ریختن روغن موتور 20w50 بجای 10w40 در خودرو چه عواقبی دارد؟

0

روغن موتور به عنوان قلب و روح موتور اتومبیل شما شناخته می‌شود، بنابراین باید نوعی از این محصول را انتخاب کنید که مناسب خودروی شما بوده و در عملکرد آن اختلال به وجود نیاورد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره ریختن روغن موتور 20w50 بجای 10w40 در خودرو بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن موتورها در وزن‌ها یا درجه یا گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و یکی از رایج‌ترین روغن‌ها برای خودروهای مصرفی، روغن موتورهای 10W-40 است. این نام به ویسکوزیته روغن در محدوده دمایی مختلف اشاره دارد که باید با توجه به محل زندگی و یا محلی که قصد سفر به آنجا را دارید، استفاده شود.

آیا می توان از روغن موتور 20w50 بجای 10w40 استفاده کرد؟

نوع روغنی که باید استفاده کنید به فصل، نوع وسیله نقلیه، سرعت رانندگی و غیره بستگی دارد. اگر از روغن 10W40 در خودرویی استفاده کنید که برای مدت طولانی به 20W50 نیاز دارد، روغن می تواند به موتور آسیب برساند.ماشین شروع به از دست دادن قدرت خود می کند و آنطور که در نظر گرفته شده روغن کاری نمی کند. روغن های مختلف دارای ویژگی های جریان منحصر به فرد و ویسکوزیته متفاوت هستند.

ریختن روغن 20w50 بجای 10w40 و استفاده از روغن نامناسب می تواند باعث نشتی و سر و صدای موتورها شود. علاوه بر این، قرار دادن روغن موتور نامناسب با ویسکوزیته زمستانی یا سرد کمتر از آنچه سازنده توصیه می کند، باعث می شود خودرو در هوای سرد روشن نشود.

سخن پایانی

برخی از مکانیک‌ها ممکن است استفاده از 20W50 یا 10W40 را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های منظم سرویس بدون توجه به نوع خودرویی که رانندگی می‌کنید، توصیه کنند.همیشه باید دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای خود را دنبال کنید تا ببینید چه روغنی برای موتور شما مناسب‌تر است و توصیه‌های مکانیک شما چیست، زیرا آنها تجربه بیشتری در مورد خودروها و مشکلات موتور دارند./ساعدنیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.