دانستنی های مفید ماشین: شیوه تنظیم آینه خودرو + سوالات متداول

0

شیوه تنظیم آینه خودرو اصولی برای همه رانندگان به عنوان یک مهارت اساسی به شمار می آید. مثال: دانستن نحوه تنظیم آینه بغل پراید می تواند شما را از بسیاری مشکلات نجات دهد که یکی از آنها تصادف است و شما به راحتی می توانید با اطلاع داشتن از نحوه تنظیم آینه وسط ماشین از بسیاری مشکلات که هنگام دنده عقب رفتن و همچنین چک کردن پشت سر در مسیر جاده برایتان به وجود می آید پیشگیری کنید.

همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی با مسائلی مثل نحوه تنظیم آینه بغل برقی ماشین رو به رو هستیم که در این مطلب به طور مفصل به همه این مسائل می پردازیم. البته به نکات جزئی تری مثل دکمه زیر آینه ماشین هم خواهیم پرداخت.

معمولا رانندگان توجه کمتری نسبت به این موضوع دارند که اصول دقیق رانندگی چیست؟ و طرز صحیح استفاده کردن از آینه ها چه تاثیری در رانندگی شما دارد؟ مثال: زمانی که می خواهید کنار جدول پارک کنید به دلیل مهم بودن تنظیم صحیح آینه ها پی می برید. اما با توجه به نقش مهم تنظیم بودن آینه های خودرو و نقش آن در رانندگی صحیح بهتر است که از این اصول با خبر باشید.

مشخصات آیینه بغل استاندارد آینه بغل خودرو آینه بغل اسپرت بازار قطعات خودرو قطعات اسپرت خودرو نکات فنی قطعات ماشین مهم ترین قطعات خودرو مجله اتومبیل

انواع آینه های خودرو

همان طور که می دانید آینه های خودرو به دو دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول آینه های بغل خودرو و دسته دوم آینه های وسط ماشین است که مدل تنظیم شان به شدت با هم متفاوت است. گاهی آینه هایی که در خودروهای مختلف قرار دارد نحوه تنظیم شان متفاوت است که با این وجود شما اگر از اصول کلی تنظیم آینه اطلاع داشته باشید و کمی دقت خود را افزایش دهید می توانید به تنظیمات صحیح برسید. ولی در اکثر مواقع بیشترین تفاوت در آینه های خودروها در دستی بودن و یا برقی بودن آن‌ مشاهده می کنید. نکات آموزنده خودروها و دلایل ریپ زدن ماشین

نحوه تنظیم کردن آینه های ماشین

کاربرد اصلی آینه های بغل جهت تشخیص اجسام دو طرف خودرو و ماشین هایی که در کنار ما حرکت می کنند است. زمانی که می خواهید در کوچه های باریک یا پارکینگ های بسیار کوچک پارک کنید این آینه ها به داد شما می رسند و تنظیم بودن آنها دید شما را افزایش می دهد و به میزان تسلط شما در رانندگی کمک بزرگی می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که قبل از تنظیم آینه ها حتما صندلی خودرو را تنظیم کنید به طوری که کاملا راحت باشید و بعد به تنظیم آینه ها بپردازید. دلیل این کار، ویژگی فیزیکی هر فرد است که نسبت به دیگری متفاوت است و به همین دلیل هر راننده با توجه به شرایط خود باید به تنظیم صندلی و سپس آینه ها بپردازد.

مشخصات آیینه بغل استاندارد آینه بغل خودرو آینه بغل اسپرت بازار قطعات خودرو قطعات اسپرت خودرو نکات فنی قطعات ماشین مهم ترین قطعات خودرو مجله اتومبیل

آینه بغل سمت راست را چگونه تنظیم کنیم؟

اگر می خواهید آینه بغل سمت راست راننده را تنظیم کنید، ابتدا صندلی را همان طور که در بالا ذکر شد تنظیم کنید و بعد از تسلط پیدا کردن کامل بر فرمان بدن‌ خود را به سمت چپ کج کنید تا جایی که سر شما به شیشه برخورد کند. زمانی که این شرایط را ایجاد کردید آینه را با دستگیره هایی که در داخل ماشین قرار دارد به سمت چپ بچرخانید تا زمانی که فقط قسمت انتهایی و گوشه عقب ماشین‌ در آینه قابل مشاهده باشد. پس از این تنظیم به صورت صاف در جای خود بنشینید و بالا و پایین بودن آینه را در حالتی تنظیم کنید که راحت خودروهای کناری را ببینید، این امر به این معناست که آینه نه باید خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین بلکه در شرایط ایده آل قرار گیرد. توجه داشته باشید که تنظیم جهت چپ و راست آینه ها اهمیت بیشتری نسبت به بالا و پایین دارد، ولی به صورت کلی هر دو حالت مکمل یکدیگر هستند.

 آینه خودرو تنظیم آینه بغل 206 تنظیم آینه بقل پراید تنظیم آینه سمند نحوه تنظیم آینه وسط ماشین تنظیم آینه بقل اخبار دانستنی دانستنی های برق خودرو دانستنی های جالب خودرو دانستنی های دنیای خودرو دانستنی های علمی دانستنی های فنی خودرو دانستنی های ماشین مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو

تنظیم آینه بغل سمت چپ

حالا می خواهیم به تنظیم آینه سمت چپ بپردازیم که بسیاری از این اقدامات مشابه تنظیم آینه سمت راست است. در این جا نیز بعد از تنظیم کردن صحیح صندلی دست خود را به سمت راست خم کنید تا جایی که به مرکز ماشین یا فاصله میان دو صندلی جلویی برسد. موازی با این عمل تلاش کنید آینه را به سمت راست بچرخانید تا جایی که در آینه سمت راست فقط قسمت انتهایی ماشین‌ مشخص باشد. همچنین می‌توانید با چرخاندن آینه به سمت راست ماشین بدنه را به طور کامل از دید تان خارج کنید و به هیچ عنوان تنظیم بالا و پایین بودن آینه را از یاد نبرید. شیوه نحوه تنظیم آینه خودرو اصولی مخصوصا آینه های بغل از عوامل مهم حفظ ایمنی به شمار می آید.

تنظیم آینه وسط ماشین

بعد از تنظیم آینه های بغل شروع کنید تنظیمات آینه وسط را انجام دهید. آینه وسط اهمیت زیادی دارد زیرا قسمت زیادی از دید شما را این آینه تشکیل می دهد. کاربرد آینه های بغل برای دیدن دو طرف خودرو است و همچنین آینه وسط نیز برای کنترل قسمت های پشتی و عقب خودرو به کار می آید. زمانی که شما می خواهید در جاده سبقت بگیرید یا مسیری را دنده عقب بروید می توانید با استفاده از آینه وسط به راحتی این کارها را انجام دهید. آینه وسط به طور کلی برای اقداماتی که نیاز به مشاهده پشت ماشین دارند از جمله دنده عقب رفتن، سبقت گرفتن و موارد این چنینی دیگر، کارایی بیش تری دارد. ابته آینه وسط را شما در مواقعی با توجه به نیاز مسیری که در آن قرار دارید می توانید تغیر دهید.

دلیل روغن سوزی ماشین چیست؟ این مطلب را می توانید در لینک قرار داده شده مطالعه کنید.

تنظیم آینه وسط ماشین اهمیت بیشتری نسبت به آینه های بغل دارد و نحوه تنظیمش هم ساده تر است. قدم اول برای تنظیم آینه وسط درست کردن موقعیت صندلی است به شیوه ای که شما تسلط خوبی روی فرمان داشته باشید. هنگام تنظیم آینه در نظر داشته باشید که شیشه عقبی ماشین به طور کامل در آینه وسط تحت دید کامل شما قرار داشته باشد. توجه داشته باشید که منظور از دید کامل صرفا دیدن چند ماشینی است که در عقب شما در حال حرکت هستند و مسیری که آن را طی نموده اید. پس از تنظیم آینه وسط می توان گفت که شما آماده حرکت هستید.

قیمت آینه برقی پراید قیمت آینه بغل 206 قیمت آینه بغل ال 90 قیمت آینه بغل پژو پارس قیمت آینه بغل زانتیا قیمت آینه بغل سورن قیمت آینه بغل تاشو برقی قیمت لوازم یدکی

نحوه تنظیم آینه بغل برقی

در طول این سال ها شرکت های خودروسازی هم مثل بقیه صنایع تلاش کرده اند که گام به گام با پیشرفت تکنولوژی پیش بروند و در برخی از خودرو ها آینه های برقی را جایگزین نسخه قبلی آن کرده اند. شیوه تنظیم آینه خودرو اصولی به طور کامل شامل این آینه های برقی نیز می شود که تنها تفاوت آنها این نکته است که برای این تنطیمات در آینه ها باید از دکمه های تعبیه شده استفاده کنید. هر کدام از آینه ها دارای یک پنل جداگانه هستند که برای تنظیم جهت های بالا و پایین و چپ و راست کاربرد دارد. این فناوری در اصل برای آسوده خاطر کردن شما در هنگام تنظیم آینه است. اما همچنان باید اصول را در این مورد نیز رعایت کنید. دکمه زیر آینه ماشین نیز برای همین کاربرد استفاده می شود.

نحوه تنظیم آینه بغل پراید

شیوه تنظیم آینه خودرو اصولی شامل همه خودروها می شود و به عنوان مثال نحوه تنظیم آینه های خودرو پراید با ماشین های دیگر تفاوتی ندارد و شما می توانید با استفاده از موارد ذکر شده در مورد آینه های بغل و وسط در هر نوع خودرویی استفاده کنید. البته در این میان نکته ای درباره تنظیم آینه های خودروهای مختلف است که به اندازه و نوع صندلی آن بستگی دارد و همچنین اندازه و فرم شیشه عقب ماشین نیز جزء مسائل مهم در این میان به شمار می آید. حتما بخوانید در مورد تنظیم کردن اصولی چراغ های خودرو و تکنیک های مفید این مبحث.

سوالات متداول

  • آیا آینه‌های خودرو را حتما باید تنظیم کنیم و به هیچ عنوان نمی شود بدون آن رانندگی کرد؟

شما با تنظیم کردن آینه‌ها در واقع یکی از مهمترین اقدامات اصولی رانندگی را انجام داده اید. اگر بخواهیم در این مورد مثالی بزنیم می توان گفت که آینه‌ها مثل چشم های انسان در حین رانندگی هستند و شما با آن می توانید دو طرف ماشین و قسمت‌های پشتی را ببینید.

  • در خودروهای مختلف تنظیم آینه‌ها متفاوت است؟

به طور کلی برای تنظیم آینه های خودرو یک اصولی وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید آینه‌های هر مدل ماشینی را تنظیم کنید تا در حین رانندگی امکان دید بیشتری را داشته باشید. تفاوت اصلی در این میان فقط در اندازه خودرو‌های مختلف و شیشه‌های عقبی است.

  • تنظیم آینه‌های برقی نیازمند چه شرایطی است؟

تنظیم آینه‌های برقی با آینه های دستی تفاوت چندانی ندارد و در مجموع همه آنها یکسان است فقط شیوه تنظیم آینه های دستی توسط پنل‌ها و دکمه‌هایی که در داخل کابین قرار دارد انجام می‌شود.

  • چرا تنظیم آینه‌ها در آزمون‌های راهنمایی و رانندگی مهم است؟

دلیل اهمیت تنظیم صحیح آینه ها در آزمون راهنمایی و رانندگی در واقع برای حفظ ایمنی خود راننده در آینده است که خطراتی مثل تصادف او را تهدید نکند و شما صرفا با رعایت همین نکته خود را در مقابل این مسئله ایمن می کنید. اگر می خواهید آزمون رانندگی بدهید توجه کنید که این موضوع اهمیت زیادی دارد طوری که اگر آن را رعایت نکنید می‌تواند باعث رد شدن شما در ابتدا شروع آزمون شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.