چرا چراغ های جلو روشن نمی شود اما نور بالا روشن می شود؟

0

هیچ چیز پیچیده ای در مورد فناوری چراغ های جلوی اتومبیل وجود ندارد . اما آنها می توانند از راه های مختلفی شکست بخورند، که ممکن است صاحب خودروی جدید را گیج کند. اگر چراغ های جلو به طور ناگهانی کار نمی کنند، باید نوع خرابی آن را بفهمید و اقدامات لازم را انجام دهید. این بار می‌خواهیم دلایل کار نکردن چراغ‌های جلو اما نور بالا را بررسی کنیم .

چرا چراغ های جلو کار نمی کنند اما نور بالا کار می کنند؟

چرا چراغ های جلو روشن نمی شود اما نور بالا روشن می شود؟

به یاد داشته باشید که بیشتر مشکلات چراغ های جلو به منبع تغذیه یا لامپ ها مربوط می شود. در هنگام مواجهه با این مشکل، مؤلفه های خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. هنوز هم می‌توانید وقتی نور بالا کار می‌کند، رانندگی کنید، اما این به‌هیچ‌وجه یک تمرین ایمن نیست، به خصوص در طول شب. روشن کردن دائمی نور بالا باعث کوری رانندگان جلویی می شود و خطر تصادف را افزایش می دهد .

در اینجا مهمترین دلایل کار نکردن چراغ های جلو اما نور بالا وجود دارد :
لامپ های ذوب شده می تواند دلیل آن باشد.

 آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری  تعویض لامپ پراید  تعویض لامپ پژو پارس  تعویض لامپ پلاک ماشین  تعویض لامپ چراغ L90  تعویض لامپ چراغ جلو 206  تعویض لامپ چراغ جلو 206 سمت راننده  تعویض لامپ چراغ جلو تیبا  تعویض لامپ چراغ جلو ساینا  تعویض لامپ چراغ جلو لیفان  تعویض لامپ چراغ جلو کوییک  تعویض لامپ چراغ زانتیا  تعویض لامپ دنا  تعویض لامپ راهنما  تعویض لامپ سقف پژو 405  تعویض لامپ مه شکن تیبا

لامپ

لامپ ها اولین چیزهایی هستند که در صورت کار نکردن نور پایین شما باید بررسی شوند. دلایل آن ساده است. وقتی چراغ‌های جلو را روشن می‌کنید، تقریباً همیشه مربوط به چراغ‌های نور پایین است. نور بالا فقط در برخی موارد خاص مورد نیاز است. می‌سوزند بنابراین، چراغ‌های جلوی معمولی سریع‌تر از چراغ‌های با نور بالا .

آیا می خواهید آنها را به تنهایی تغییر دهید؟ مراقب باشید زیرا روش نصب یک نوع لامپ با نوع دیگر متفاوت است. کار نامرغوب به این معنی است که شما پول بیشتری را برای لامپ ها خرج خواهید کرد.

فیوز یا رله

هر سیستم الکتریکی خودرو دارای فیوزهایی برای محافظت در برابر بسیاری از مشکلات الکتریکی است. افزایش برق باعث می شود این فیوزها منفجر شوند. اگر این اتفاق برای مدارهای چراغ جلو بیفتد، لامپ ها روشن نمی شوند.

بسیاری از چراغ های جلو دارای رله ای هستند که توان الکتریکی را بین نور پایین و بالا منحرف می کند. هنگامی که کار نمی کند، ممکن است همچنان قدرت را به پرتوهای بالا بفرستد، اما نه به نورهای پایین.

 آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری  تعویض لامپ پراید  تعویض لامپ پژو پارس  تعویض لامپ پلاک ماشین  تعویض لامپ چراغ L90  تعویض لامپ چراغ جلو 206  تعویض لامپ چراغ جلو 206 سمت راننده  تعویض لامپ چراغ جلو تیبا  تعویض لامپ چراغ جلو ساینا  تعویض لامپ چراغ جلو لیفان  تعویض لامپ چراغ جلو کوییک  تعویض لامپ چراغ زانتیا  تعویض لامپ دنا  تعویض لامپ راهنما  تعویض لامپ سقف پژو 405  تعویض لامپ مه شکن تیبا

پریز برق

همه لامپ ها به یک پریز وصل می شوند. خوردگی، شکستگی یا برخی مسائل دیگر می تواند به سوکت ها آسیب برساند و جریان برق به لامپ ها را مختل کند. اگر فقط سوکت های نور پایین خراب باشد باعث می شود چراغ های جلو کار نکنند اما نور بالا کار کند .

غیرعادی است که هر دو سوکت به طور همزمان آسیب ببینند. اما چراغ ها در برخی خودروها سیم کشی شده اند. بنابراین، هر گونه مشکلی در یکی از آنها تامین برق برای دیگری نیز متوقف می شود. هیچ پرتوهای بلندی تحت تأثیر قرار نمی گیرند زیرا آنها در یک مدار جداگانه قرار دارند.

سیم کشی

چراغ های جلو اگر سیم کشی آنها خراب باشد برق نمی گیرند. اتصالات به سیم ها ممکن است شل شوند یا برخی از جوندگان می توانند آنها را بجوند . در این صورت، اگر سیم‌هایشان خوب باشد، نورهای بلند کار می‌کنند.

بنابراین، اینها محتمل ترین دلایل برای اختلال در عملکرد چراغ های جلو بدون تأثیر بر نور بالا هستند. عیب یابی این مشکلات آسان است، اما اگر در مورد چراغ های جلو و تجربه کار با سیستم ها و مدارهای الکتریکی اطلاعاتی ندارید، با یک مکانیک تماس بگیرید.

چراغ‌های جلو روشن نمی‌شوند اما نور بالا کار می‌کند: سعی کنید آن را تعمیر کنید

اگر چراغ‌های جلو روشن نمی‌شوند اما نور بالا کار می‌کند، می‌تواند نشان‌دهنده چند مشکل احتمالی باشد. در اینجا برخی از مراحل عیب یابی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

فیوزها را چک کنید

جعبه فیوز را در خودروی خود پیدا کنید و فیوز مربوط به چراغ های جلو را بررسی کنید. برای یافتن فیوز مخصوص چراغ های جلو به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید. اگر فیوز سوخته است، آن را با یک فیوز جدید با همان درجه تعویض کنید. چراغ های جلو را تست کنید تا ببینید کار می کنند یا خیر.

رله چراغ جلو را بررسی کنید

رله چراغ جلو منبع تغذیه چراغ های جلو را کنترل می کند. یک رله معیوب می تواند از روشن شدن نور پایین جلوگیری کند و در عین حال اجازه می دهد تا نور بالا کار کند. رله چراغ جلو را که معمولاً در جعبه فیوز محفظه موتور یا یک جعبه رله جداگانه یافت می شود، پیدا کنید. رله چراغ جلو را با رله مشابه دیگری (مثل رله بوق) عوض کنید و ببینید آیا نور پایین شروع به کار می کند یا خیر. در صورت وجود، رله اصلی ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

 قیمت چراغ جلو لیفان x60  تعویض لامپ چراغ جلو لیفان  تعمیرات تخصصی لیفان x60  آموزش برق خودرو  تعویض لامپ چراغ خودرو

سوئیچ چراغ جلو را بررسی کنید

سوئیچ چراغ جلو ممکن است یک تنظیم یا موقعیت جداگانه برای نورهای پایین و نور بالا داشته باشد. مطمئن شوید که سوئیچ به درستی در موقعیت نور پایین تنظیم شده است. اگر سوئیچ معیوب باشد، ممکن است تماس مناسبی برای فعال کردن نور کم نداشته باشد. در صورت لزوم، سوئیچ چراغ جلو را تعویض کنید.

سیم کشی و اتصالات را بررسی کنید

سیم کشی و اتصالات مرتبط با چراغ های جلو را بررسی کنید. به دنبال اتصالات شل، آسیب دیده یا خورده باشید. در صورت نیاز هر گونه سیم کشی یا کانکتور معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام کار با قطعات الکتریکی در وسیله نقلیه خود احتیاط کنید. اگر در مورد هر مرحله ای مطمئن نیستید، جستجوی کمک حرفه ای برای جلوگیری از آسیب یا آسیب احتمالی بهتر است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.