علائمی که نشان میدهد روغن گیربکس را تعویض کنید

0

روغن گیربکس ماشین مایعی است که می‌تواند عمر قطعات گیربکس پژو را افزایش دهد. روغن گیربکس باید قابلیت روان کنندگی بیشتری داشته باشد تا فشار از روی چرخ دنده‌ها برداشته و استهلاک کمتری در خودرو به وجود بیاید.

افرایش خاصیت روان کنندگی در گیربکس پژو با کاهش استهلاک بین قطعات، صدا در گیربکس را کمتر کرده و دما و خنک کنندگی گیربکس هم نیز کم می‌شود. از طرف دیگر استفاده از روغن گیربکس پژو از سایش قطعات جلوگیری می‌کند.

همان طور که می‌دانید قطعات داخلی گیربکس پژو پیوسته با هم در ارتباط هستند بنابراین در صورت آسیب به قطعات، هزینه تعمیرات زیادی بر دوش شماست.

برای جلوگیری از خسارات زیادی لازم است از یک روغن گیربکس مناسب با عملکرد عالی استفاده کرد.

علائمی که نشان می‌دهد باید روغن گیربکس پژو را تعویض کنید:

اگر در حین تعویض دنده احساس کردید صداهای غیرطبیعی را می‌شنوید و یا تعویض دنده‌ها با تاخیر انجام می‌شود، باید به کم بودن روغن گیربکس خودرویتان شک کنید.

 انواع فیلتر روغن گیربکس  تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات  تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک  تعویض فیلتر گیربکس خودرو  علائم خرابی فیلتر گیربکس  تعویض روغن گیربکس اتوماتیک  مشکلات گیربکس اتومات  فیلتر گیربکس مزدا 3  فیلتر گیربکس اتوماتیک سانتافه  فیلتر گیربکس مرسدس بنز

روغن مناسب گیربکس پژو

معمولاً از روغن واسکازین برای گیربکس پژو استفاده می‌شود. توجه داشته باشید حتی اگر بهترین روغن واسکازین را هم داشته باشید باز هم پس از مدتی باید با روغن تازه جایگزین شود زیرا روغن‌هایی که مدت‌ها عوض نشده‌ باشند خاصیت روان کنندگی مناسبی ندارند و مانند یک مایع معمولی می‌ماند.

اصطکاک قطعات، موجب استهلاک و تولید گرما می‌شود. گرما از مهم‌ترین عوامل مخرب است، هر چه قطعات گرم‌تر شود آسیب وارد شده به اجزای گیربکس پژو نیز بیشتر می‌شود. پس بررسی داخل گیربکس از نظر پر بودن روغن الزامی است. سعی کنید در بازه‌های زمانی کوتاه، اقدام به تعویض روغن گیربکس خود کنید.

پژو به عنوان یک تولید کننده خودرو بسیار به محیط زیست متعهد بوده و همواره محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند.

مهندسان و طراحان پژو برای افزایش لذت و راحتی در رانندگی، گیربکس هشت سرعته را طراحی کردند که در ادامه بیش‌تر با آن آشنا می‌شویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.