چگونه سیلندر ماشین خود را شماره گذاری کنیم؟

0

طبق ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوبه سال ۸۹، تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه از جمله اتاق و شاسی، موتور و تغییر رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است. بنابراین در صورت بروز تصادف و آسیب‌دیدگی قطعات اصلی اتومبیل همچون موتور، مالک خودرو نباید بدون اخذ مجوز دست به تعویض قطعات بزند.

برای تعویض سیلندر ماشین باید به همراه خودرو، مدارک خودرو و مدارک هویتی خودتان (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه معتبر) به پلیس راهور مراجعه کنید. مراجعه نماینده قانونی مالک خودرو به جای او با به همراه داشتن وکالتنامه قانونی و معتبر نیز امکان‌پذیر است.

همچنین در طی مراحل تعویض موتور نیاز است مدارک مربوط به بیمه‌نامه شخص ثالث، معاینه فنی دارای اعتبار، احراز محل سکونت مالک خودرو و عدم خلافی خودرو را به همراه داشته باشید.

اجازه تعویض موتور خودرو را پلیس در صورتی صادر می‌کند که کارشناس مربوطه ادعای سوختگی، نشتی و فرسوده شدن سیلندر را بررسی و تایید کند.

مالک خودرو می‌تواند پس از تایید پلیس، یک سیلندر جدید از نمایندگی‌های شرکت خودروسازی تهیه کند و پس از نصب، مجددا برای تایید به پلیس راهور مراجعه کند و کارهای اداری را برای ذکر این تعویض در سند خودرو پیگیری کند.

تمام مراحل بالا باید انجام شود و تعویض سیلندر موتور ماشین بدون داشتن مجوز جرم محسوب می‌شود و جریمه شدن و معرفی به پلیس آگاهی را در پی دارد. در صورت تعویض بدون مجوز، متخلف ملزم به پرداخت یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه خواهد شد. برای آشنایی با نحوه شماره گذاری سیلندر خودرو و شماره کوبی روی سیلندر و شاسی خودرو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شماره موتور پراید کجاست استعلام شماره موتور ایران خودرو موتور چند سوپاپ دارد انواع سیلندر پراید چند سیلندره حجم موتور سمند چنده وایر چینی موتور 6 سیلندر تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو

نحوه شماره گذاری سیلندر خودرو

برای آگاهی از نحوه شماره گذاری سیلندر خودرو باید بدانید که در شرکت‌های خودروسازی، شماره‌گذاری سیلندر خودرو انجام می‌دهند و پس از شماره‌گذاری سیلندر آن برای مالک خودرو فرستاده می‌فرستند. لازم است فاکتور معتبر کارخانه را در مراجعه برای مراحل اداری به همراه داشته باشید.

برای اتومبیل‌هایی که تولید کشورهای خارجی هستند و یا تولید آنها در داخل کشور متوقف شده است، لازم است سیلندر را از واردکنندگان خریداری کنید یا از بلوک سیلندرهای دست دوم یا استوک استفاده کرد. در صورت استفاده از قطعه دست دوم لازم است صورتجلسه اوراق وسیله نقلیه از راهور را به مدارک خود اضافه کنید و در صورت خریداری قطعه از واردکنندگان لازم است فاکتور گمرکی را به همراه داشته باشید.

شماره کوبی روی سیلندرو شاسی خودرو

برای قطعه وارد شده از خارج کشور یا دست دوم لازم است که شماره‌کوبی روی سیلندر ماشین انجام شود. هک کردن شماره موتور بر روی سیلندر خودرو نیاز به طی کردن مراحل قانونی دارد. نحوه شماره گذاری سیلندر خودرو بدین صورت است که ممکن است متخصص موتور اتومبیل را جدا کند و به مرکز شماره کوبی روی سیلندر و شاسی خودرو ببرد ولی امکان انجام شماره‌کوبی در محل بدون جدا کردن موتور در بعضی از مراکز شماره کوبی روی سیلندر و شاسی خودرو وجود دارد که شما می‌توانید پس از انجام مراحل اداری به این مراکز مراجعه کنید و شماره موتور را در زمانی کوتاه بر روی سیلندر جدید خودروتان هک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.