مهم ترین مشکلات گیربکس محصولات ایران خودرو و سایپا چیست؟

0

اگر شما دارنده یکی از محصولات ایران خودرو و سایپا هستید، خواندن مقاله امروز را از دست ندهید چراکه قرار است درباره مهم‌ترین مشکلات گیربکس محصولات ایران خودرو و سایپا و همچنین علایم خرابی جعبه دنده صحبت کنیم.
مشکل سفت شدن اهرم دنده گیربکس

اگر اهرم دنده‌ گیربکس (لیور)، اصطلاحا سفت جا می‌رود و تعویض دنده به نرمی انجام نمی‌شود، به علت یکی از مشکلات زیر است:

دنده سنگین چیست دنده سنگین پراید دنده سنگین پژو 405 کدام است آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های مهم رانندگی تعمیرکار کدام دنده ها سنگین هستند

۱- احتمالا غرغری اهرم تعویض دنده، گیر کرده است و باید آنرا تعویض کنید.

۲- احتمالا اتصال میله‌های رابط تعویض دنده، گیر کرده است و باید آنرا تعویض کنید.

۳- احتمالا میله رابط اهرم دنده، خمیده شده است و باید انرا تعویض کنید.
مشکل شل شدن اهرم دنده گیربکس

اگر اهرم تعویض دنده (لیور)، حرکت اضافی دارد یا احساس می‌کنید که اصطلاحا شل شده است، به علت یکی از مشکلات زیر خواهد بود:

۱- احتمالا بوش میل رابط، ساییده شده و باید آنرا تعویض کنید.

۲- احتمالا فنر غرغری اهرم تعویض دنده، ضعیف شده است و باید آنرا تعویض کنید.

۳- احتمالا بوش غرغری اهرم تعویض دنده، ساییده شده است و باید انرا تعویض کنید.
علایم خرابی جعبه دنده و مشکلات رایج گیربکس
مشکل جا نرفتن اهرم دنده گیربکس

اگر اهرم تعویض دنده (لیور)، اصطلاحا جا نمی‌رود یا به سختی جا می‌رود، به علت یکی از مشکلات زیر است:

داخلی سازی قطعات خودرو شرکت یوژه پارت قیمت لوازم یدکی دنا ساخت قطعات خودرو شرکت های دانش بنیان ایران مدیر عامل ایران خودرو محمودرضا صمدی کیست قیمت تسمه تایم دنا

۱- احتمالا میل رابط دنده، خمیده شده است و باید آنرا تعویض کنید.

۲- احتمالا گریس اهرم دنده تمام شده است و باید آنرا مجددا گریس‌کاری کنید.

۳- احتمالا واسکازین گیربکس کم شده است و باید مجددا واسکازین به آن اضافه کنید. اما اگر واسکازین کم نشده، ممکن است کیفیت واسکازین استفاده شده، نامناسب بوده باشد که در اینصورت باید آنرا تعویض کنید و از واسکازین مرغوب‌تری استفاده کنید.

۴- احتمالا ماهک یا میل ماهک، ساییدگی یا لقی دارند که باید آنها را تعویض کنید.

۵- احتمالا دنده برنجی، ساییده شده است و باید آنرا تعویض کنید.

۶- احتمالا قسمت مخروطی دنده، ساییده شده است و باید آنرا تعویض کنید.

۷- احتمالا دنده برنجی و دنده، خوب درگیر نمی‌شوند که باید آنها را تعویض کنید.

۸- احتمالا دنده‌ها، بیش از حد بازی طولی دارند که باید آنرا مجدد تنظیم کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید آنها را تعویض کنید.

۹- احتمالا بلبرینگ‌های گیربکس، ساییده شده‌اند که باید آنها را تعویض کنید.

۱۰- احتمالا فنر خار موشکی، فرسوده شده است که باید آنرا تعویض کنید.

۱۱- احتمالا شافت ورودی، لق شده است یا صفحه راهنمای تعویض دنده، تنظیم نیست که در این حالت، با تنظیم دوباره، مشکل برطرف می‌شود.
مشکل بیرون زدن دنده گیربکس

بیرون زدن دنده، معمولا به علت یکی از مشکلات زیر رخ می‌دهد:

خمیدگی اهرم تعویض دنده
ساییدگی بلبرینگ
ساییدگی دنده شافت ورودی
ساییدگی سطوح لغزنده دنده
ساییدگی ماهک ها یا کشویی
ساییدگی مغزی یا خرابی آن
ساییدگی بوش اهرم تعویض دنده
ضعیف شدن فشار فنر ساچمه
ضعیف شدن فنر غرغری اهرم تعویض دنده
نصب نادرست میله محدودکننده
خلاصی بیش از حد دنده
شل بودن دسته بودن یا نصب نادرست آن

مشکل سروصدای گیربکس

ایجاد سروصدای غیرطبیعی، یکی از رایج‌ترین مشکلات در گیربکس محصولات ایران خودرو و سایپاست که می‌تواند به علت یکی از مشکلات زیر باشد:

۱- احتمالا واسکازین گیربکس کم شده است و باید مجددا آنرا اضافه کنید. همچنین ممکن است کیفیت واسکازین، نامرغوب بوده باشد که در اینصورت باید آنرا تعویض کنید.

۲- احتمالا بلبرینگ‌ها ساییده شده‌اند که باید آنها را تنظیم یا تعویض کرد.

۳- احتمالا دنده شافت خروجی، ساییدگی دارد و باید آنرا تعویض کنید.

۴- احتمالا سطح لغزنده دنده، ساییدگی دارد و باید آنرا تعویض کنید.

۵- احتمالا دنده، بیش از حد لقی دارد و باید آنرا تعویض کنید.

۶- احتمالا دندانه‌های دنده، ساییدگی دارند و باید آنرا تعویض کنید.

۷- احتمالا مواد خارجی در دنده وجود دارد و باید آنرا تعویض کنید.

۸- احتمالا دنده دیفرانسیل، آسیب دیده یا بیش از اندازه، خلاصی دارد و باید آنرا تعمیر کنید.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.