سن بازنشستگی بر اساس سوابق چقدر اضافه می شود؟

0

افزایش سن بازنشستگی از مصوبات مجلس در ۲۸ آبان ماه بود. این مصوبه در واقع یکی از بندهای ماده ۲۹ برنامه هفتم توسعه بود.

 سن بازنشستگی در ایران  وام بازنشستگی چیست  مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور  حقوق بازنشستگی  اخبار مجلس شورای اسلامی  مصوبات مجلس شورای اسلامی  محمدباقر قالیباف کیست

سابق بر این افراد زمانی بازنشسته می‌شدند که سال‌های خدمت آن‌ها به ۳۰ سال می‌رسید، اما درحال حاضر قانون در حوزه بازنشستگی تغییراتی داشته است. افزایش سن بازنشستگی از مصوبات مجلس در ۲۸ آبان ماه بود.

این مصوبه در واقع یکی از بند‌های ماده ۲۹ برنامه هفتم توسعه بود. مصوبه‌ای که البته هنوز زمان اجرای آن مشخص نشده است، اما با توجه به اهمیت این مصوبه، در این مطلب مهم‌ترین مواد مربوطه را بررسی می‌کنیم:

۱. بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آن‌ها برای بازنشستگی اضافه نمی‌شود.

۲. بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳. بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

۴. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

۵. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

همچنین تبصره یک این ماده اجرای تمام یا بخشی از این مواد را مشروط بر این کرده است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد. تبصره شش این ماده هم قرر کرده است که افرادی که با تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آن‌ها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بند‌های (۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.