رونمایی از قویترین سدان هیبرید آلمانی (BMW M5)

0

ب ام و M۵ جدید؛ قوی ترین سدان هیبرید آلمانی رونمایی شد

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط ب ام و، M۵ جدید طی ۳.۴ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی ۲۴۹ کیلومتر برساعت محدود شده اما با حضور آپشن ام درایور مجوز افزایش سرعت تا ۳۰۶ کیلومتر برساعت در اختیار راننده خواهد بود.

رونمایی از قوی ترین سدان هیبرید آلمانی (BMW M5)

ام۵ جدید عنوان قوی ترین سدان هیبریدی استاندارد تولیدی ب ام و را به خود اختصاص می دهد.برای تولید ام۵ جدید از همان دی ان ای ب ام و اکس ام استفاده شده است. پیشرانه ساختاری ترکیبی از یک انجین ۴.۴ لیتری توربودوقلو ۸ سیلندر و یک موتور الکتریکی است که توسط جعبه دنده ۸ سرعته مدیریت می شوند.

خروجی پیشرانه ۷۱۷ اسب بخار است و گشتاور آن نیز ۱۰۰۱ نیوتن متر محاسبه شده است. بخش احتراقی پیشرانه به تنهایی ۵۷۷ اسب بخار تولید می کند و ۱۹۴ اسب بخار دیگر مربوط به موتور الکتریکی است. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از بسته باتری ۱۴.۸ کیلووات ساعت تامین می شود.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط ب ام و، ام۵ جدید طی ۳.۴ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی ۲۴۹ کیلومتر برساعت محدود شده اما با حضور آپشن ام درایور مجوز افزایش سرعت تا ۳۰۶ کیلومتر برساعت در اختیار راننده خواهد بود.

برد حرکتی در حالت الکتریکی و سکوت کامل ۴۰ کیلومتر است.ب ام و ام۵ جدید دارای ۳ حالت رانندگی پیش فرض است. در مدل کامفورت ترکیبی از بنزین و الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد تا همه چیز بهینه برای یک رانندگی نرم و خوب فراهم شود. مصرف سوخت و الکتریسیته نیز در این مدل وارد اقتصادی ترین حالت ممکن می شود. سیستم تعلیق نیز در این وضعیت با شرایط پیشرانه در هماهنگی قرار می گیرد. برای بهره برداری حداکثری از پیشرانه باید وارد حالت رانندگی اسپرت شد.

وظیفه توقف این ب ام و برعهده سیستم ترمز با کالیپر ۶ پیستونه و دیسک ۱۶.۱ اینچی در چرخ های جلو و کالیپر تک پیستونه با دیسک ۱۵.۷ اینچی در چرخ های عقب قرار دارد. ترمز کربن سرامیک ام پکیج در حالت آپشن قابل ارائه است که سایز دیسک جلو را به ۱۶.۵ افزایش می دهد و حدود ۲۵ کیلوگرم کاهش وزن را نیز همراه دارد.سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
رینگ های آلومینیومی در چرخ جلو ۲۰ اینچی و عقب ۲۱ اینچی است.

رونمایی از قوی ترین سدان هیبرید آلمانی (BMW M5)

موتور و عملکرد جدید BMW M5

طرفداران BMW M5 با دانستن اینکه هنوز یک موتور V8 بزرگ در زیر کاپوت این خودروی جدید وجود دارد، خیالشان راحت باشد. خواهید یافت BMW XM به طور خاص، این همان واحد 4.4 لیتری توربوشارژ دوقلو است که در SUV .

این موتور به تنهایی 585 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، اما وقتی با یک موتور الکتریکی در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ترکیب می شود، قدرت فوق العاده 727 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر را به دست می آورد.

این تقریبا 50 اسب بخار بیشتر از مرسدس-AMG C63 S است، اما گشتاور آن 20 نیوتن متر کمتر است. با این حال، سرعت 0-60 مایل در ساعت برای دو خودرو تقریباً یکسان است. بی‌ام‌و سرعت را در 3.5 ثانیه کامل می‌کند، در حالی که مرسدس 3.4 ثانیه طول می‌کشد.

این احتمالاً به دلیل وزن است. بی‌ام‌و M5 جدید 2400 کیلوگرم وزن دارد که 500 کیلوگرم سنگین‌تر از M5 قدیمی است. AMG C63 هنوز هم کمی اهلی است، اما وزن آن 2190 کیلوگرم است که مزیت بزرگی به آن می دهد.

سیستم هیبریدی پلاگین جدید BMW M5

دلیل اصلی این حجم اضافه احتمالاً باتری هیبریدی است. ب‌ام‌و می‌خواست مطمئن شود که این M5 جدید یک هیبریدی قابل استفاده با برد خودروهای برقی مناسب است نه اینکه فقط سیستم را برای کارایی داشته باشد، بنابراین از باتری 18.6 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

این به آن تا 40 مایل برد الکتریکی می دهد، بسیار بهتر از هفت مایلی نسبتا رقت انگیز مرسدس AMG C63 که می تواند با باتری 6 کیلووات ساعتی خود مدیریت کند. این برای گردش در شهر، رفت و آمد روزانه یا فقط اطمینان از اینکه V8 رعد و برق شما صبح‌ها همسایه‌ها را از خواب بیدار نمی‌کند مفید خواهد بود. ناگفته نماند که انتشار گازهای گلخانه ای کمتری دارد و بنابراین برای صورت حساب های مالیاتی شما بهتر است.

شاسی و سیستم تعلیق جدید BMW M5

وزن دشمن هندلینگ است، بنابراین مهندسان بی‌ام‌و باید سخت کار کنند تا مطمئن شوند که این M5 جدید به خوبی نمونه قدیمی است.

این سیستم تعلیق M Sport را به صورت استاندارد پایین آورده و سفت کرده است تا چرخش بدنه را کنترل کند، همچنین پایه‌های موتور و مهاربندهای جلو را برای استحکام بیشتر تقویت کرده است. همچنین کار برای سفت کردن اتصال بین زیرفریم جلو و قفسه فرمان برای بهبود پاسخگویی انجام شده است.

در عقب به صورت استاندارد از فرمان چرخ عقب استفاده می کنید. این باعث می‌شود ماشین در جاده‌های پرپیچ وخم چابک‌تر شود و همچنین در شهر مانور بیشتری داشته باشد. پایه‌های اکسل عقب و مهاربندها نیز تقویت شده‌اند.

کابین با امضا و کیفیت برتر ب ام و ارائه می شود و نکته مهم اینکه در ام۵ جدید، نمایشگر هداپ آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است.

قیمت پایه این محصول در بازار آمریکا ۱۲۱ هزار دلار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.