بالا رفتن آمپر آب پژو 206 در سربالایی از چیست ؟

0

بیش از حد گرم شدن موتور 206 در سربالایی جوش آوردن 206 در سربالایی علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی

علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی باعث نگرانی راننده ها میشود. با توجه به خرج بالای مکانیکی معمولا راننده ها سعی بر این دارند که تا جایی که امکانش هست جلوی خرج های بی رویه ی مکانیکی گرفته شود.

شستشوی رادیاتور آب 206 و رادیاتور بخاری

آموزش نصب کروز کنترل فعال سازی کروز کنترل پژو 206 عیب یابی کروز کنترل قیمت کروز کنترل پژو 206 اکوماکس چیست ایرادات پژو ۲۰۷ اکوماکس مالتی پلکس اکوماکس مشخصات خودروهای اکوماکس سیستم جدید مالتی پلکس اکوماکس جعبه فیوز پژو 206 انواع فیوز خودرو آموزش تعویض فیوز سوخته آموزش برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 آموزش عیب یابی برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو انواع تیپ پژو 206 BSM چیست تعمیر BSM پژو 206 نقشه bsm پژو 206 مجله مکانیک آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

اگر رادیاتور آب و رادیاتور بخاری گرفتگی داشته باشند کانال های آب دچار گرفتگی میشود.

گرفتگی مسیر گردش آب باعث کاهش بازدهی و خنک کنندگی آب رادیاتور میشود.

معمولا پس از ۲ سال کارکرد باید آب رادیاتور کامل تخلیه و با دستگاه شستشو شود.

شستشوی همزمان رادیاتور آب و رادیاتور بخاری باعث بهبود گردش آب رادیاتور میشود.

پس از شستشوی رادیاتور حتما بوسیله ی آب فشار قوی مثل دستگاه های کارواش حتما از جلو منافذ رادیاتور را شستشو دهید تا راه عبور جریان هوا هم تمیز باشد.

ضعیف بودن فن رادیاتور علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی

آدرس مراکز صداگیری ماشین دلایل به صدا افتادن اتاق خودرو صدای تق تق در سر پیچ قیمت سرپلوس سمند صدای تق تق در دست انداز علت صدای تق تق از محورها آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو

همانطور که از نامش پیداس فن رادیاتور وظیفه ی خنک کنندگی رادیاتور را دارد. فن رادیاتور بر روی رایاتور آب نصب شده و با گرداندن پروانه ، باد را به سمت رادیاتور هدایت میکند تا رادیاتور خنک شود که در نتیجه آب رادیاتور خنک میشود.

اگر فن رادیاتور ضعیف شده باشد ، به اندازه ی کافی پرتاب باد ندارد و نیاز خودرو را در شرایط سخت برطرف نمیکند و ECU احساس میکند که خودرو در شرایط اضطراری است و دستور کارکرد فن دور تند را میدهد.

حتما چک کنید فن خنک کننده در دو دور کند و تند کار کند.

ضعیف نیمه باز بودن ترموستات

ترموستات مانند یک شیر ، وظیفه ی باز و بسته کردن راه آب را دارد. اما با این تفاوت که ترموستات با توجه به دمای آب تشخیص باز و بسته شدن آب را بصورت اتوماتیک انجام میدهد.

ترموستات کاملا قطعه ی مکانیکی است و در کل سال های تولید خودرو و در انواع برند ها و با این همه پیشرفت تکنولوژی هنوز هیچ تغییر اساسی نداشته است.

ترموستات دارای مقدار مشخصی جیوه در محفظه ی مخصوص و دارای یک فنر است که با توجه به دمای مشخص شده توسط کارخانه سازنده به کمک فنر راه آب را باز یا بسته میکند.

حالا اگر فنر ضعیف باشد و یا جیوه خواصیت خود را از دست بدهد ترموستات یا به موقع باز نمیشود و یا کامل باز نمیشود که در هر دو حالت هم یکی از علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی است.

فرسودگی فشنگی آب

فشنگی آب یا سنسور دمای آب وظیفه ی تشخیص میزان دمای آب درون موتور را دارد که بر روی پوسته ی ترموستات نصب شده است.

فشنگی آب پس از مدتی کارکردن دچار زنگ زدگی و پوسیدگی میشود که باعث درست تشخیص ندادن دمای آب میشود.

ضعیف شدن واتر پمپ

واتر پمپ و یا پمپ آب همراه با موتور در حال چرخش است و هرچقدر دور موتور بیشتر میشود چرخش واتر پمپ هم بیشتر میشود.

واتر پمپ توسط یک تسمه نیروی مکانیکی را از موتور دریافت میکند و توسط پره هایی آب را با فشار داخل مسیر آب میچرخاند.

این پمپاژ کردن باید با فشار باشد و هرچقدر دور موتور بیشتر شود پرتاب آب باید سرعت و با سرعت بیشتر انجام شود.

این پره های واتر پمپ پس از مدتی خورده میشوند و سلامت روز اول را ندارند.

ضعیف شدن و از بین رفتن پره ها هم علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی است چون مقدار فشار آب لازم برای خنک سازی موتور را تامین نمیکند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.