رونمایی از نسل جدید اتوبوس های برقی ولوو +تصاویر

0
  شرکت خودروسازی ولوو سوئد نسل جدید اتوبوس های برقی مدل ۷۹۰۰ را رونمایی و به بازار عرضه کرده است.

 شرکت ولوو که یکی از پیشگامان صنعت اتوبوس سازی در جهان است حالا تحت تاثیر رشد روز افزون صنعت خودروهای الکتریکی و استقبال شهروندان و سیاست گذاری های کشورهای مختلف تصمیم گرفته است که اتوبوس های برقی و الکتریکی جدیدی را معرفی و به بازار عرضه کند و بدین ترتیب نقش مهم خود را در حفظ محیط زیست و ارتقای صنعت خودروسازی جهان ایفا کند.

 بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا ولوو سوئدی از نسخه جدید اتوبوس برقی و الکتریکی ۷۹۰۰ خود رونمایی کرده است که این مدل به منظور افزایش برد و شعاع حرکتی خود به باتری های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ کیلووات بر ساعت قدرتمندی مجهز شده است که پرقدرت ترین آنها قادر است مسافتی معادل ۲۰۰ کیلومتر را بپیماید. در این مدل، دو نوع سیستم شارژ combo plag و oppcharge وجود دارد که باید از طریق سقف اتوبوس شارژ شوند.

با توجه به ظرفیت بالاتر این باتری ها، این اتوبوس قادر است مسافت های بالاتری را در مقایسه با نمونه های پیشین طی کند که همین امر باعث می شود کاربرد این اتوبوسها برای رفت و آمد های شهری بسیار بیشتر از پیش شود و شهروندان بیشتری بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

اتوبوس های الکتریکی ولوو که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی اتبوس در بلژیک معرفی و رونمایی کرد، ویژگی های منحصر بفرد جدیدی دارند:

صدای تردد بسیار پایین و عدم ایجاد آلودگی صوتی

میزان آلایندگی صفر و بسیار پاک و دوستدار محیط زیست

دارای سه درب ورود و خروج مسافران

دارای دو محور ۱۲ متری و سقفی نسبتا کوتاه

۸۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به اتوبوس های دیزلی مشابه

پیمایش ۲۰۰ کیلومتری

سامانه هشدار تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار

هاکان اگنوال – رئیس بخش اتوبوس شرکت ولوو- در این خصوص اظهار کرده است:” ما با بکار بردن باتری های قدرتمندتر با ظرفیت بیشتر، اتوبوس هایی تولید کرده ایم که قادر است با نیاز به شارژ کمتری، مسافت طولانی تری را طی کند و این امر موجب می شود اتوبوس های مذکور توان رفت و آمد و تردد در اوج ساعات ترافیک و شلوغی را نیز داشته باشند”.

وی ادامه داد:” از آنجا که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی استقبال از وسائل نقلیه و خودروهای برقی و پاک بالا بوده است، شرکت ما که در صنعت اتوبوس سازی پیشگام است، تصمیم گرفته که اتوبوس های پرقدرت پاک و الکتریکی بسازد تا در راستای حفظ محیط زیست و کاهش میزان آلاینده ها به جو زمین گام مثبتی برداشته باشیم”.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدود دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.