5 علامت خرابی فرمان برقی چیست ؟

0

هر نوآوری در علم خودرو رانندگی را برای ما ایمن و آسان می کند. فرمان برقی یکی از این نوآوری هاست که رانندگی را متحول کرده است. این یک ویژگی در تمام خودروهای مدرن است که به ما امکان می دهد بدون اعمال نیروی زیاد، وسیله نقلیه را هدایت کنیم. بدون آن، برای چرخاندن چرخ از یک جهت به سمت دیگر، مانند ماشین های قدیمی، به نیروی هرکول نیاز خواهید داشت.

در صورت خرابی فرمان برقی ، رانندگی می تواند به یک کار بسیار دشوار تبدیل شود. با این وجود شما می توانید چرخ ها را بچرخانید اما با نیرویی بسیار زیاد. و اگر فرمان برقی به طور ناگهانی در حالی که ماشین در حرکت است از کار بیفتد، نتیجه می تواند یک تصادف جدی باشد زیرا شما نمی توانید چرخ ها را آنطور که باید هدایت کنید.

هنگامی که ما یک ماشین جدید می خریم، ما (به طور انسانی) نمی بینیم که در صورت تسلیم شدن هر یک از اجزای ماشین چقدر باید آماده باشیم. با این پست وبلاگ در اینجا، ما شما را برای مقابله در صورت خرابی قریب الوقوع فرمان برقی با بیان علائم به شما آماده می کنیم.

5 علامت آشکار خرابی فرمان برقی

در اینجا 5 مورد از بارزترین علائمی که به شما می گوید فرمان برقی خودروی شما در شرف تسلیم شدن است، آورده شده است. شناخت به موقع آنها می تواند به رانندگی ایمن و جلوگیری از تصادف کمک کند.

1. صدای جیغ و ناله

هر نوع جیغ زدن در هر قسمتی از ماشین هرگز نشانه خوبی نیست. هنگامی که هنگام چرخاندن فرمان، صدای ناله یا جیغ می‌شنوید، یا زمانی که خودرو را با سرعت آهسته حرکت می‌دهید، به معنای خرابی قریب‌الوقوع فرمان برقی است . این احتمالاً به این دلیل است که پمپ فرمان در شرف از کار افتادن است.

همچنین، اگر هنگام استارت زدن جرقه، صداهای تق تق در زیر کاپوت شنیدید، پمپ فرمان شما در وضعیت بدی قرار دارد. می آید اگر هنگام ترمزگیری صدای خراش ، چیز دیگری است. در هر صورت، فورا آن را بررسی کنید.

2. لرزش در فرمان

این علامت احتمالاً زمانی که خودرو در حال حرکت است خود را نشان می دهد. و، اغلب ممکن است غافلگیر کننده باشد، مانند یک پیچ و مهره از آبی. این لرزش اغلب می تواند آشفته باشد و نشان دهد که تسمه محرک یا شل شده یا آسیب دیده است. در هر صورت، تعویض ضروری می شود. تسمه محرک به کشش مناسب نیاز دارد تا پمپ فرمان به درستی کار کند. اگر اینطور نباشد، می تواند باعث از کار افتادن پمپ شود.

طبق عادت باید هر ماه یکبار کمربند را از نظر کشش و ترک چک کنید.

3. مشکل در چرخاندن چرخ ها

این یکی از آشکارترین علائم خرابی فرمان برقی است ، اما در اینجا باید چیزی را در نظر داشته باشید. این می تواند به دلیل سطح ناکافی مایع فرمان برق باشد که به احتمال زیاد چنین است. همچنین ممکن است به دلیل فشار ناکافی تایر یا مشکل در تراز باشد. بنابراین، قبل از نتیجه گیری سریع، از یک مکانیک واجد شرایط بخواهید آن را بررسی کند.

4. سطح مایع فرمان نامناسب

این یک چیز عالی است که بهترین توصیه های تعمیر و نگهداری را دنبال کنید و تمام مایعات خودرو را به طور منظم چک کنید. در صورتی که سطح مایع فرمان برقی کمتر از حد مورد نیاز باشد، می تواند به معنای نشتی در سیستم فرمان برق باشد. سطح پایین می تواند به مرور زمان باعث ایجاد صدا و اختلال در عملکرد پمپ فرمان شود.

بررسی کنید که آیا نشتی در کفی که ماشین شما در آن پارک شده است وجود دارد. گودال های قرمز یا بوی عجیب می تواند نشان دهنده نشت روغن باشد و بنابراین پمپ نیاز به تعمیر دارد.

5. ظاهر مایع فرمان

مایع فرمان جدید قرمز رنگ است و بوی عجیبی دارد. مایع قدیمی و اکسید شده خاکستری تیره به نظر می رسد. اگر هوا یا آب به داخل مایع نشت کرده باشد، کفی یا حباب دار به نظر می رسد. همچنین ممکن است موردی وجود داشته باشد که ذرات کروم را در سیال پیدا کنید. وقتی این را می بینید، احتمالاً این پمپ بنزین است که در حال تحلیل رفتن است.

بنابراین، مطمئن شوید که مایع قرمز است و بوی مشخصی دارد.

در صورت کار نکردن فرمان برقی هنگام رانندگی چه باید کرد؟

تجربه خرابی فرمان برقی در حین رانندگی می تواند هشدار دهنده باشد، زیرا به تلاش بیشتری برای هدایت خودرو نیاز دارد. با این حال، مهم است که آرام بمانید و اقدامات مناسب را برای اطمینان از ایمنی خود انجام دهید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید هنگام مواجه شدن با این مشکل انجام دهید:

فرمان را محکم بگیرید: از آنجایی که کمک فرمان برقی در دسترس نیست، باید نیروی بیشتری برای هدایت خودرو اعمال کنید. از هر دو دست استفاده کنید و فرمان را محکم نگه دارید.

مرحله 1: به تدریج سرعت خود را کاهش دهید

سرعت خود را به تدریج کاهش دهید و از ترمز یا شتاب گیری ناگهانی خودداری کنید، زیرا فقدان فرمان برقی می تواند بر توانایی شما در مانور سریع تأثیر بگذارد. فشار ملایمی به ترمزها وارد کنید و به تدریج سرعت خود را کاهش دهید تا به سرعت مطمئن شوید.

مرحله 2: چراغ های خطر خود را فعال کنید

با روشن کردن چراغ های خطر، به سایر رانندگان در جاده اطلاع دهید که مشکلی در وسیله نقلیه شما وجود دارد. این امر دید شما را افزایش می دهد و به دیگران هشدار می دهد که احتیاط کنند.

مرحله 3: با خیال راحت به سمت آن بکشید

به دنبال یک مکان امن برای عقب نشینی باشید، مانند شانه جاده یا پارکینگ نزدیک. از چراغ های راهنما برای نشان دادن قصد خود برای عقب نشینی استفاده کنید و با احتیاط ادامه دهید.

مرحله 4: موتور را خاموش کنید

پس از توقف ایمن، موتور را خاموش کنید. این کار از آسیب بیشتر به سیستم فرمان برق جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد وضعیت را با آرامش ارزیابی کنید.

مرحله 5: سیستم فرمان برقی را بررسی کنید

پس از توقف، در صورت داشتن دانش و تجربه لازم، قطعات فرمان برق مانند تسمه محرک، سطح مایع و شیلنگ ها را به صورت چشمی بررسی کنید. اگر متوجه مشکلات واضحی مانند شکستگی تسمه یا نشت مایع شدید، ممکن است به شما در درک علت خرابی کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تلاش برای رفع مشکل ممکن است توصیه نشود مگر اینکه تخصص لازم را داشته باشید.

پس از انجام تمامی این مراحل، برای عیب یابی و تعمیر به موقع سیستم فرمان برقی، باید از متخصصان مشاوره بگیرید.

نحوه رسیدگی به خرابی فرمان برقی:

باید علائم خرابی فرمان برقی را قبل از اینکه خیلی دیر شود بشناسید. یاد آوردن؛ یک بخیه در زمان نه را نجات می دهد. بنابراین، مراقب این 5 علامت باشید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.