مهم ترین تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین چیست؟

0

با آپدیت شدن سامانه واردات خودرو، دستگاه های جدیدی به این سامانه اضافه شدند. دو ماشین تویوتا کرولا و تویوتا لوین از جمله محصولاتی هستند که طی چند سال آینده به ایران وارد شده و افراد می توانند نسبت به استفاده از آنها اقدام نمایند. حال خیلی از کاربران با یک سوال مهم مواجه می شوند: مهم ترین تفاوت بین تویوتا کرولا 1200 و 1500 2023 وارداتی چیست؟ اصلا میان تویوتا کرولا و لوین ما باید کدام محصول را تهیه نماییم؟ امروز ما قصد داریم تا پاسخ این سوالات را به صورت دقیق زیر ذره بین ببریم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

 

 

معرفی تویوتا کرولا 1500 تنفس طبیعی

 

قبل از پرداختن به تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین، بیایید چیستی این خودرو ها را مورد بررسی قرار دهیم. تویوتا کرولا 2023، دو دسته بندی اصلی دارد: مدل های 1500 سی سی و مدل های 1200 سی سی. تویوتا کرولا 1500 تنفس طبیعی یک خودرو قدرتمند به حساب می آید که امکانات جالبی را نیز با خود حمل می کند.

موتور این ماشین بنزینی بوده و از سه سیلندر استفاده می نماید. جالب است بدانید که میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. نوع جعبه دنده آن به صورت اتوماتیک بوده و کلاس بدنه این دستگاه هم در دسته سدان قرار می گیرد.

تویوتا کرولا 1500 تنفس طبیعی برای اولین بار در سال 2018 معرفی شد. این ماشین محبوب به واسطه داشتن امکانات جالب و تعرفه مناسب، طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی میان کاربران کسب کرده است. اخیرا در سامانه واردات خودرو هم ما می توانیم این دستگاه را مشاهده کنیم.

 

علاقه مندان به خرید یک خودرو با کیفیت و لوکس، می توانند هم اکنون نسبت به تهیه کرولا 2023 با ظرفیت 1500 سی سی اقدام نمایند. قدرت این ماشین برابر با 121 اسب بخار و گشتاور آن هم برابر با 148 نیوتن متر می باشد. ترمز این دستگاه هم دیسکی بوده و از سیستم ABS و EBD استفاده می نماید.

معرفی تویوتا کرولا 1200 توربو شارژ

البته که نمی توان از تفاوت بین تویوتا کرولا 1200 و 1500 2023 وارداتی غافل شد. تویوتا کرولا مدل 2023 دو دسته بندی اصلی دارد. دومین دسته بندی این کالا توربو شارژ بوده و با ظرفیت 1200 سی سی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این خودروی محبوب با استفاده از یک موتور 4 سیلندر تولید شده و روانه بازار می شود. جالب است بدانید که قدرت این دستگاه برابر با 116 اسب بخار و گشتاور آن هم برابر با 187 نیوتن متر می باشد. گیربکس این کالا از نوع CVT بوده و شما می توانید انتظار عملکرد فوق العاده ای را با تهیه آن داشته باشید.

از جمله مهم ترین امکانات موجود در تویوتا کرولا 1200 توربو شارژ می توان به سیستم تعلیق مک فرسون و مولتی لینک اشاره نمود. ترمز های به کار رفته در طراحی این دستگاه دیسکی بوده و با استفاده از امکانات ویژه ای همچون ABS و EBD در اختیار مشتریان قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که این کالا همراه با سیستم توربو شارژ روانه بازار شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. پس علاقه مندان می توانند هم اکنون نسبت به استفاده از آن در موقعیت های مختلف اقدام نمایند.

معرفی و بررسی ویژگی های تویوتا لوین هیبرید

 تویوتا کرولا هیبریدی  تویوتا کرولا  قیمت تویوتا کرولا  مشخصات تویوتا کرولا  اخبار سایپا  اخبار واردات خودرو  مدیرعامل سایپا  قیمت خودرو هیبریدی  واردات خودروی برقی

برای آشنایی بیشتر با تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین، باید چیستی لوین را نیز مورد بررسی قرار دهیم. تویوتا لوین هیبریدی یکی از دستگاه های خاصی به حساب می آید که مصرف سوخت بهینه ای دارد. هزینه ای که کارشناسان برای برای وارد کردن این کالا از طریق گمرک پرداخت نمایند، کمتر می باشد. در نتیجه، تعرفه پرداختی کاربران برای تهیه این کالا پایین تر خواهد بود. قدرت عملکردی موتور این کالا برابر با 140 اسب بخار می باشد. شرکت تویوتا از باتری لیتیوم یون ترنری برای طراحی این ماشین فوق العاده استفاده کرده است.

به خاطر داشته باشید که تویوتا لوین هیبرید همراه با تجهیزات امنیتی فوق العاده ای در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. از جمله مهم ترین امکانات امنیتی این دستگاه می توان به ترمز پارک برقی EPB، سیستم کمک ترمز BA و ایربگ های پرده ای اشاره نمود. این کالا هم برای رانندگی درون شهری و هم رانندگی بین شهری می تواند یک انتخاب فوق العاده به حساب بیاید. پس اگر شما هم به دنبال خرید یک ماشین وارداتی با کیفیت و پر امکانات هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت نسبت به استفاده از تویوتا لوین اقدام نمایید.

معرفی و بررسی ویژگی های تویوتا لوین توربو شارژ

 

تویوتا لوین توربو شارژ دیگر کالایی است که توسط شرکت برساوش روانه بازار می شود. تویوتا لوین مدل توربو شارژ، مصرف سوخت بهینه ای دارد. حجم مصرف سوخت این کالا در هر 100 کیلومتر برابر با 5.95 لیتر می باشد.

جدا از این مسئله، این کالا همراه با 4 سیلندر تولید شده و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. داشتن 98 اسب بخار توان همراه با جعبه دنده SCVT توانسته روی میزان بازدهی این کالا تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد.

تفاوت بین تویوتا لوین هیبرید و تنفس طبیعی یا توربو شارژ به مشخصات این دستگاه و توان عملکردی آن اشاره دارد. این دستگاه فوق العاده یک همکاری بین تویوتا و GAC می باشد. به خاطر داشته باشید که تویوتا لوین فقط در بازار های داخلی کشور چین عرضه شده و ما نمی توانیم مدل های مشابه را در سایر کشور ها مشاهده نماییم.

از روز شنبه هفته جاری شماره گذاری خودرو کرولا 1200 سی سی توربو مدل 2023 آغاز شده و قیمت این محصول در بازار مشخص شده است. قیمت نهایی این محصول برای ثبت نام 2,015,800,000 تومان از سوی شرکت واردکننده تعیین شده است. اکنون این خودرو بدست مشتریان رسیده و قیمتی نجومی بین 4 تا 4.150 میلیارد تومان برای تویوتا کرولا جدید اعلام کرده اند.

تویوتا لوین توربو

طراحی داخلی فوق العاده، امکانات جالب زیاد و امنیت مطلوب توانسته روی میزان بازدهی این کالا تا حد قابل توجهی تاثیر گذار باشد. پس اگر شما هم به دنبال خرید یک ماشین پر امکانات و با کیفیت هستید، می توانید هم اکنون به سراغ این دستگاه بروید.

بررسی امکانات هر کدام از این خودرو ها؛ کدام دستگاه بهتر است؟

هنگام بررسی تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین، ما باید به امکانات موجود در دستگاه های قرار گرفته در این دسته بندی توجه ویژه ای داشته باشیم. در قسمت های قبل تر ما مشخصات و برخی از امکانات این چند دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم. به این مشخصات کمی دقت کنید. چه چیزی می بینید! اگر کمی دقت خود را بالا ببرید، متوجه می شوید که عملا تفاوت های زیادی میان تویوتا کرولا و لوین وجود ندارد! به نظر شما علت این مسئله چیست؟ شاید مهم ترین تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین، به جزئیات به کار رفته در طراحی این دو دستگاه باشد. از نظر امکاناتی همه این دستگاه ها مواردی همچون ترمز های ایمن، طراحی داخلی فوق العاده، سیستم تعلیق خوب و سرعت مطلوب را در خود جای داده اند.

از جمله مهم ترین امکانات تویوتا کرولا 2023 می توان به کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز کمکی، دی لایت، فرمان برقی، سیستم صوتی با کیفیت، نمایشگر 7 اینچ، کیسه هوا، امکان تنظیم دستی صندلی ها و آینه های جانبی برقی اشاره نمود.

مهم ترین امکانات به کار رفته در طراحی تویوتا لوین هیبرید یا توربو شارژ هم مواردی همچون سیستم هوشمند کیلس، سیستم صوتی با کیفیت، تهویه دستی، فیلتر هوای کابین، دکمه استارت، کروز کنترل و غیره اشاره نمود. پس اگر شما هم به دنبال خرید یک خودرو پر امکانات و با کیفیت هستید، می توانید با خیال راحت یکی از این دو دستگاه محبوب را به کار گیرید.

مهم ترین تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین چیست؟

با پشت سر گذاشتن مباحث مقدماتی، ما بالاخره می توانیم به سراغ تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین برویم. تویوتا کرولا با تویوتا لوین در واقع فرق زیادی ندارد! لوین نام تجاری کرولا در کشور چین می باشد. برخی از دستگاه های تولیدی قرار گرفته در این دسته بندی، امکانات بیشتری را در خود جای داده اند ولی از نظر فنی و عملکردی، سری تویوتا و لوین در واقع یکسان هستند! علاقه مندان به دنیای ماشین های لوکس و خارجی می توانند بر اساس بودجه و امکانات خود نسبت به خرید بهترین ها اقدام نمایند.

به تصاویر منتشر شده از ماشین های مذکور دقت کنید. متوجه می شوید که حتی تفاوت بین تویوتا لوین هیبرید و تنفس طبیعی 2023 وارداتی از نظر ظاهری هم کوچک و ناچیز می باشد. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال خرید یک ماشین هستید در ابتدا باید انتظارات خود را از آن مشخص نمایید و سپس بر اساس بودجه تان بهترین دستگاه را تهیه نمایید.

لازم به ذکر است که سامانه خودرو های وارداتی همواره در حال به روز رسانی بوده و احتمال افزوده شدن مدل های جدید از دستگاه های تولیدی برند تویوتا به آن وجود دارد. آشنایی با تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین 2023 وارداتی به شما کمک می کند تا در این زمینه راحت تر تصمیم گیری نمایید. پس علاقه مندان به تهیه ماشین های وارداتی می توانند بر اساس نیاز های خود بهترین کالا موجود در بازار را تهیه نمایند.

قیمت خرید ماشین های تویوتا چقدر است؟

 

دیگر نقطه تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین در بازار های داخلی ایران به قیمت نهایی این کالا مربوط است. به خاطر داشته باشید که تویوتا کرولا با لوین فرق خاصی از نظر قیمتی ندارد! این کالا در بازار های چین، به عنوان تویوتا لوین شناخته می شود.

شرکت برساوش این دستگاه را به ایران وارد کرده و شما می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید. در حال حاضر هزینه ای که شما باید برای خرید این ماشین پرداخت نمایید بر اساس شرکت وارد کننده آن متغیر می باشد. قیمت تویوتا لوین توربو برابر با 2 میلیارد و 225 میلیون تومان و قیمت تویوتا لوین هیبریدی برابر با 2 میلیارد و 47 میلیون تومان می باشد.

از جمله دیگر وارد کنندگان تویوتا کرولا می توان به شرکت معین خودرو ایرانیان اشاره نمود. قیمت تویوتا کرولا 1200 سی سی عرضه شده توسط این برند برابر با 2 میلیارد و 245 میلیون تومان می باشد. بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در آبان سال 1402، قیمت تویوتا کرولا 1500 سی سی وارداتی هم برابر با 1 میلیارد و 550 میلیون تومان می باشد. حال شما می توانید بر اساس بودجه خود نسبت به خرید بهترین خودرو های موجود در بازار های داخلی ایران اقدام نمایید.

هنگام انتخاب میان دو ماشین تویوتا کرولا یا لوین باید به چه نکاتی توجه نمود؟

حال که به صورت کامل تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین را پشت سر گذاشتیم، بیایید چند نکته مهم هنگام خرید این دستگاه را زیر ذره بین ببریم. به صورت کلی، هزینه ای که شما باید برای خرید ماشین های مختلف برند تویوتا پرداخت نمایید، تحت تاثیر متغیر های زیادی تغییر پیدا می کند. اگر شما هم به خرید ماشین در بهترین حالت ممکن علاقه مند هستید، باید منتظر قیمت گذاری همه این موارد شوید.

جدا از این مسئله، شما باید به امنیت، امکانات رفاهی، قدرت عملکرد و میزان بازدهی این کالا توجه ویژه ای داشته باشید. اکثر ماشین های تولید شده توسط برند های مطرحی همچون تویوتا از نظر ظاهری حرف های زیادی برای گفتن دارند. این محصولات در برابر آسیب های مختلف هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارند. پس، شما می توانید هم اکنون و با خیال راحت نسبت به تهیه دستگاه های تولیدی این برند مطرح و شناخته شده اقدام نمایید.

کلام آخر

در این صفحه ما مهم ترین تفاوت بین تویوتا کرولا و لوین را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفته شد، این چهار دستگاه را می توان با روش های مختلفی تهیه نمود. اگر شما هم به دنبال خرید دستگاه های تولید شده توسط برند تویوتا هستید، باید منتظر بمانید تا این دستگاه ها به صورت کامل در ایران قیمت گذاری شوند. البته که برخی از این موارد در ایران به صورت کامل قیمت گذاری شده و کاربران می توانند هم اکنون در سامانه اختصاصی واردات خودرو نسبت به تهیه آنها اقدام نمایند.

اگر شما هم به دنبال خرید یکی از خودرو های معرفی شده در این صفحه هستید، لزوما باید به مشخصات آنها توجه ویژه ای داشته باشید. مشخصات دستگاه های معرفی شده متغیری به حساب می آید که روند استفاده از آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. بررسی مشخصات خودرو های مذکور به صورت دقیق و خرید بر اساس بودجه به شما اجازه می دهد تا طی مدت زمان کوتاهی به بازدهی مطلوبی برسید. پس اگر شما هم به دنیای خودرو علاقه دارید، می توانید هم اکنون به سراغ سامانه واردات خودرو بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.