عیب یابی مکانیک و تعمیر خودرو

0

مکانیک و عیب یابی خودرو 

تنظیم نبودن غربیلک فرمان موضوع بسیارمهمی است.بهم خوردن میزان فرمان،تغییرزاویه چرخ دراثرضربه شدیدوعدم نصب غربیلک به صورت درست از دلایل مهم تنظیم نبودن غربیلک فرمان است.

تشخیص ترکیدگی سرسیلندر چیست؟

تراشکاری سرسیلندر هزینه کف تراشی سرسیلندر کف تراشی سر سیلندر کف تراشی سر سیلندر سمند حد استاندارد سرسیلندر آموزش تعویض سرسیلندر تیبا اجرت باز و بست سرسیلندر زانتیا دلایل لرزش موتور خودرو دلایل ریپ زدن ماشین دلایل بد روشن شدن خودرو تابیدگی سرسیلندر چیست تعمیر سرسیلندر پراید علائم سوختن واشر سر سیلندر سمند قیمت سرسیلندر پژو 405 باز کردن سرسیلندر پژو 206 هزینه تراشکاری سرسیلندر خودرو اجرت باز و بست سرسیلندر پژو 207 دلیل جوش آوردن ماشین دلایل سوختن واشر سر سیلندر سوختن واشر سر سیلندر پژو 206 علت سوختن واشر سرسیلندر XU7 آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

کم شدن کمپرس موتور
خروج آب از اگزوز
سوختن مرتب واشر سرسیلندر
زدن کمپرس در رادیاتور

اقدامات لازم به هنگام بالا رفتن بیش از حد دمای موتور(جوش آمدن موتور)

جلوگیری از جوش آوردن موتور جلوگیری از جوش آوردن موتور دلایل جوش اوردن خودرو دلایل جوش اوردن خودرو مشکلات جوش آوردن ماشین مشکلات جوش آوردن ماشین هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم مجله اتومبیل مجله اتومبیل

1⃣هرگز موتور را خاموش نکنید.
2⃣هرگز در رادیاتور را باز نکنید.
3⃣بخاری را با فن دور بالا روشن کنید.
4⃣به آرامی روی بدنه رادیاتور آب بریزید.
5⃣بعد از پایین آمدن دمای موتور به زیر دمای نرمال می توان مایع خنک کاری به رادیاتورراضاف کرد.

برای خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای EF7 و مالتی پلکس اکوماکس به طریق زیر عمل میکنیم:

زوزه گیربکس سمند ef7 مشکلات گیربکس سمند Ef7 تعمیر گیربکس سمند روغن ریزی گیربکس سمند گیربکس سمند سورن چیست مشخصات گیربکس سمند قیمت گیربکس اتوماتیک سمند ef7 افزایش شتاب سمند EF7 تعمیرات تخصصی سمند EF7 مجله مکانیک

از طریق دو عدد کلید در جلو آمپر بدین صورت که ابتدا با کلید سمت راست وارد منوی تنظیمات صفحه نمایش در جلو آمپر شده سپس از نمایش منوی تنظیمات همان کلید را نگه داشته تا وارد منوی تنظیمات روغن شوید.

سپس از طریق کلید سمت چپ مقدار مسافت نمایش داده شده در آیتم های روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا را افزایش می دهیم تا مقدار کیلومتر خودرو کمتر از کیلومتر تنظیم شده باشد.

در صورت روشن شدن چراغ چک, با برداشتن سر باطری منفی به مدت یک دقیقه, سیستم را ریست کنید, اگر چراغ چک خاموش نشد, خطای دایمی در ا ی سی یو ثبت شده, و سریعا به اولین تعمیرگاه مراجعه کنید,

چراغ روغن

دلایل روشن شدن چراغ روغن روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ روشن شدن چراغ روغن ال۹۰ روشن شدن چراغ روغن رانا علت روشن شدن چراغ روغن ۴۰۵ علت روشن شدن چراغ روغن پراید علت روشن شدن چراغ روغن پیکان علت روشن شدن چراغ روغن سمند فیلم آموزش مکانیکی

روشن شدن این چراغ با علامت یک روغن دان مشخص می شود. این در حالی است که این چراغ با چراغ خطر مرکزی در ارتباط است و به محض روشن شدن باید خودرو را متوقف کرد. این اخطار بیانگر کافی نبودن فشار روغن یا دمای بیش از حد بالای روغن است. باید ابتدا سطح روغن را بررسی کنید، چرا که ناکافی بودن سطح روغن خسارت جدی به موتور وارد می کند.

جرم موتور چیست؟چگونه ایجاد میشود؟

یکی از عوامل تاثیر گذار که باعث بالا رفتن مصرف سوخت و بد کار کردن موتور میشود:

خرابی انژکتور: با شستشوی انژکتورها با دستگاه‌های خوب می‌توان از سالم بودن آن مطمعا شوید.

برای بر طرف کردن برخی از مشکلات سیستم سوخت رسانی وECU توصیه می شود هر هفته عمل restart را به شکل زیر انجام دهید

سویچ اصلی را یک پله باز کنید.

 

10ثانیه بعد یک پله ی دیگر بچرخانید.

10ثانیه بعد بدون گاز دادن موتور را روشن کنید.

10ثانیه بعد موتور را خاموش کرده و این مراحل را دوباره تکرار کنید.

TREAD WEAR حد کهنگی چیست؟


این عدد که بر روی #حاشیه لاستیک درج شده نشانگر میزان #طول عمر تایر شما در مقابل سایر تایر ها می باشد، هرچه قدر این عدد بیشتر باشد مدت زمان استفاده از لاستیک نیز افزایش خواهد یافت .

بنابراین یک تایر با عدد 400 ،دو برابر مدت زمانی که شما از تایری با عدد 200 استفاده می نمائید می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
خودرو بی دلیل گاز می خورد ویا دور موتور بالا می رود:

  1. استپرموتور.
  2. سنسور و موتوردریچه گاز(درصورت وجود.)
  3. مپ سنسور(سنسورفشارهوای ورودی).
  4. ایراد سیم،پدال و دریچه گاز.
  5. سیستم ورودی هوا و منیفولد(نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز).
  6. سنسور دورموتور.
  7. ECUموتور(ایپرام یافلش برنامه ریزی شود.)
    انژکتورها وغیره.
  8. ممکن است در اثر شست وشوی موتور ویا بارندگی به بعضی از سنسوها مانند کیلومتر آب رسیده باشد وباعث کارکرد نامنظم وبهم ریختگی ای سی یو شود، معمولا با فلش رفع عیب می شود.

هواگیریرادیاتور

تست درب رادیاتور نحوه باز کردن درب رادیاتور خرابی درب رادیاتور دلایل جوش آوردن پژو پارس دلیل جوش آوردن ماشین دلایل داغ کردن ماشین آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو

هر بار که هر کدام از شلنگ های رادیاتور را به هر دلیلی از جا درآوریم و مقداری آب رادیاتور خارج شود، می بایست آب کسر شده را در اولین فرصت جبران نمود(البته زمانی که خودرو خاموش است) برای این کار می بایست ₩مخلوطی از آب مقطر ( رادیاتور) و ضد یخ با نسبت یک به پنج تهیه کنید.

در ادامه می بایست درب محفظه انبساط را باز کرده و مخلوط مورد نظر را درون آن بریزیم.
اما اگر هواگیری صحیحی صورت نپذیرد بی شک سیستم خنک کننده کارایی مناسبی نخواهد داشت و به زودی مشکلاتی نمایان خواهد شد که باعث دردسر برای شما می‌شود!
پس به روش صحیح هوا گیری نماییم.

اگر در خودرو سمند با موتور EF7 با ایراد روشن شدن چراغ چک و مشاهده خطای سنسور میل سوپاپ مواجه شدید لازم است موارد ذیل مورد بررسی قرار گیرد :
✅شکستن خار چرخ دنده تریگر
✅نرسیدن برق به پایه سوم سنسور میل سوپاپ
✅خرابی سنسور میل سوپاپ
✅کثیفی شیر برقی CVVT
✅تنظیم نبودن تایم موتور
✅بررسی ارتباط پایه های سنسور میل سوپاپ با ECU موتور

راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز

✅همیشه هنگام شروع به حرکت سرگاز حرکت کرده و از فشار دادن پدال گاز بیشتر از نصف خودرری کنید

✅شمعها را تک پلاتینه خریداری کنید و فاصله آن تک پلاتین تا هسته مرکزی که فابریک ۰/۹ است را با فیلر ۰/۷ تنظیم کنید

✅شمعهای سوزنی تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر ، هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید

✅شمعهای غیرسوزنی(معمولی) تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر کنید و هر ۳۰هزار کیلومتر تعویض کنید

✅اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشاندهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد

✅وایر کاملا باید شمع را کیپ کند و هیچ لقی نداشته باشد

✅در تاریکی در محفظه موتور دریچه گاز را ناگهانی تا انتها باز کنید(یعنی گاز بدهید) اگر برق دزدی باشد معلوم میگردد و در صدد رفع آن برآیید

کم کردن روغن در خودرو از مسائلی می باشد که از دید کارشناسان خودرو امری طبیعی و لازم است و از دید مصرف کنندگان خودرو امری غیر معمول و نشانه های از خرابی موتور خودرو است.

از دید کارشناسان و مکانیک های خودرو کم شدن روغن موتور با توجه به ذات موتور و کارکرد آن در شرایط مختلف و به دلیل بالا رفتن حرارت در خودروها امری عادی تلقی شده به طور مثال خودروهایی که در اتومبیل رانی از آنها استفاده می گردد با توجه به کارکرد موتور خودرو در دمای بالا و نیز فشار و راندمان بالا و سخت تر شدن شرایط کاری موتور میزان تبخیر روغن موتور بیشتر بوده و این امری طبیعی است.

هر کارخانه سازنده خودرو علاوه بر معرفی روغنی برای خودرو خود به عنوان مثال کارخانه پژو برای مدل های 206 از روغن توصیه شده توتال استفاده می کند و از حد مجاز و تعریف شده ای برای کاهش میزان روغن خودرو در مصافتی خاص مشخص گردیده است که اکثرا مصرف کنندگان به آن توجهی نمی کنند.

کارستان
@IK_CO

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.