معرفی بنتلی بنتایگا Art Car

0

شرکت بنتلی در راستای برنامه Beyond100 که با هدف تبدیل به متنوع‌ترین خودروساز لوکس درنظر گرفته شده است، نمونه­‌ای خاص از بنتایگا را معرفی نموده، که تنوع فرهنگی و بصری نقاط مختلف جهان را نمایش می­‌دهد.

 BENTLEY BENTAYGA Art Car
 قیمت بنتلی بنتایگا
 مشخصات بنتلی بنتایگا
 بنتلی بنتایگا
 محصولات جدید بنتلی

معمار اهل بریتانیا به نام استفان ویلشایر (Stephen Wiltshire)، بدنه سبز Alpine این نمونه خاص از بنتلی بنتایگا را با تصویر افق 29 شهر مختلف جهان از جمله نیویورک، لندن، پاریس، رم، میلان، ونیز، توکیو و هنگ کنگ تزئین کرده است. هر طرف از بدنه این خودرو، به یکی از قاره‌­های جهان اختصاص دارد. 52 ملیت مختلف از 67 کشور جهان در این نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده است.

بیماری اوتیسم آقای ویلشایر در سن سه سالگی ایشان تشخیص داده شد، اما استعداد فوق‌العاده وی در نقاشی نیز در همان سنین کودکی بروز پیدا کرد، به نحوی که وی فقط با یک بار مشاهده، می­‌تواند تصویر سوژه موردنظر را ترسیم کند.

بنابر اعلام بنتلی، این نخستین پروژه‌­ای بوده که در کارخانه Crewe به صورت دستی رنگ‌آمیزی شده است. البته این سومین بار است که بنتلی با ساخت یک خودروی هنری، تنوع فرهنگی مردم جهان را نمایش می‌­دهد. در سال 2021، یک نمونه خاص از فلایینگ اسپور در این زمینه معرفی شده است، درحالی‌که در سال 2020 هم یک کانتیننتال GT روباز با تم رنگین کمان رونمایی شد.

اما گذشته از این نمونه خاص، بد نیست ویژگی‌های بنتایگا هیبرید را نیز مرور کنیم. نسخه S هیبرید از این شاسی­‌بلند لوکس در سال 2023 مورد بروزرسانی قرار گرفت. با افزایش ظرفیت مجموعه باتری از 13 به 18 کیلووات ساعت، برد حرکتی کاملاً برقی نیز به 44 کیلومتر رسید.

 BENTLEY BENTAYGA Art Car
 قیمت بنتلی بنتایگا
 مشخصات بنتلی بنتایگا
 بنتلی بنتایگا
 محصولات جدید بنتلی
بنتلی بنتایگا Art Car

سامانه هیبرید شامل پیشرانه 3 لیتری V6 توربوشارژ و پیشرانه برقی 100 کیلووات، مجموعا 456 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد.

The Bentayga is the automaker’s third art car celebrating diversity and inclusion. In 2021, after recognizing how critical diverse perspectives are, it revealed the Unflying Spur celebrating European Diversity month. A year earlier, Bentley introduced a rainbow-themed Continental GT Convertible. The company’s workforce comprises 52 nationalities, and it has a presence in 67 countries.

A year ago, Bentley announced updates for the 2023 Bentayga S hybrid. The automaker increased the size of the SUV’s battery back from 13.0 kilowatt hours to 18.0. The extra capacity increased the model’s pure-electric range by two to 27 miles.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.