آیا فرمان خودروهای مسابقه ای کیسه هوا ایربگ دارند ؟

0

وقتی صحبت از ایمنی به میان می آید، کیسه هوا همیشه یک اختراع مفید بوده است. این سیستم مهاری است که بالشتک بسیار مورد نیاز را برای سرنشین خودرو در هنگام تصادف فراهم می کند. با توجه به مرگ و میر در اتومبیل های مسابقه ای، اضافه شدن کیسه های هوا بسیار مهم به نظر می رسد. سوال این است که آیا فرمان مسابقه ای با کیسه هوا وجود دارد یا خیر؟ بیایید دریابیم.

آیا فرمان خودروهای مسابقه ای کیسه هوا وجود دارد؟

 خطرات ایربگ خودرو کیسه هوای خودرو خودروهای مسابقه خودروی مسابقه ای خودروهای فرمول یک دانستنی های دنیای خودرو
سریعترین مرسدس بنز جهان اتومبیلی بر پایه فرمول یک 6

در طرح‌های رایج خودرو، کیسه‌های هوا عموماً به چرخ‌های فرمان متصل می‌شوند. همه ماشین ها شبیه هم نیستند! برای مثال، تغییرات و سفارشی‌سازی‌ها در یک خودروی مسابقه‌ای به گونه‌ای است که منحصر به فرد و محدود به عرصه آن است. اکثر مردم در مورد اینکه آیا کیسه های هوا به چرخ های فرمان متصل هستند یا خیر سردرگم می شوند. بنابراین، آیا اتومبیل های رالی کیسه هوا دارند؟ بخوان تا بیشتر بدانی.

1. اتومبیل های مسابقه ای و کیسه هوا

برخلاف ماشین های سنتی، ماشین های مسابقه ای کیسه هوا ندارند! این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما این حقیقت است. در اتومبیل‌های مسابقه‌ای، کمربندهای ایمنی 5، 6، یا در برخی موارد حتی 7 نقطه‌ای وجود دارند که به محدود کردن حرکت راننده در صورت تصادف کمک می‌کنند. این سیستم کمربند ایمنی چند نقطه ای کار کیسه های هوا را انجام می دهد ، بنابراین در وهله اول نیاز به اضافه کردن آنها را از بین می برد.

پاسخ ما این است: «ماشین های مسابقه ای معمولاً کیسه هوا ندارند. استفاده از کیسه هوا در اتومبیل های مسابقه ای به دلیل ملاحظات طراحی خاص و الزامات ایمنی این وسایل نقلیه رایج نیست. ماشین‌های مسابقه‌ای برای اولویت‌بندی سرعت، عملکرد و هندلینگ ساخته شده‌اند و ویژگی‌های ایمنی آن‌ها متناسب با خواسته‌های مسابقات رقابتی است.

همچنین باید بدانید که خودروی مسابقه ای به گونه ای ساخته شده است که انرژی تصادف را به طور موثر جذب می کند، بدون اینکه آسیب زیادی به سرنشینان وارد کند. این به نوبه خود نیازی به اضافه کردن فرمان های مسابقه ای با کیسه هوا که وزن بیشتری به خودرو اضافه می کند، نمی شود.

2. ایربگ در ماشین های مسابقه خطرناک است

اکنون که متوجه شدید چرا خودروهای رالی کیسه هوا ندارند، مهم است که عامل دیگری مرتبط با آن را بدانید. در اتومبیل های مسابقه ای، سرعت فراتر از سطوح سرعت معمولی است و این سرعت ها با ظاهر شدن کیسه هوا به خوبی پیش نمی روند. عملکرد کیسه های هوا بسیار عادی است، اما فقط تا یک سرعت آستانه خاص.

هنگامی که مقدار آستانه فراتر رفت، کیسه های هوا کارایی یا دقت زمان بندی را نشان نمی دهند. به عبارت ساده، زمانی که تصادف در یک ماشین مسابقه رخ می دهد، کیسه هوا هنوز در مرحله انفجار است. هیچ فایده ای از چیزی که در صورت لزوم استفاده نمی شود وجود ندارد. همچنین می توانید به نکات نگهداری برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های ایمنی خودرو مراجعه کنید. شما باید بدانید.

 خطرات ایربگ خودرو کیسه هوای خودرو خودروهای مسابقه خودروی مسابقه ای خودروهای فرمول یک دانستنی های دنیای خودرو

3. جایگزین بهتر ایربگ

کیسه های هوا، اگرچه در وسایل نقلیه سواری برای سناریوهای رانندگی روزمره مؤثر هستند، اما برای اتومبیل های مسابقه ای مناسب نیستند. سرعت های بالا، مانورهای رانندگی تهاجمی، و دینامیک تصادف منحصر به فرد در مسابقات باعث می شود کیسه های هوا در این زمینه کمتر کاربردی و بالقوه خطرناک باشند. در عوض، اتومبیل های مسابقه ای به سایر اقدامات ایمنی و تجهیزاتی که به طور خاص برای نیازهای مسابقات رقابتی طراحی شده اند، متکی هستند.

اتومبیل های مسابقه ای وسایل نقلیه موتوری تخصصی هستند که از رانندگان متخصص می خواهند تا نبردهای سرعت را در خطوط به نمایش بگذارند. در حال حاضر مشخص است که ایربگ در خودروهای مسابقه ای وجود ندارد. پس چه چیزی از اتومبیل های مسابقه و رانندگان اتومبیل های مسابقه در صورت تصادف محافظت می کند؟

این سیستم کمربند ایمنی چند نقطه ای، کلاه ایمنی، رول کیج، لباس آتش نشانی، HANS (دستگاه پشتیبانی از سر و گردن) یا حتی سیستم آتش سوزی هالون است که با هم مانع از آسیب بزرگ در صورت تصادف می شود. وقتی تجهیزات و سیستم‌های زیادی برای مقابله با عواقب تصادف وجود دارد، چه نیازی به کیسه هوا وجود دارد؟ اگر کیسه هوا اضافه شود، فقط به دلیل اضافه شدن وزن اضافی، سرعت خودرو را کاهش می دهد.

جمع بندی

ایمنی ضروری است اما وقتی جایگزینی برای کیسه هوا وجود دارد، نیازی به اضافه کردن آنها نیست! به همین دلیل است که فرمان مسابقه ای با کیسه هوا منطقی نیست. دفعه بعد که شخصی با گفتن اینکه ماشین های مسابقه ای کیسه هوا دارند با شما همتای شما را بگیرد، می دانید چگونه پاسخ دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.