رونمایی از کراس‌اوور اسپرت هیبریدی میتسوبیشی + عکس و مشخصات

0

کراس‌اوور اسپرت هیبریدی میتسوبیشی در نمایشگاه خودرو توکیو

 میتسوبیشی که پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان مصرف سوخت با قرار گرفتن در زیر چتر حمایتی نیسان دوباره احیا شده، از یک کراس اوور جذاب و هیجان انگیز در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.

 

 دیجیاتو، این خودروی مفهومی e-Evolution نام داشته و بر اساس فلسفه طراحی “قدرتمند و هوشمند” شکل گرفته است. خطوط و زوایای تیز، حجم پردازی های اغراق آمیز، شیب بسیار زیاد شیشه های جلو و عقب، ارتفاع کم سقف، چرخ های بسیار بزرگ و جلوپنجره بزرگ موسوم به سپر دینامیک که اخیرا به یکی از المان های اصلی محصولات میتسوبیشی تبدیل شده اند، برخی از خصوصیات ظاهری این کانسپت هستند که در همان نگاه نخست جلب توجه می کنند.

درها نیز همانند ساخته های رولزرویس خلاف جهت هم باز می شوند. در کل طراحی e-Evolution را می توان جسورانه و خشن توصیف کرد.

چنانچه نگاهی دقیق تر به طراحی این خودرو داشته باشیم، شباهت هایی کلی با کانسپت نیسان IMx مخصوصا در نمای جانبی مشاهده خواهیم کرد که البته این مساله به دلیل تملک میتسوبیشی توسط نیسان چندان هم عجیب نیست.

همانطور که از نام کانسپت e-Evolution می توان حدس زد، این خودرو نیروی خود را از یک پیشرانه الکتریکی دریافت می کند.

این پیشرانه شامل یک موتور برقی در محور جلو و دو موتور برقی در محور عقب می شود.

به گفته میتسوبیشی یک واحد کنترل کننده گشتاور برداری یا همان تورک وکتورینگ وظیفه مدیریت دو موتور نصب شده بر روی محور عقب را بر عهده دارد.

اگر چه اطلاعاتی از آمار و ارقام مربوط به این پیشرانه در دست نیست، اما برای توصیف عملکرد آن از عبارت “روان با واکنش های قدرتمند” استفاده شده است.

در داخل کابین شکل خاص فرمان و نمایشگرهای متعدد فضایی بسیار متفاوت رقم زده و گویی e-Evolution از آینده آمده است.

صفحات و دکمه های لمسی موجود بر روی کنسول مرکزی نیز دیگر شاخصه های بارز کابین کانسپت میتسوبیشی هستند.

کراس اوور مفهومی میتسوبیشی از هوش مصنوعی بهره می برد. با تکیه بر انواع سنسورهای به کار رفته، وضعیت جاده، ترافیک و عکس العمل های راننده همواره کنترل شده و در صورت نیاز هوش مصنوعی اتومبیل را برای نشان دادن واکنش های مناسب آماده می کند.

نکته جالب اینکه پس از ارزیابی سطح توانایی های راننده در هدایت وسیله نقلیه، در صورت لزوم همانند برخی از بازی های ویدیویی نکات و آموزش هایی برای او نمایش داده می شود.

بعد از اینکه میتسوبیشی کوپه معروف اکلیپس را به یک کراس اوور تبدیل کرد، هیچ بعید نیست که مدل پرطرفدار Evo نیز به سرنوشت مشابهی دچار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.