تفاوت پژو ۴۰۵ SLX با پژو پارس ال ایکس TU5 چیست ؟
مقایسه پژو ۴۰۵ slx با پژو پارس tu5 ،مشخصات فنی پژو ۴۰۵ با پارس معمولی ،پژو پارس بهتره یا ۴۰۵ ،تفاوت گیربکس پارس و ۴۰۵
فهرست مطالب
این دو خودرو برای چندین سال با همان داشبورد اولیه وارد بازار ایران میشدند تا این که در اوایل دهه ۹۰ شمسی، شرکت ایران خودرو داشبورد جدیدی را برای آنها طراحی کرد. این داشبورد در خودروهای پژو پارس، پژو ۴۰۵ و وانت آریسان با هم یکسان است و تنها تفاوت آنها با هم در رنگ و تریم خلاصه میشود. داشبورد پژو پارس ال ایکس با تریم دو رنگ و طرح چوب به همراه کنترلرهای دیجیتالی سیستم تهویه، خود را از پژو ۴۰۵ متمایز کرده است. همچنین شرکت ایران خودرو از مدتی پیش، فرمان جدیدی را برای پژو پارس ارائه کرده که با نمونههای قبلی تفاوت دارد و به فرمان اپتیمایی معروف شده است. بر روی این فرمان، کلیدهای کنترلی بیشتری نسبت به قبل به چشم میخورد. این داشبورد و فرمان جدید، اگرچه طراحی بهتر، زیباتر و بهروزتری دارد اما کیفیت ساخت آن نسبت به قبل پایینتر آمده و از پلاستیک خشک و بیکیفیت ساخته شده است که پس از مدتی به صدا میافتند. در سوی دیگر، داشبورد ۴۰۵ به جز کنسول وسط، به صورت کامل تریم کرمرنگ دارد و از طرح چوب هم خبری نیست.
بنابراین در بخش طراحی داخلی، پژو پارس از فضای کابین زیباتر و مدرنتری نسبت به ۴۰۵ بهره میبرد اما نباید از کیفیت ساخت پایین آن غافل شویم. علاوه بر آن، پژو پارس که با قیمت نزدیک به ۴۰ میلیون تومان، یکی از محصولات به اصطلاح لوکس ایران خودرو به شمار میرود، داشبورد یکسانی با وانت آریسان ۲۵ میلیون تومانی دارد که این موضوع نیز یکی از نقاط ضعف آن محسوب میشود.
خودرو |
|
پژو ۴۰۵ SLX | پژو پارس LX |
کشور سازنده |
|
ایران
|
ایران
|
سال (طراحی) | |
۱۳۸۸ | ۱۳۸۶ |
موتور | |
۴ سیلندر ۸ سوپاپه | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | |
۱۵۸۷سی سی | ۱۵۸۷سی سی |
حداکثر قدرت | |
۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه | ۱۰۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | |
۱۳.۲ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت |
|
۱۹۰ کیلومتر در ساعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت |
وزن |
|
۱۱۲۰ کیلوگرم | ۱۲۱۵ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) |
|
۴۴۰۸ طول – ۱۶۹۴ عرض – ۱۴۱۰ ارتفاع | ۴۴۹۸ طول – ۱۷۰۴ عرض – ۱۴۱۰ ارتفاع |
فاصله بین دو محور |
|
۲۶۷۰ میلیمتر | ۲۶۷۰ میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر |
|
– لیتر در هر صد کیلومتر | – لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر |
|
– لیتر در هر صد کیلومتر | – لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
|
۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر | ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
|
۷۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
استاندارد آلایندگی |
|
یورو ۲ | یورو ۳ |
استاندارد امنیت |
|
میزان تولید CO2 |
|
– گرم در هر کیلومتر | – گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری |
|
ABS – EBD | ABS – EBD |
کیسه هوا |
|
کیسه هوای راننده | کیسه هوای راننده |
سیستم صوتی |
|
بلندگوی جلو | بلندگوی عقب – آنتن اکتیو |
دیگر تجهیزات |
|
چراغ نقشه خوان – چراغ مهشکن جلو – چراغ جلو و عقب کریستالی – آینههای جانبی برقی – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو – کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق – شیشه بالابر برقی درهای جلو – رودری بهینه – داشبورد تریم بژ – بادگیر صندوق عقب با چراغ سوم ترمز – تغییرات جدید در اجزای پنل داشبورد – سیستم بهبودیافته کنترل موتور (EMS) – سپر همرنگ بدنه – قالپاق جدید – زه جانبی کرومی (مدل پژو پارس) – جلو پنجره جدید با لوگوی آب کروم | چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – آینههای جانبی برقی راهنمادار – آینههای جانبی تاشونده اتومات – شیشههای سولارو ضداشعه UV – قفل میکروسوییچی دربها – سنسور ایمنی دنده عقب – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – تنظیم برقی پشتی صندلی – بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ – قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید – رودری بهینه – داشبورد تریم بژ – جلوآمپر جدید – دماسنج روی داشبورد |
قیمت بازار |
|
۶۲-۵۸ میلیون تومان | ۹۵-۷۵ میلیون تومان |
آخرین بروزرسانی قیمت | |
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ | ۱۳۹۷/۱۱/۱۹ |
نمایندگی فروش | |
ایران خودرو | ایران خودرو |