چگونه صندوق عقب خودرو را بدون کلید باز کنیم؟

1

آیا صندوق عقب ماشین قفل شده و در تلاش هستید آن را باز کنید؟ این ۷ روش مختلف برای باز کردن صندوق عقب بدون کلید را تست کنید.

اگر می‌توانید وارد کابین خودرو شوید و یا اگر نمی‌توانید، روش‌های مختص شرایط شما وجود دارد.

 درب صندوق عقب برقی لکسوس  نحوه باز شدن صندوق عقب برقی  نحوه باز شدن صندوق عقب بی ام و  نحوه باز شدن درب برقی خودرو  انواع سنسور  انواع سنسور خودرو  سنسور پا چیست  نحوه باز شدن صندوق عقب لندکروز

مطالب مرتبط

روش‌های باز کردن صندوق عقب ماشین بدون کلید

اگر می‌توانید وارد کابین ماشین شوید، می‌توان صندوق عقب را با یک دکمه یا اهرم باز کنید.

علاوه بر این می‌توانید صندلی‌های عقب را تا کرده، از اهرم رهاسازی اضطراری استفاده کنید، یا در نهایت یک کلید یدکی پیدا کنید یا صندوق عقب را جدا کنید تا قفل آن باز شود
اهرم یا دکمه آزاد کننده

اهرم یا دکمه آزاد کننده

در داخل خودروی شما، دکمه یا اهرمی برای آزاد کردن صندوق عقب قرار گرفته است. اگر بتوانید وارد کابین شوید، این ساده‌ترین روش برای باز کردن صندوق عقب بدون سوئیچ است.

اکثر دکمه‌های باز کردن صندوق عقب در طرف چپ صندلی راننده، زیر فرمان یا سمت چپ فرمان تعبیه شده‌اند.

اگر نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، مدل خودروی خود را در اینترنت جست و جو کنید. بسیاری از خودروها دارای دکمه باز کردن صندوق عقب بر روی جا کلیدی خود هستند.

صندلی‌های عقب را تا کنید

برای بیرون آوردن کلید از صندوق عقب بدون استفاده از دکمه رهاسازی، ممکن است بتوان صندلی‌های عقب را تا کرد. برخی از صندلی‌های عقب دارای گزینه تا شدن هستند.

صندلی‌ها را تا کنید و دست خود را به صندوق عقب وارد نمایید تا کلیدها را پیدا کنید. ممکن است برای دید واضح‌تر به چراغ قوه نیاز داشته باشید.
از Emergency Release یا اهرم رهاسازی اضطراری استفاده کنید

اهرم یا دکمه آزاد کننده

اهرم رهاسازی اضطراری برای کمک به فرار از صندوق عقب خودرو طراحی شده است.

برای آشنایی با این اهرم در اینترنت جست و جو کنید. ممکن است در قسمت داخلی درب صندوق عقب این اهرم وجود داشته باشد. از درون کابین به صندوق عقب دسترسی پیدا کرده و این اهرم را فشار دهید تا پس از کشیده شدن، صندوق عقب باز شود.

کلید یدکی را پیدا کنید

در حین اینکه به دنبال راه حلی برای باز کردن صندوق عقب می‌گردید؛ شاید فراموش کرده باشید که در جایی کلید یدکی دارید. این کلید یدکی می‌تواند به شما کمک کند تا وارد صندوق عقب شوید، به خصوص اگر یکی از کلیدهای ریموت دکمه صندوق عقب باشد.

استفاده از Slim Jim

اگر صندوق عقب و ماشین قفل شده است، ممکن است لازم باشد از Slim Jim استفاده کنید .شما نمی‌توانید بدون تخصص مناسب از آن روی قفل صندوق عقب استفاده کنید، اما می‌تواند وارد ماشین شوید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:

به سمت پنجره مسافر بروید.

بین درز بین شیشه ماشین یک گوه قرار دهید.

Slim Jim را با دقت به فضایی که ایجاد کرده‌اید بلغزانید.

اگر وسیله نقلیه شما دارای قفل الکترونیکی است، کافی است دکمه را فشار دهید. در قفل‌های دستی، باید آن را به صورت فیزیکی بالا بکشید.

مراقب باشید، ممکن است به خودرو آسیب برسانید.

قسمت داخلی صندوق عقب را از داخل جدا نمایید

اگر کلید یدکی و یا راهی برای باز کردن صندوق عقب ندارید، می‌توانید تریم درب صندوق عقب را جدا کنید. تمام قطعات را با دقت جدا کنید تا مکانیزم قفل آشکار شود.

با یک قفل ساز تماس بگیرید

آخرین راه حل تماس با یک قفل ساز است. این گزینه برای افرادی که تجربه زیادی ندارند توصیه می‌شود.
دسترسی به کلیدهای خودرو و صندوق عقب در صورت قفل بودن کل خودرو

اگر نمی‌توانید وارد ماشین شوید، چندین گزینه ذکر شده در بالا نیز کاربردی خواهند بود. به عنوان مثال، اگر نمی‌توانید به کابین دسترسی داشته باشید، استفاده از اهرم باز کردن صندوق عقب، استفاده از ریل اضطراری یا برداشتن قطعات درب صندوق عقب برای شما مفید نیست.

شما باید از یک کلید یدکی برای وارد شدن کمک گرفته و یا از Slim Jim استفاده کنید. اگر هیچ یک از روش‌ها کار نمی‌کند، قفل ساز تنها گزینه شماست.

هزینه تعویض کلیدهای صندوق عقب

در اینجا چند مورد وجود دارد که هزینه تعویض قفل صندوق عقب شما را تعیین می‌کند:

نوع خودرو: برخی از وسایل نقلیه هزینه بیشتری نسبت به بقیه دارند. اگر قفل ساز مجبور شود قفل را سوراخ کند، ممکن است قفل جایگزین هزینهٔ بالایی داشته باشد.

نوع کلید: کلیدهای سنتی که بریده می‌شوند؛ هزینه کمتری دارند. با این حال، اگر یک کلید هوشمند داشته باشید، قیمت به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اگر در وسط یک روز به قفل ساز نیاز دارید و عجله ندارید، هزینه‌های شما پایین خواهد بود. با این حال، وقتی که یک وضعیت اورژانسی در نیمه‌شب رخ می‌دهد، هزینهٔ شما بالاتر می‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهدی عبدی می گوید

    خدا رو شکر که آدم‌های عاقل و فهمیده ای مثل شما وجود دارن و بهمون راه کار یاد میدن،وگرنه هیچ کدوم از راههائی رو که گفتید بلد نبودیم 😏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.