عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو cng و روش های حل مشکل

253

تنظیم رگلاتور گاز cng ،فیلتر گاز cng ،خاموش شدن ماشین روی گاز ،عیب یابی cng ،عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو ،تعمیر رگلاتور cng ،معایب گاز cng ،فیلتر گاز cng پراید

مشکل دور آرام روی بنزین و گاز “کاربراتوری”

 ۱-سوال  :سلام با احترام به عرض میرسانم ماشین من Rd  کاربراتوری هست که در تابستان امسال  گازسوز کارگاهی ازنوع شهاب گاز کرده ام ولی اخیرا در دور آرام حالت گاز خاموش می کرد ناچار با دریچه کاربرانور دور موتور بیشتر کردم (۱۲۰۰)که منجر به افزایش دور موتور حالت بنزین می شود( حدود ۱۸۰۰) رگلاتور باز و دمونتاژ کرده وکلیه قطعات را با اسپری تمیز کردم ومقداری روغن در پیاله مرحله یک جمع شده بود که کاملا تمیز کردم وقطعات را مونتاز ونصب کردم ولی هیچ فرقی نکرد و پیچ های تنظیم روی رگلاتور وپیچ دبی روی شلنگ بین رگلاتور ومیکسر هم هیچ تاثیری در افزایش وتنظیم دور آرام ندارند

پاسخ
رفع مشکل:مشکل اصلی شما از میکسر است…درب هوا کش را باز کنید و فیلتر رو بیرون بیارید سپس فقط یکی از پیچهای هواکش را باز کرده و یک قطعه ی فلزی که از قبل سوراخ کرده اید را زیر پیچ بگذارید و آنرا محکم کنید…به نحوی که اضافه ی آن قطعه ی فلزی حدودا نصف یا دو سوم ورودی منیفولد را گرفته باشد.(هوا کمتر وارد شود) سپس فیلتر را جای خود گذاشته دوباره تظیم کامل کنید…

دور آرام را ابتدا روی بنزین ۱۲۰۰ قرار داده سپس روی گاز با پیچ تنظیم درجا (شهاب پیچ دستی جلوی رگلاتور) تنظیم کنید.حد اکثر جریان (دبی خودتان) هم باید کمتر از قبل باشد(سفت تر کنید تا جایی که قدرت موتور کم نشود) نتظیم دلکو روی گاز فقط انجام شود…
توجه : با نصف شدن ورودی هوا مصرف بنزین بالاتر خواهد رفت ولی مصرف گاز دو سوم خواهد شد توام با افزایش ۳۰ درصدی قدرت موتور روی گاز…
تنیجه را گزارش دهید

پرمصرف بودن ماشین رو گاز
۲– مشکل دوم :پرمصرف بودن ماشین از چیه.پژو۴۰۵ گاز سوز روی گاز خیلی مصرف داره.۱۵متر مکعب گاز میزنم ۱۰۰کیلومتر راه میره. لطفا راهنماییم کنید
اصولا مصرف بالای گاز سی ان جی از ۳نقطه نظر قابل بررسی است۱ -وجود نشتی:
۲.نشتی در مسیر فشار بالا ۲۳.نشتی در مسیر فشار پایین
۱. در مسیر فشار بالا یعنی پرکن تا رگلاتور اگر ذره ای نشتی وجود داشته باشد بوی گاز استشمام میشود
۲.نشتی در مسیر فشار پایین یعنی رگلاتور تا منیفولد ورود هوا که توسط لوله های لاستیکی بهم متصل شده اند.از انجا که گاز فقط حین مصرف در این لوله ها جریان دارند باید از لحاظ ظاهری لوله ها باید مورد بررسی قرار گیرند
توجه:با توجه به خنک بودن مخزن میتوانید درجه ی فشار سنج را پس از چند ساعت خاموش بودن ماشین کنترل کنید .باید افت زیادی یعنی بیش از ۱۰بار نکرده باشد

۲-تنظیم نبودن شیر حداکثر جریان
این شیر که از جنس پلاستیک بین رگلاتور و میکسر منیفولد ورود هوا روی لوله لاستیکی قرار دارد وتنظیم ان توسط دست و یا آلن۶گوش شماره ی ۸ انجام میشود
این شیر را تاجایی که شتاب ماشین در دنده ۲ کم نشود ، سفت کنید درصورتی که دور ارام بهم خورد ان را از روی رگلاتور تنظیم کنید

۳ -فیزیولوژی ماشین
بعضی ماشین ها ذاتا مصرف بالایی دارند
یک پژو ۴۰۵ در یک شهر با ترافیک عادی ۱۰ لیتر و بیرون شهر ۸لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف دارد اگر مصرف بیش از این مقدار است ماشین روی گاز هم مصرف بالاتری دارد

پژو ۴۰۵ نرمال با ۱۵ متر گاز یا  معادل ۱۲کیلو گاز باید ۲۰۰کیلومتر در بیرون شهر و۱۶۵ کیلومتر داخل شهر مسافت طی کند

استفاده از میکسر گاز هوشمند تاثیر مهمی در مصرف بنزین  و گاز دارد در صورت ایجاد سوال در مورد میکسر هوشمند در قسمت نظرات مطرح کنید

خارج شدن پراید فابریک از گاز و چشمک زدن همه چراغ ها

سلام
۳-مشکل سوم :مدل ماشینم پراید ۱۳۸۶ هست مدتی هست با توجه به پربودن مخزن ماشین پس از کمی حرکت خودکار میره رو بنزین و چراغ صفحه کیلومتر شروع می کنه به چشمک زدن.

پاسخ

از مشکلی که عنوان کردید میشه فهمید پراید فابریک کمپانی گاز سوز بوده

وقتی ۳ چراغ سبز و یک نارنجی همه با هم شروع به چشمک زدن میکنند نشانه ی خطا در ECU است.

عزیز مشکل از ECU (ای سی یو) گاز است.این قطعه که قابل تعمیر نیست دقیقا زیر داشبورد سمت راننده میباشد.یک واحد مشکی رنگ و بشدت پرس شده که ۳ سوکت دارد.

برای رفع این مشکل ۳ راه وجود دارد:به ترتیب...

۱.اگر خرابی ECU نباشد ابتدا با تنظیم پیچ روی رگلاتور(همان پیچ زرد رنگ بزرگیه که زیرش فنر داره) رگلاتور را تنظیم کنید تا مشکل حل شود(نحوه تنظیم مثل تنظیم شیر حداکثر جریان است)

۲.تعویض شیر حداکثر جریان برقی (قطعه ای بین رگلاتور و میکسر که با بست روی لوله قطوری نصب شده و یک سوکت برقی به آن متصل است)

۳.خرید ECU فابریک که حدودا ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد.ممکن است باز هم این مشکل در آن پس از مدتی بوجود بیاید که گارانتی ندارد.خرید این قطعه به صرفه نیست

۴.خرید ECU ایرانی که یکسالی هست در تبریز ساخته میشود و در کل کشور موجود است.قیمت آن حدود ۱۰۰ هزار تومان است و گارانتی یکساله دارد.طبق بررسی های خودم در کارگاه این ECU به مراتب از ECU فابریک بهتر است ولی به قول معروف سگ زرد برادر شغال است

۵.دستی کردن و تعویض سیم کشی گاز و کلید انتخاب سوخت و گیج فشار سنج.در این روش کل سیستم فابریک لغو میگردد و کلید جداگانه با چراغهای جداگانه برای گاز نصب میگردد.در این روش چراغهای نشانه گاز دیگر روی کیلومتر نشان داده نخواهد شد و فقط روی کلید جدید که نصب میگردد نشان داده میشود.

پیشنهاد:اگر میخواهید خیالتان راحت باشد روش سوم را پیاده کنید.شما با نصب سیم کشی گاز اتوماتیک از نوع “فناوران پارسیان” روی اتومبیل میتوانید همیشه از این نصب راضی باشید

هزینه دستی کردن گاز با سیستم فناوران پارسیان که بهترین سیستم اتوماتیک است با اجرت نصب حدود ۷۰ هزار تومان است که توسط کارگاهای مجاز انجام میپذیرد

عطسه (پق و تپ و پوق) روی گاز (انژکتوری)
پراید انژکتور صفر با سی ان جی کارگاهی عطسه میزنه روی گاز سنسور اکسیژن اون پالس نداره و خط صافه لطفا راهنمایی کنیدپاسخ

امیر جان شما فقط اشاره به کارگاهی بودن سیستم دوگانه سوز کردید با اینکه نمیدونم سیستم از چه نوع هستش راهنمایی عمومی میکنم

لطفا از این پس:

اسم کیت نصب شده(رگلاتور و سیم کشی) را در انتهای موردتان مرقوم کنید

توضیحات رفع اشکال : (مشکل شما برق رسانی در حالت گاز است) به مشکل عطسه روی گاز و یا پق و پوق کردن میپردازیم:

۱-تبدیل کارگاهی پراید از دسته سیم فناوران یا شهاب یا ولتران اصولا سیم زرد مربوط به سنسور اکسیژن میباشد که نباید وصل شود.اگر وصل میباشد آنرا قطع کنید(ممکن است دسته سیمهای متفاوت رنگهای متفاوت داشته باشند)

۲ -سیم سنسور دریچه گاز اصولا بنفش با خط سفید است و نباید در پراید کارگاهی وصل شود

۳-در صورت نصب ادوانسر تایمینگ در مسیر برق آنرا یکسره کنید.به این صورت: سوکت سنسور دور موتور (محلش دقیقا پشت موتور) را از دسته سیم ادوانسر بیرون کشیده و به سوکت اصلی اتومبیل (خارج شده از دسته سیم ماشین) وصل کنید

و در انتها دو سر سوکتهای ادوانسر را بهم اتصال کوتاه دهید(به هم جا بزنید)

اگر سنسور دور موتور به سوکت اصلی و فایبریک خودش متصل است دیگر به آن دست نزنید

۴-از شمع ۲ یا ۳ یا … پلاتینه استفاده نکنید.بهترین شمع و وایر پراید دوگانه انژکتوری شمع تک پلاتینه اکیوم و وایر اکیوم میباشد

۵-تنظیم شیر حد اکثر جریان : یک پیچ دستی روی شلنگ ورود گاز به منیفولد است

در حالت گاز پیچ را ابتدا نیم دور نیم دور باز کرده و گاز را تخته میگیریم تا لرزش در موتور ایجاد شود.سپس نیم دور انرا سفت کرده و دوباره گاز را تخته میگیریم تا لرزش کمتر و باز شیر را سفت تر میکنیم تا جایی که لرزش موتور در لحظه تخته کردن گاز به صفر برسد

وقتی اینگونه شد پیچ حد اکثر را نیم دور دیگر سفت میکنیم تا تنظیم این شیر به پایان برسد

توجه:هرگز دور آرام(سلو) را با پیچ حداکثر جریان تنظیم نکنید.نتظیم دور آرام فقط توسط رگلاتور انجام می شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
253 نظرات
  1. سیروس می گوید

    بردمش جایی که گازسوزش کردم گفتن بایدیک برنامه به ایسیوی ماشین بدیم.انجام دادم بازهم تغییری نکرد.

  2. سیروس می گوید

    سلام من سمندال ایکسux7مدت دوماه گازسوزسی ان جی شهاب انجام دادم.فقط روی گازکه میذارم دورموتوربالامیره ولی روی بنزین عادی.استوپرهم نوعوض کردم بازهم همونطوره.چکاربایدانجام بدم.سپاس گذارم

  3. علی می گوید

    سلام
    ماشین پراید مدل۸۴ انژکتور دوگانه دستی
    روی گاز ماشین خاموش میشه وقتی میذارم رو گاز ماشین گاز نمیخوره خفه می‌کنه و خاموش میشه پیش خیلی از cngکارها بردم حتی گفتن رگلاتور عوض کردم باز همینجوریه تقریبا همه چی رو عوض کردم و باز هم …..
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. علیرضا می گوید

    سلام ، خدا قوت
    خودرو سمندEF7 مدل ۹۳ دوگانه فابریک ، زمانی که گاز میزنم حدود نصف روز میشه تا روی گاز بره اصلأ نمایشگر گاز خالی نشون میده ، و بعد از چند ساعت نمایشگر نشون میده و روی گاز میره و دیگه مشکلی نداره تا دوباره گاز بزنم ، ضمناً فرقی هم نداره که کپسول خالی باشه که من گاز بزنم و یا نصفه باشه در هر صورت نصف روز طول میکشه روی گاز بره
    ممنونم اگر لطف کنید راهنمایی بفرمایید.
    درود بر شما

  5. امیر حسین.. می گوید

    سلام من نیسان وانت دوگانه فابریک دارم تند تند ریل سوخت خراب میکنه یا باید یدونه ای که خرابه عوض کنم که بعد ۱ماه دوباره یکی دیگه خراب میشه یا کامل عوض کنم اونم ۶ماه کار میکنه لطفا راهنمایی کنید خیلی خیلی این مشکل اعصابم خورد کرده ممنون میشم راهنمایم کنید

  6. مهدی می گوید

    سلام
    من مزدا کارا ۲۰۰۰ دارم بردم گاز براش گزاشتم چراغ چکم روشن میموند بردم دیاگ زد گفت مشکل اینه که سیگنال رله رو از سنسور اکسیژن گرفته
    یه سوال داشتم از خدمتتون سیگنال رله رو از کجا باید میگرفت
    سپاسگزارم

  7. یاسین می گوید

    سلام خسته نباشید.من ماشینم پراید۸۸هست گازسوزدستی هستش،میخواستم بدونم چرا همینطورکه ماشین روی گازمیزارم ماشین خاموش میشه ریگلاتورش روی تنطیم نمیمونه؟؟ممنون میشم اگه زودبهم جواب بدید تشکر.

  8. جواد عبدی می گوید

    باسلام ماشین من پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ گاز سوز کارخانه ست. رگولاتور گاز من از دو تا کاسه بالایی و احتمالا از قسمت گایینش هم روغن میده دوم اینکه از قسمت ورود و خروج آب گرم هم آب میده. لطفا عیبش رو بگید وچه قطعه ای میخواد خودم تعویضش کنم

  9. جواد عبدی می گوید

    باسلام ماشین من پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ گاز سوز کارخانه ست. رگولاتور گاز من از دو تا کاسه بالایی و احتمالا از قسمت گایینش هم روغن میده دوم اینکه از قسمت ورود و خروج آب گرم هم آب میده. لطفا عیبش رو بگید وچه قطعه ای میخواد خودم تعویضش کنم

    ارسال

  10. برزو نریمان می گوید

    با درود و وقت بخیر خدمت شما. ببخشید قربان یک هفته است پراید مدل ۹۸ یورو۴ را دوگانه سوز کردم(cng). اولا اینکه دائما از روی گاز روی بنزین میره و دوما اینکه مخزن ۶۲ لیتری که پرش میکنم نهایت ۷۰ کیلومتر بیشتر راه نمیره و گازش قطع شده و روی بنزین میره ایرادش چیست اگر راهنماییم کنید ممنون میشم

  11. هیراد اصلی می گوید

    سلام و خسته نباشید من ماشینم پراید ۱۳۲ هستش که گاز سوز دستی کردم ولی الان نمیدونم ک چی شده کپسول گازم پره و وقتی کلید رو میزنم بره رو گاز چشمک میزنه و چراغ های گاز اصلا روشن نمیشه و نمیره روی گاز لطفا راهنمایی کنید مرسی

  12. بهنام می گوید

    با سلام من یه روآ سال دو گانه فابریک دارم مدتی خود ماشین میره رو گاز و بنزین یه بهر عیب یابی کردیم چند روز خوب بود ولی باز همون مشکل پیش اومد میشه راهنمایی کنید

  13. علیرضا صفاری می گوید

    سلام ماشین من سمند دوگانه است دیروز جهت زدن گاز به جایگاه رفتم بعد ازسوختگیری وقتی ماشین را روشن کردم متوجه شدم که هم چراغ چک روشن شده هم امپرگاز کلا خاموش شده وماشین روی سیستم گاز نمیرود لطفا من را راهنمایی کنید.متشکرم

  14. عباس می گوید

    سلام، ماشین من پیکان وانت که توی فراخوان دولتی یک سال پیش گازسوز کردم. الان کلید داخل روشن نمیشه و ماشین فقط روی بنزین کار میکنه. دلیلش چیه؟ ممنون

  15. فاروق می گوید

    با سلام ماشین من دوگانه شرکتی مدل ۸۶ هست و رگلاتورش روغن ریزی داره و از طرفی موقعی که روی گاز هست میپره و بل کل کل چراغ های سی ان جی خاموش میشه و گه گداری هم برمیگرده رو حالت گاز و اخیرا سنسور دور موتور رو عوض کردم و از قبیل شمع ها و استوپ موتور و …. که سرویس ها شو کامل انجام دادم در ضمن گهگداری ماشین که روی گاز هست دپ میکنه و راه نمیره. ولی موقهی که روی بنزین هست خوب روان کار میکنه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید چی کار کنم

  16. یاسر می گوید

    سلام خسته نباشید ماشین من پیکان وانت دوگانه کارخانه. الان میزنم رو گاز ریپ میزنه و خاموش میشه
    هوا نداره کپسول و پرش هم کردم

  17. امیر می گوید

    باسلام.شرمنده ماشین من پرشیا دوگانه سوز مدا ۹۲ هستش
    دیروز به علت تعویض سر سیلندر خودرو روشن کردنی مستقیم به گاز میوفته.وبا دکمه سی ان جی قابل تغییر به بنزین نیست ودکمه کلا کار نمیکنه فکر کنم اتصالاتشو اشتباه وصل کردن میشه راهنماییم کنید

    1. مدیر می گوید

      با سلام. به یک تعمیرکار گاز نشان دهید فیش و و کلید را چک کنید

  18. محسن می گوید

    سلام . ماشینم پرایده مدل پایینه انژکتوره امروز رو گاز نمیره . اون صدای تق رو نمیده . کلید عوض کردم درست نشد . میتونه مال بوبین باشه ؟ چطور تست کنم راهنمایی کنید
    تشکر

    1. مدیر می گوید

      باسلام احتمالا از بوبین هست بهتر به یک متخصص cng نشان دهید .انشالله مشکلتان رفع می شود

    2. علی می گوید

      برق مستقیم به بوبین بده. مواظب باش جای منفی و مثبت بوبین رو اشتباه نزنی چون میسوزه.بعد از برق دادن به بوبین با نزدیک کردن یک پیچ گوشتی به داخل بوبین چک کنید که آیا آهنربای بوبین کار میکنه یا نه. اگه کار نکرد بوبین سوخته

  19. رضا می گوید

    سلام وقت بخیرمن دو روز میشه روی تیبا گاز ال پی جی بستم کاملا نو ریگلاتور برند اتیکه و سیستم برقی هم برند آوا هستش ماشین درحین حرکت صدای تیک تیک میده از کلید و دوتا بوبین که یکی روی کپسول و دیگری روی ریگلاتور هست اما ماشین خاموش نمیشه و مشکلی براش پیش نمیاد فقط به محض برداشتن پا از روی گاز کلید تیکی میکنه و چراغ زرد خاموش و با گاز مجدد روشن میشه ماشین صفر هست ممنون میشم راهنماییم کنید کجای کار خرابه

  20. علی کمایستانی می گوید

    سلام
    سپاسگزارم از جوابها بسیار عالی.
    بنده سئوالی غیر فنی داشتم.
    این که ایا شما کلاس اموزشی دارید؟
    ۰۹۱۲۴۵۹۰۳۸۶
    سپاسگزارم.
    سپاس

  21. علی کمایستانی می گوید

    سلام
    ایا دوره اموزشی دارید؟
    سپاسگزارم

  22. Soltan می گوید

    سلام پراید مدل ۸۸ پایه گاز سوز وقتی هوا سرده روشن میکنی چراغcngمیره چراغ چک روشن میشه دلیلش چیه؟

  23. رسول می گوید

    باسلام
    خودروی بنده مدل ۸۳ هست و گاز cng دستی داره و مدتیه همیشه چراغهای گاز روشن میماند ولو کپسول گاز خالی باشه.
    مشکل و حل مشکل چیه؟
    باتشکر

    1. مدیر می گوید

      باسلام
      مشکل کلید گاز هست.باز به یک تعمیرکار سی ان جی نشان دهید

  24. محمد می گوید

    سلام-سیم روی وایر رو چک کن احتمالأ تعداد دور سیم روی وایر کم هست

  25. رضا می گوید

    سلام ماشینم اریسان دوگانه کارخانه هست کلید گاز رو که میزنم رو حالت گاز نمیره بعضی وقتا هم که میره رو حالت گاز وسط راه میره رو بنزین باز. مشکلش کجاست . ممنون

  26. مهدی ناطق می گوید

    سلام پراید من سی ان جی هست. روی گاز شتاب نمیگیره. نهایتا دنده ۴ ۷۰تا سرعت داره. دوتا شلنگ آب گرم تا جایی که به لگلاتور وصله گرم هست ولی لگلاتور هیج جاش گرم نمیشه. لگلاتور یک ماهه نو کردم. چند روزه این مشکلو دارم

  27. صابر بیات می گوید

    سلام خسته نباشید
    ماشین بنده پراید ۸۷ دوگانه کارخونه س
    الان یک روزه گازمو پر میکنم دنده یک خوب میره ولی روی دنده دو وسه کم میاره اساسی و سربالایی کلا کم میاره جوری که میزنم رو بنزین
    علتش چیه؟؟
    ممنونم اگر پاسخ بدین

    1. مدیر می گوید

      سلام به یک تعمیرکار گاز نشان دهید ، ایراد احتمالا از رگلاتور گاز باشد.

  28. محمد می گوید

    سلام.وانت دوگانه دستی دارم.خیلی عالی کار میکنه اما تو جاده یه هو گاز قطع میشه اما چراغ های نمایشگر روشنه
    یه راهنمایی بکنین….

  29. مهدی می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده یک ماشین پیکان انژکتوری مدل ۸۳ دارم که مدتی هست داره خیلی اذیتم میکنه و تا حالا دو تا ایسیو سوزونده، روی بنزین مشکلی نداره ولی روی گاز در دور پایین چک روشن میشه که اوایل با گاز دادن از بین میره و در طول زمان به ایسیو اسیب جدی میزنه یه ضبط ما رو سوزوند دفعه بعد برق ضبط رو مستقیم از باطری کشیدم ضبط سالمه ولی ایسیو رله اول و چراغ چک پریده و ماشین روشن نمیشه
    روی گاز دور موتور لحظه ای میفته واقعا موندم سی ان جی کار میگه کار باطری سازه باطری ساز میگه رو بنزین مشکل نداری و دینام هم شارژش نرماله و به من ربطی نداره ، سیم کشی سی ان جی و ایسیو عوض شده س

  30. محسن زمانی می گوید

    سلام استادماشین منادزدیدن فقط مخزن وریگلاتورشابردن پراید دوگانه کارخونه بودریگلاتورخودش ۲تاشیر قطع کن داشت الان یک ریگلاتور ایتالیایی تارتارین گرفتم براش تست کردم سالمه ولی یک قطع کن داره واصلا روی گاز نمیرهECU برق نمیده به ریگلاتور سیستمش هم همون فابریکه ECUهم آوا هستش یه راهنمایی بکنید ممنونم.

  31. مهدی می گوید

    سلام پراید ۸۹ دوگانه دستی بعضی روزا هنگام روشن کردن ماشین رو گاز که میزنم ماشین اصلا گاز نمیخوره ولی اگه یه ۱۰ دقه با بنزین برم بعد بزنم رو گاز درست میشه ولی این مشکل اصلی نیست مشکل اینه که ماشین تو دنده دو به بعد درست گاز نمیخوره و شتاب هم که هیچ اگه هر دنده رو تا دور موتور ۴ یا ۵ برسونم باز بهتر حرکت میکنه وگرنه گاز میدی انگار نمیدی و پدال گاز سفت میشه تو این حالت

  32. محمد می گوید

    سلام.پراید دوگانه کارخانه داارم.یه صدای بوق وقتی پا از روی گاز بر میداری بین دور موتور ۳ تا ۲ میده و ‌.شیر تخلیه گاز میده.بنظرتون علت بالا رفتن فشار چیه که عمل میکنه.

  33. ehsan می گوید

    سلام ، خدا قوت … پژو ۴۰۵ دوگانه کارخانه … در سرعت ۸۰ به بالا تو جاده روی گاز چراغ چک روشن میشه از روی گاز میپره بنزین و بعد از مسافت کوتاه چراغ چک خاموش میشه دوباره میشه زد روی گاز … و این مسئله تکرار میشه … ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  34. محمد مهدی حسنوند می گوید

    سلام پرایددوگانه۸۷شرکت دارم
    وقتی گازخالیه گاز که میزنم یک کیلو بیشترگازنمیگیره مشکل کجاست؟

  35. مجید چمن آرا می گوید

    سلام من ماشینم پیکان ۸۲ است و گاز cNG کارگاهی هست وقتی روشن می کنم واز بنزین میرم روی گاز بعد از چند ثانیه گاز خود به خود قطع میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

  36. amir می گوید

    سلام من ماشینم پراید ۱۳۲دوگانه دستی (CNG) هستش موقعی که روی گاز کار می کنه .روز که هیچی فقط شب موقعی که چراغ ها رو روشن می کنی تمام آمپر ها (بنزین-آب-کیلومتر-دورموتور) همه با هم میفته بدون این که حتی ماشین خاموش بشه یا ریپ بزنه هیچی فقط آمپر ها میفته دوباره میره سر جای خودش روی بنزین هم این شکلیه ولی خیلی خیلی خیلی کم ولی رو گاز خودشو نشون میده لطفاً کمک کنید تا بدونم مشکلش چیه ممنون

  37. amir می گوید

    سلام من ماشینم پراید ۱۳۲ هستش دوگانه دستی موقعی که ماشین رو گاز هستش شب وقتی چراغ رو روشن می کنم تمام آمپر ها (بنزین -آب -کیلومتر-دورموتور) همه با هم به یک باره میفته بدون این که حتی ماشین خاموش بشه یا ریپ بزنه هیچی فقط آمپر ها میفته روز این شکلی نیست فقط شب این شکلیه رو بنزین هم این شکلیه ولی خیلی خیلی کم ولی رو گاز خودشو نشون میده لطفاً کمک کنید تا بدونم مشکل از چیه ؟

  38. حسین می گوید

    سلام من پراید دوگانه ۹۵ دارم مشکلی نداشت امروز رفتم گاز بزنم گاز وارد نمیکرد چندبار امتحان کردم گاز وارد نمیشد و سیستم قطع میکرد مشکل از گجاست؟؟؟

  39. حسین می گوید

    سلام ماشین من ۴۰۵ مدل ۹۶ هست روی گاز داشتم میرفتم ی هو دیدم رفت روی بنزین و دیگه هم روی گاز نمیره..
    چراغ دیاگمم روشن شده ایراد چیست؟

  40. فرهاد می گوید

    با سلام و احترام، من یه پراید کاربراتور دارم که گاز cng رو‌ش نصبه، الان دو هفته میشه که ماشین روی گاز که میره اصلا گاز نمیخوره و خاموش میشه، من تو این مدت بیشتر سی ان جی کارای کرج رفتم ولی متاسفانه مشکلش حل نشد، حتی ریگراتور عوض کردم جواب نداد و دوباره ریگراتور خودمو انداختم تمام شلنگای آب رو عوض کردم تمام مشکلات برقی رو هم چک کردم دیگه واقعا فکرم به جایی نمیرسه، ماشین روی بنزین عالیه ولی روی گاز اون مشکلات رو داره، امروز گاز ریگراتورو چک میکردم متوجه شدم گاز به صورت یکسان وارد ریگراتور نمیشه یعنی هربار سوییچ رو بازو بسته میکردم شدت گاز تغییر میکرد به نظر شما چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید، ممنونم

  41. فرهاد می گوید

    با سلام و احترام، من یه پراید کاربراتور دارم الان دو هفته میشه که روی گاز ماشین خاموش میشه اصلا گاز نمیخوره به محض اینکه گاز میدم ماشین خاموش میشه و بعدش هرچی استارت میزنم روشن نمیشه، تمام مشکلات برقی رو هم چک کردم و درستش کردم، واقعا دیگه جایی نمونده که نشون بدم کسی متوجه ایرادش نمیشه، فقط یه چیزیو خودم متوجه شدم که گاز به داخل ریگراتور به صورت یکسان نمیاد، تنظیم میکنم ولی وقتی سوییچ رو باز و بسته میکنم فشار گاز تغییر میکنه یا کم میشه یا زیاد، لطفا راهنماییم کنید دیگه واقعا جایی نمونده که نرفته باشم، با تشکر

  42. زینالی می گوید

    باسلام خدمت تمامی بزرگواران که خیلی خوب راهنمایی میکنید.
    بنده روآسال مدل ۹۰ دوگانه کارخونه دارم .الان دوز هست که به مشکلی برخوردم وقتی مسیری رو حدوا ۵۰ کیلومتر رفتم بعد متوجه شدم چراخ cngخاموش شده و در حالت بنزین حرکت میکنم بعد هرچقدر دکمه رو زدم رو گاز رفت انگاری گاز کلا تخلیه شده ولی کپسول پر بودبعد از اینکه به مقصد رسیدم و چند دقیقه ای توقف داشتم دوباره که روشن کردن به حالت طبیعی برگشته بود و دوباره به خونهبرگشتم و وقتی گاز رو پر کردم بعد از چند دقیقه دوباره سیستم cng خاموش شد و اصلا به گاز نرفت و بعد ماشی رو خاموش کردم صبح که روشن کردم دوباره به حالت طبیعی کار میکنه ؟
    مشکل از چی میتونه باشه.

  43. رضا می گوید

    با سلام
    من یک ماشین ROA مدل ۸۸ دارم که وقتی روی گاز از کولر استفاده میکنم در گاهی اوقات” سرعت بالا یا تو ترافیک فرقی نداره می پره رو بنزین.
    ای سی یو تستی گذاشتم، آفتامات گذاشتم، ولی باز هم خوب نشد.. در حالت عادی و بدون استفاده از کولر خیلی خوبه.. مشکل از چیه؟

  44. کامران زارعی می گوید

    با سلام من یه پراید دوگانه شرکتی مدل ۸۵دارم وقتی میرم رو گاز خاموش میشه اما تو جاده خوب کار میکنه لطفا راهنمایی کنید

  45. امید می گوید

    سلام ماشین من پیکان کاربراتور هست از جای پرکن گاز بیرون میزنه یا هوا هستش

  46. جلال می گوید

    سلام ببخشید من یه سمند مدل ۸۶ دوکانه گارخانه دارم سر گاز ریپ میزنه شمع وایر سنسور دریجه گازهم عوض کردم ولی هیج فرقی نکرده

  47. aki می گوید

    سلام ماشینم رگلاتورش خراب شده ۴۰۵
    هر رگلاتور سی ان جی به ماشینم میخوره ؟

  48. حمید می گوید

    سلام
    ماشین موقع حرکت و درجا روی گاز از دور موتور ۳۰ بالاتر نمیره به تعمیر گاهcng نشون دادم میگه فشار شکن مشکل داره باز کردم تمیز کردم دوباره که بستم از پشت ریگلاتور از یکی از سوراخ‌ها گاز میده مشکل چیه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

  49. کاشانیان می گوید

    سلام.من پراید ۸۸دوگانه کارخونه دارم.وقتی ماشین رو بنزینه هیچ مشکلی ندارم.با گاز هم خیلی خوب کار میکنه.تنها مشکل اینجاست که وقتی رو گازه اگر خاموشش کنم یوقتایی دیگه روشن نمیشه.یعنی تو این حالت پمپ بنزین عمل نمیکنه.امولاتور و پمپ بنزین و رله دوبل رو عوض کردم ولی نتیجه نداد.حالا اگر رو بنزین باشه هرگز این مشکل پیش نمیاد ولی اگر وقتی که رو گاز باشه و این مشکل هم پیش بیاد و همون لحظه بزنم رو بنزین بازهم روشن نمیشه.انگار که ماشین رو گاز یوقتایی قهر میکنه.جالبه که برق میره سر پمپ بنزین و حتی کاتاف هم میکنه اما اون برق فقط با اهمتر قابل رویت هستش و هیچی رو روشن نمیکنه.مثلا به سرم زد که یه رله بذارم سر راهش و تغذیه رو از کانال دیگری هدایت کنم اما اون برق در این حالت ایراد رله رو هم روشن نمیکنه خواهش دارم کمکم کنید خیلی کلافه کرده منو

  50. امین می گوید

    باسلام وخسته نباشید.من پژو۴۰۵مدل ۸۷ دارم که دستی گار سوزشده و یعنی پایه گازسوز نیس و خودمون گاز سوز کردیم.بالن گاز ۱۸ کیلومیگیره اما مدتی هست که فقط ۸ یا نهایتا ۱۰ کیلوشو استفاده میکنه وبعدش انگاری گازش تموم شده و اصلا راه نمیره.درجا هم هرکاری فکرشو بکنین کردم ولی بازم خاموش میشه.شیر مخزن رو هم عوض گردم بازم نصفشو استفاده میکنه.ممنون میشم کمکی بکنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.