لتیتود زیبای ناموفق رنو در ایران

0

رپوراز لتیتود، سدان نیمه لوکس ساخته شده بر روی پلتفرم مشترکش با نیسان در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد. اساس ساخت این خودرو، رقابت با سدان‌های نیمه لوکس رقیب مانند کمری و تینا بود. این خودرو که بر روی پلتفرم D رنو ساخته شده است، در ابتدا به عنوان جانشین ولیستاس شناخته می‌شد اما با ورود تالیسمان، این کارشناسان عنوان را از دوش او برداشتند. رنو تاکنون دو نسل از لتیتود را عرضه کرده است و فیس‌لیفت نسل دوم آن در انتظار رونمایی در نمایشگاه‌های خودرو ۲۰۲۱ است. لتیتود برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ (۹۰) توسط نگین خودرو (نمایندگی رسمی رنو در ایران) وارد کشور شد. این واردات تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت. اما از سال ۲۰۱۴ نگین خودرو لتیتود را با نام جدید سفران عرضه کرد. سفران در دو تیپ LE با موتور ۲ لیتری و PE با موتور ۱.۵ لیتری وارد کشور شد. لتیتود در بهره مندی از این موتورها به ترتیب با کولئوس و تینا شریک بود. اما این خودرو با وجود کیفیت ساخت مناسب، امکانات قابل قبول در زمان خود و طراحی زیبا، نتوانست رقابت خوبی با رقیبان هم‌سطحش مانند اپتیما و سوناتا در ایران داشته باشد.

رنو لتیتود؛ طراحی ظاهری ساده و جذاب

رنو لتیتود در ظاهر نیز چهره‌ای نیمه لوکس دارد. به این معنی که نه چندان تجملی و متفاوت و نه آنطور ساده و اقتصادی است. در واقع طراحی این خودرو شخصیت متمایز و مجزا و مختص به خود دارد. لتیتود به دور از اغراق و زیاده‌روی در هیچ یک از اصول و قواعد طراحی، مانند خطوط حجمی و زاویه‌دار، برجستگی سپرها و بزرگی جلوپنجره، چهره‌ای موجه و باوقار به خود گرفته است. در اولین نگاه چراغ‌های بزرگ و کشیدهٔ جلو جلب توجه می‌کنند. این چراغ‌ها جلوپنجرهٔ کرومی نچندان بزرگی را دربین خود جای داده‌اند که حامل آرم رنو در وسط است. مه‌شکن‌های کوچک نیز زیر سپر به سادگی جای گرفته‌اند. در این نما فرم کاپوت و شیب شیشهٔ جلو کاملاً ساده و کلاسیک طراحی شده است. در نمای جانبی نیز یک خط که از روی گلگیر جلو تا روی چرخ‌های عقب کشیده شده، تنها نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. در این نما، شیشه‌های کناری که با شیبی زاویه‌دار از جلو به سمت عقب می‌روند فرمی شبیه خودروهای کامپکت را تداعی می‌کنند. قاب کرومی احاطه کننده پنجره‌های کناری به این نما جلوهٔ خاصی داده است. در نمای عقب نیز، باز شاهد چراغ‌های بزرگ هستیم که تناسب خوبی با چراغ‌های جلو برقرار کرده‌اند. البته چراغ‌های عقب در طراحی کمی متفاوت هستند و در عین سادگی، هیجان بیشتری را منتقل می‌کنند. نوار کرومی روی در صندوق بار که بین چراغ‌ها قرار گرفته است بر زیبایی و جذابیت این نما می‌فزاید. در نهایت سقف پانارومای خودرو که با شیشهٔ عقب هم‌مرز است به خودرو جلال بیشتری داده است. تصاویر لتیتود/سفران را پیش و قبل از فیس لیفت اینجا ببینید .

کابین لوکس با امکانات چشمگیر

داخل کابین لتیتود را می‌توان مجلل‌تر از بیرونش دانست. کیفیت بالای متریال به کار رفته در قطعات داخل کابین این حس را تقویت می‌کند. ظرافت در طراحی جزئیات کاملا محسوس است. با وجود اینکه طراحی خودرو مربوط به ده سال پیش است اما همچنان زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. تزئینات کرومی به کار رفته در سردنده، غربیلک فرمان، درها و برخی بخش‌های کنسول وسط به تریم مشکیبژ کابین جلوهٔ خوبی داده و در میانهٔ جلو داشبورد یک مانیتور کوچک ۶ اینچی برای دسترسی به امکانات سیستم مالتی مدیای خودرو جا خوش کرده است. پایین مانیتور دکمه‌های مربوط به تنظیمات این سیستم دیده می‌شود. امکانات رفاهی این خودروی نسبتاً لوکس شامل قابلیت اتصال USB و ipod، بلوتوث، GPS، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن، ماساژور صندلی راننده، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم Easy Seat که صندلی را به هنگام پیاده شدن به عقب می‌برد تا پیاده شدن راحت‌تر باشد، کروز کنترل، تنظیم زاویهٔ اتوماتیک چراغ‌ها در سر پیچ، آینه‌های جانبی برقی تاشو با حافظه و قابلیت حرکت خودکار هنگام دنده عقب، چراغ راهنما بر روی آینه‌های جانبی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه می‌شود. بنابراین شاهد امکانات خوبی در کابین این لوکس ۱۰ سال هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.