8 ترفند برای بالا بردن امنیت پژو پارس و جلوگیری از سرقت آن

0

 

مقایسه خودرو مقایسه پژو پارس مشخصات برلیانس H320 امکانات برلیانس H320 قیمت پژو پارس مشخصات پژو پارس معایب و مزایای پژو پارس معایب و مزایای برلیانس h230 قیمت برلیانس h230 مشخصات برلیانس h230

افزایش امنیت پژو پارس

با توجه به آمارها و اطلاعاتی که پلیس اعلام کرده است، سرقت خودرو پژو پارس به صورت میانگین، تنها به دو دقیقه زمان نیاز دارد. از این رو با بالا بردن امنیت پژو پارس، می‌توان از سرقت این خودرو، جلوگیری کرد. از طرفی، با توجه به اینکه پژو پارس یکی از خودروهای محبوب بین افراد است، باید راه‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس را بدانید، تا از خودروی خود در برابر سرقت حفاظت کنید. برای اطلاع از روش‌های بالا بردن امنیت پژو پارس تا انتهای متن همراه ما باشید.

از سال 1379 تا کنون، ایران خودرو پژو پارس را در مدل‌های مختلفی نظیر ELX-TU5 ،ELX-TU7 ،ELX-XUM ،ELX-XU7 ،LX ،XU7، اتوماتیک و دوگانه سوز تولید کرده‌است. در 9 ماهه ابتدایی سال 1401، آمار تولید پرشیا 159,174 دستگاه محاسبه شده‌است. بر اساس آمارنامه صنعت خودرو، این خودرو پرفروش‌ترین این شرکت تا شروع فصل زمستان بوده است. هر کدام از این مدل‌ها ویژگی و امکانات خاص خود را دارند و بر همین اساس قیمت‌گذاری می‌شوند.

چگونه پژو پارس به سرقت می‌رود؟

سرقت خودرو با روش‌های مختلفی دارد، که راحت‌ترین آن شکستن شیشه خودرو است. سارق برای این کار از طریق ابزار‌های مختلف اقدام می‌کند و حتی صدای شکستن شیشه شنیده نمی‌شود. البته که بیشتر سارقین پژو پارس علاقه زیادی به سرقت لوازم یدکی خودرو دارند و به وسیله از کار انداختن دزدگیر ماشین، به راحتی برای این کار اقدام می‌کنند.

راه‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس

 

مشخصات پژو پارس LX انواع تیپ پژو پارس تیپ های مختلف پژو پارس امکانات پژو پارس کلاس 15 تفاوت پارس کلاس 15 با 13 مشخصات فنی پژو پارس معرفی خودرو قیمت پژو پارس مجله خودرو معایب و مزایای پژو پارس

کاهش احتمال سرقت پژو پارس

برای اینکه بتوانید از سرقت خودروی خود جلوگیری کنید، نیاز به یکسری راه کار دارید، تا احتمال سرقت را کاهش دهید و این راه‌ها به شرح زیر هستند.

1-   امنیت پژو پارس را افزایش دهید

بالا بردن امنیت پژو پارس، اولین راه کاری است که باید برای جلوگیری از سرقت خودرو خود انجام دهید. به طور حتم اگر خودروی شما، امنیت بالایی داشته باشد، میزان ریسک دزدی کاهش یافته و از طریق ابزار‌های مختلف، نمی‌توان خودرو را سرقت کرد. استفاده از دزدگیرها و قفل‌های پیشرفته درب خودرو، از مواردی هستند، که باعث افزایش امنیت خودرو شده و از سرقت جلوگیری می‌کنند. همچنین سیستم ردیاب یکی دیگر از امکانات امنیتی است، که بر روی پژو پارس نصب می‌شود و می‌تواند به راحتی خودروی دزدیده شده را دریابی کند.

2-   وسایل با ارزش را در پژو پارس قرار ندهید

برخی از افراد به دلیل بی‌توجهی به ارزش وسایل خود مانند: موبایل، لپ تاپ یا کیف پول، احتمال سرقت خودرو را افزایش می‌دهند. خب مشخص است که، اگر سارق این وسایل را مشاهده کند، انگیزه بیشتری برای سرقت خودرو یا وسایل داخل خودرو دارد. در نتیجه برای بالا بردن امنیت پژو پارس، نیاز است که هیچ یک از وسایل با ارزش خود را در خودرو و معرض دید قرار ندهید.

3-   از قفل شدن درب پژو پارس مطمئن شوید

افزایش امنیت قفل درب‌ها موجب کاهش احتمال سرقت می‌شود.

در برخی از موارد، خودروی خود را با عجله پارک می‌کنید و در همین حین ممکن است، که قفل کردن درب خودرو را فراموش کنید. خب مشخص است که با این کار، احتمال دزدی از خودرو را افزایش می‌دهید. برای جلوگیری از سرقت، باید از قفل شدن درب پژو پارس، مطمئن شوید.

4-   از قفل رینگ استفاده کنید

قفل رینگ، یکی از روش ‌های بالا بردن امنیت پژو پارس است. افرادی که به اسپرت کردن خودروی خود علاقه دارند، همیشه از سرقت رینگ‌های لاستیک خود ناراحت می‌شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید، که برای رینگ‌های پژو پارس خود هزینه می‌کنید، توصیه می‌کنیم که از قفل رینگ، که شبیه یک پیچ است، استفاده کنید تا امنیت خودروی خود را، افزایش دهید.

5-   از تجهیزات اولیه خودرو استفاده کنید

برای اینکه ایمنی خودرو پژو پارس را افزایش دهید، نیاز به تهیه تجهیزات اولیه‌ای به شرح زیر دارید:

  • قفل فرمان
  • قفل پدال
  • قفل صندوق عقب
  • قفل کاپوت
  • قفل پنل ضبط
  • قفل رینگ
  • سوییچ مخفی
  • دزدگیر خودرو

به طور کلی پژو پارس، به دلیل بدنه و ساختار ضعیفی که دارد، برای سارقین گزینه مناسبی است، اما با به‌کارگیری قفل‌های امنیتی، می‌توان احتمال سرقت را کاهش داد.

6-   پژو پارس را در مکان‌های چراغ دار پارک کنید

اگر برای مدت طولانی در شب، خودروی خود را در خارج از پارکینگ و در خیابان پارک می‌کنید، بهتر است که زیر نور چراغ‌های خیابان این کار را انجام دهید. هرچه فضای اطراف خودرو روشن‌تر باشد، احتمال سرقت خودرو کاهش پیدا می‌کند و باعث بالا بردن امنیت پژو پارس می‌شود.

به طور کلی راه‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس زیاد است و شما با رعایت کردن موارد گفته شده، می‌توانید از خسارت و سرقت خودروی خود جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید، برای جلوگیری از هزینه‌های مالی که در اثر سرقت خودرو رخ می‌دهد، از بیمه بدنه پژو پارس استفاده کنید.

7-  بیمه بدنه پژو پارس

داشتن بیمه بدنه پژو پارس با توجه به کیفیت ساخت نسبتاً پایین این خودرو ، ضروری به نظر می‌رسد. این خودرو که یک خودروی خانوادگی محسوب می‌شود، با برخورداری از کابینی جادار می‌تواند یک اتومبیل مناسب برای خانواده‌ها جهت تردد در جاده‌های شهری و بین شهری باشد. پژو پارس یا پرشیا سیستم تعلیق قابل قبولی داشته و به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، قطعات یدکی آن به وفور در بازار یافت می‌شود. با این حال امکان دارد در تصادفی که مقصر هستید، خسارت سنگینی به ماشینتان وارد شود که به راحتی برایتان قابل جبران نباشد. در این شرایط بیمه بدنه پژو پارس می‌تواند هزینه‌های شما را جبران کند. برای آشنایی بیشتر با این بیمه همراه ما باشید.

دو نوع پوشش اصلی و اضافی در بیمه بدنه پژو پارس وجود دارد، که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار قابل خریداری است. سرقت کلی و جزئی خودرو هم از خطرات تحت پوشش بیمه نامه بدنه است.

سرقت رادیو پخش، رینگ لاستیک و سیستم صوتی نیز، از خطرات تحت پوشش سرقت جزئی است، که با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است. توصیه می‌کنیم که، در کنار سایر راه‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس از بیمه بدنه هم استفاده کنید.

همچنین در صورتی که خودروی پژو پارس به صورت کامل از محل خود جابه جا شود، سرقت کلی رخ داده و این مورد تحت پوشش بیمه سرقت کلی قرار می‌گیرد. دقت کنید که، اگر خودرو از محل جا به جا شود و سرقت قطعات رخ دهد، باز هم تحت پوشش بیمه سرقت کلی خواهد بود.

به طور کلی با تهیه بیمه بدنه پژو پارس، می‌توانید هزینه‌های رخ داده، در اثر سرقت خودرو را کاهش دهید و ریسک جبران خسارت‌های رخ داده، را به بیمه‌گر منتقل کنید.

8-  بیمه پژو پرشیا

بیمه شخص ثالث پژو پارس ( Pars Peugeot ) خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد. اشخاص ثالث شامل راننده، سرنشینان خودروی مقابل و خودروی راننده مقصر، راکب موتورسیکلت و ترک‌نشین آن، همچنین عابران می‌شود. از آنجا که این خودرو به عنوان مدل خانوادگی معرفی شده است، در تصادف احتمال آسیب به دیگر سرنشینان خودروی مقصر زیاد است. از این رو داشتن بیمه شخص ثالث معتبر اهمیت زیادی دارد.

اقدامات معمول بعد از سرقت جزیی یا کلی خودرو

اگر تمام روش ‌های بالا بردن امنیت پژو پارس را در نظر گرفته‌اید و باز هم خودروی شما سرقت شده است، نیاز است که اقدامات لازم، بعد از سرقت پژو پارس را انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • تماس با پلیس ۱۱۰ و حضور پلیس برای تنظیم صورت جلسه
  • حضور مال‌باخته در کلانتری محل وقوع حادثه جهت اعلام شکایت علیه سارق
  • ارسال پرونده مال‌باخته به دایره مبارزه با سرقت مرکز پلیس آگاهی
  • تقاضای ثبت شماره پلاک خودرو در لیست سیاه پلیس آگاهی
  • تشکیل پرونده در شرکت بیمه (در صورت داشتن بیمه بدنه خودرو و خرید بیمه پوشش کلی و جزیی)

مدارک لازم برای اعلام سرقت در بیمه بدنه

در صورتی که خودروی شما سرقت شده و قصد استفاده از بیمه بدنه خود را دارید، نیاز است که یکسری مدارک به بیمه‌گر تحویل دهید، که این مدارک عبارتند از:

  • صورت جلسه پلیس مبنی بر سرقت کلی یا جزیی خودرو
  • اصل و کپی بیمه‌نامه‌های بدنه و شخص ثالث خودرو
  • اصل و کپی کارت و سند خودرو
  • سوئیچ‌های خودرو (در صورت سرقت کلی)
  • تعیین ارزش خودرو توسط کارشناس بیمه، با حضور بیمه‌گزار (در صورت سرقت کلی)
  • انتقال سند مالکیت خودرو به ‌نام شرکت بیمه مربوطه ( در صورت سرقت کلی)
  • فاکتور لوازم مسروقه (در صورت سرقت جزیی)
  • دریافت خسارت از شرکت بیمه، بعد از کسر فرانشیز و سایر کسورات قانونی
  • معرفی نامه از شرکت‌های لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو
  • اصل و تصویر اسناد مالکیت وسیله نقلیه
  • مدارک شناسایی بیمه‌گزار مانند کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه
  • اصل گزارش مقامات انتظامی
  • گواهی عدم خلافی و مفاصا حساب شهرداری تا پایان سال اعلام سرقت خودرو
  • استعلام عدم کشف پلیس آگاهی

به طور کلی، بالا بردن امنیت پژو پارس یکی از الزامات است که باید تمام دارندگان این خودرو به آن توجه داشته باشند. همچنین با تهیه بیمه بدنه و بیمه پژو پارس می‌توانید از هزینه خطرات مختلف جلوگیری کنید و هزینه‌های ایجاد شده را کاهش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.