چگونه انواع قفل پدال خودرو را ببندیم ؟ +عکس

0

نحوه بستن قفل پدال قدیمی ،نحوه بستن قفل فرمان به پدال ،اموزش بستن قفل پدال پراید ،قفل پدال سمند ،قفل پدال کتابی ،نحوه بستن قفل پدال ۲۰۶ ،نحوه بستن قفل پدال اتومات ،نحوه بستن قفل پدال پژو پارس

نحوه بستن قفل پدال پمپی

در اولین قدم باید نسبت به باز کردن قفل پدال اقدام کنید تا دو فک آن از یکدیگر جدا شوند؛ سپس دو پدال ترمز و کلاچ یا ترمز و گاز در خودروهای اتوماتیک را میان دو فک جایگذاری کنید. در نهایت با فشردن فک‌ها، آن‌ها را به هم نزدیک کرده و کلید را خلاف جهت اولیه بچرخانید تا قفل شود.

 سرقت خودرو  روش های سرقت خودرو  جلوگیری از سرقت خودرو  سرقت خودرو پراید  سرقت خودرو در ایران  محافظت از سرقت خودرو  سیستم ضد سرقت خودرو  سرقت خودرو سمند  سرقت باتری خودرو  جلوگیری از سرقت 206  جلوگیری از سرقت سمند  جلوگیری از سرقت مزدا 3  جلوگیری از سرقت دنا  جلوگیری از سرقت تیبا  جلوگیری از سرقت کوییک

امروزه با افزایش قیمت محصولات مختلف ازجمله خودرو و لوازم جانبی آن، میزان دزدی و سرقت وسایل نقلیه رشد چشم‌گیری داشته و به یکی از مشکلات اصلی ما تبدیل شده ‌است، چراکه مجبوریم با حساسیت بیشتری از سرقت خودروی خودمان جلوگیری کنیم. روش‌های مختلفی برای افزایش امنیت خودرو وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها استفاده از قفل پدال و قفل فرمان است. قفل پدال را چگونه ببندیم؟ این سوالی است که در اولین مرحله از افزایش امنیت خودرو برای ما پیش می‌آید.

در حال حاضر قفل‌های پدال در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند، اما نحوه بستن هریک از آن‌ها با دیگری متفاوت است؛ جهت آشنایی با انواع مختلف قفل پدال و چگونگی بستن آن‌ها، در ادامه این مطلب از سری همراه ما باشید.

قفل پدال چیست و چه تأثیری در امنیت خودرو دارد؟
انواع قفل پدال بهترین قفل پدال قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال مزایای قفل پدال معایب قفل پدال قیمت قفل پدال قیمت قفل پدال پراید قیمت قفل پدال سمند قیمت لوازم جانبی خودرو بورس لوازم و قطعات خودرو فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی خودرو

قفل پدال ابزاری است که معمولا از جنس فولاد و روکش پلاستیکی تولید و در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد تا باعث جلوگیری از سرقت خودرو آن‌ها شود. وظیفه قفل پدال، اتصال پدال ترمز و کلاچ به یکدیگر است تا سارق هنگام دزدیدن خودرو نتواند آن را به حرکت درآورد درواقع سارق با فشردن پدال کلاچ، با اعمال ترمز مواجه می‌شود که در این صورت حرکت خودرو ممکن نیست.

البته استفاده از قفل پدال نمی‌تواند خودروی شما را کاملا ضد سرقت کند و تنها باعث افزایش امنیت آن می‌شود، زیرا محل قرارگیری این قفل در کف وسیله نقلیه شما است و سارق برای باز کردن آن باید از اطراف خود غافل شده و تمرکز خود را روی باز کردن قفل بگذارد؛ در چنین شرایطی اکثر سارقین از دزدی صرف‌نظر کرده و به سراغ خودرو دیگری می‌روند.

انواع قفل پدال

پیش از آنکه به سوال قفل پدال را چگونه ببندیم؟ پاسخ دهیم، بهتر است با انواع مختلف قفل پدال آشنا شویم؛ انواع قفل پدال عبارت‌اند از:

  • قفل پدال قدیمی
  • قفل پدال پمپی
  • قفل پدال کتابی
  • قفل کتاب بولاک

چگونگی نحوه بستن قفل پدال

قفل پدال را چگونه ببندیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، آموزش بستن هریک از انواع قفل پدال را برای شما شرح داده‌ایم:

نحوه بستن قفل پدال قدیمی

 انواع قفل پدال  بهترین قفل پدال  مزایای قفل پدال  قیمت قفل پدال سمند  نحوه بستن قفل پدال  نحوه بستن قفل کتابی  نحوه بستن قفل کتاب بولاک  سرقت خودرو  جلوگیری از سرقت خودرو

در ابتدا، قفل دسته انتهایی ابزار را باز کرده و سپس با استفاده از گیره‌های قفل پدال که مختص نگهداری پدال هستند، دو پدال کلاچ و ترمز را درون قفل قرار دهید. درصورتی که خودرو شما دارای گیربکس اتوماتیک است، پدال گاز و ترمز را درون قفل قرار دهید.

نحوه بستن قفل پدال پمپی

در اولین قدم باید نسبت به باز کردن قفل پدال اقدام کنید تا دو فک آن از یکدیگر جدا شوند؛ سپس دو پدال ترمز و کلاچ یا ترمز و گاز در خودروهای اتوماتیک را میان دو فک جایگذاری کنید. در نهایت با فشردن فک‌ها، آن‌ها را به هم نزدیک کرده و کلید را خلاف جهت اولیه بچرخانید تا قفل شود.

نحوه بستن قفل پدال کتابی

درصورتی که قفل پدال کتابی خریداری کرده‌اید و برایتان سوال پیش آمده که قفل پدال را چگونه ببندیم، کافی است قفل کتابی پدال را در پشت پدال ترمز قرار داده و سپس آن را به واسطه سوراخ‌هایی که در ساختار قفل وجود دارد، روی آن ببندید و قفل کنید.

نحوه بستن قفل پدال بولاک

 انواع قفل پدال  بهترین قفل پدال  مزایای قفل پدال  قیمت قفل پدال سمند  نحوه بستن قفل پدال  نحوه بستن قفل کتابی  نحوه بستن قفل کتاب بولاک  سرقت خودرو  جلوگیری از سرقت خودرو

در مرحله اول قفل مورد نظر را روی پدال‌های ترمز و کلاچ (گاز و ترمز در خودروهای اتوماتیک) قرار داده و به سمت پایین فشار دهید؛ پس از آنکه ضامن قفل فعال شد، دو فک آن از سمت بالا و پایین به یکدیگر نزدیک می‌شوند و پدال‌ها را قفل می‌کنند.

لازم به ذکر است، با توجه به فاصله میان پدال‌ها، استفاده از این نوع قفل برای خودروهای ۲۰۶ و رانا مناسب نیست.

جمع‌بندی

چند پاسخ برای سوال کاربران مبنی بر اینکه قفل پدال را چگونه ببندیم؟ وجود دارد، چراکه قفل‌ پدال در ۴ نوع مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. قفل پدال قدیمی، کتابی، پمپی و بولاک، انواع مختلف قفل پدال هستند که بستن هریک از آن‌ها با دیگری متفاوت است اما به صورت کلی بستن همه قفل پدال‌ها شامل باز کردن قفل و سپس قرار دادن پدال‌های موردنظر درون گیره‌های آن و سپس بازگرداندن آن به حالت قفل است.

سوالات متداول

  • قفل پدال را چگونه ببندیم؟

بستن قفل پدال به نوع آن بستگی دارد اما به‌طور کلی کافی‌ است قفل را آزاد کنید، دو پدال ترمز و کلاچ را درون گیره‌های آن قرار دهید و سپس آن را مجددا به حالت قفل بازگردانید.

  • قفل پدال به کدام پدال‌ها بسته می‌شود؟

در خودروهایی که گیربکس دستی دارند، می‌توانید دو پدال ترمز و کلاچ را به یکدیگر متصل و قفل کنید؛ در خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، کافی است هر دو پدال موجود (گاز و ترمز) را درون گیره‌ها یا فک‌های ابزار قرار دهید.

  • آیا استفاده از قفل پدال‌هایی که به فرمان نیز متصل می‌شوند، مناسب است؟

خیر؛ پیشنهاد ما استفاده مجزا از قفل پدال و قفل فرمان است. در واقع قفل پدال‌هایی که به فرمان نیز متصل می‌شوند نکته منفی ندارند، اما استفاده از قفل فرمان و پدال به صورت جداگانه، دارای امنیت بیشتری برای خودروی شما است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.