یک بیضی است نیز از این قانون جدا نبوده و توانسته هویت این شرکت و فلسفه رضایت‌مندی مشتریان آن را در خود همراه کند.

لوگوی برند هیوندای

شعار برند هیوندای؛ سلطه بر مشتری و جهان

شاید تابه‌حال مطلب خاصی در مورد فلسفه‌ی لوگوهای شرکت‌های خودروسازی در جهان و اینکه اصولاً علت پیدایش آن‌ها چیست شنیده باشید. اما آیا تابه‌حال می‌دانستید که لوگوی معروف هیوندای نشانه و علامت چیست؟

نماد هیوندای که این روزها خودروهای متنوعی از آن را در داخل کشور مشاهده می‌کنیم، در نگاه اول نشان حرف بزرگ H در انگلیسی بوده که همان اولین حرف شرکت Hyundai است.

حقیقت امر این است که حلقه بیضی که در وسط آن یک حرف H لاتین قرار گرفته است، چیزی بیشتر از یک حرف بوده و معنای دیگر هم برای آن تصور می‌شود. با دقت و کمی خلاقیت می‌توان متوجه شد که علاوه بر حرف H که حرف اول این کمپانی مشهور است، ۲ انسان را مشاهده می‌کنید که با یکدیگر دست می‌دهند و این دو نفر‌ کسانی نیستند جز مشتری و کمپانی هیوندا که از آغاز تحویل خودرو تا سالیان دور در خدمت مشتری بوده که دایره آن از سلطه خدمت‌رسانی این کمپانی به تمامی دنیا حکایت دارد. گفتنی است در دهه‌های اخیر شکل این لوگو بدون تغییر بوده است.

آرم هیوندای یک بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند، درون آن قرار دارد. می‌توان آن را نمادی از هدف کارخانه برای پیشرفت قلمداد کرد؛ بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است و حرف H مورب نمادی از ۲طرف یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده‌اند.

علت تغییرات در لوگوی هیوندای

زمانی این شرکت نماد HD را به‌جای H تنها برای خود برگزیده بود و این انتخاب نیز تنها به این دلیل بود که خودروساز کره‌ای از اشتباه و تکراری شدن لوگوی خود با نماد H شرکت هوندا نگران بود. بااین‌حال، باوجود شباهت‌های بین این دو نماد از دو شرکت و کشور متفاوت، امروزه شاید کمتر کسی پیدا شود که لوگوی هیوندای را با هوندا اشتباه بگیرد.

نکات جذاب در مورد کمپانی هیوندای

در سال ۲۰۱۲، خودروی هیوندای الانترا به عنوان بهترین خودروی سال در نمایشگاه بین المللی خودروی Road معرفی شد.

نام هیوندای در زبان کره‌ای به معنی “مدرن” است، حتی نام این کمپانی نیز نشان از اهمیتی دارد که این کمپانی برای محصولات خود قائل است.

در سال ۲۰۰۴، پژوهشی در مورد کیفیت خودروها انجام پذیرفت که در نتیجه ی آن، خودروهای کمپانی هیوندای جایگاه دومین کمپانی برتر در این زمینه را از آن خود کردند.

از سال ۱۹۸۸ شركت هيونداي موتور يكي از اسپانسر هاي اصلي فيفا گشت كه از آن مي توان بازيهاي يورو ۲۰۰۸ و جام جهاني ۲۰۱۰ را نام برد.

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.