بررسی ب ام و سری7 مدل ۲۰۲۳ موجود در ایران +عکس

0

نسل جدید ب ام و سری ۷ با کد اتاق G70 شناخته می شود و به تازگی نمونه ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ این خودروی لوکس آلمانی به بازار ایران آمده است.

نگاهی به تاریخچه ب ام و سری ۷

مطالب مرتبط

ب ام و سری ۷ تا به امروز با ۷ نسل به بازار جهانی معرفی شده است. این سدان لوکس آلمانی از سال ۱۹۷۷ به بازار جهانی معرفی شد و آخرین نسل آن در سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی آمد. در این دوران ب ام و همیشه سعی داشته است تا با معرفی جدیدترین نسل سری ۷، قابلیت ها و فناوری های جدیدی را به نمایش بگذارد. حال با آغاز عرضه ب ام و سری ۷ نسل جدید در بازارهای مختلف، شاهد هستیم که در کنار فناوری های جدید، دانش فنی ارتقا یافته تولید و مونتاژ خودروهای سواری و تجاری هم به نمایش در آمده است.
نسل هفتم ب ام و سری ۷ با کد اتاق G70 تولید می شود و مشتریان می توانند این خودرو را در نسخه های مختلف خریداری کنند. اولین دستگاه از سری ۷ جدید در بازار ایران، با نسخه ۷۳۵i در تهران حاضر شده است و رنگی خالص و جذابیتی متفاوت دارد.

طراحی سری ۷ جدید

بدون تردید ساختار شکنانه ترین طراحی ب ام و (BMW) در سال های اخیر را می توان در ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ دید. این خودرو عملا هیچ شباهتی به دیگر سری ۷ هایی که تا به حال دیده اید ندارد. چراغ های روشنایی روز بصورت کشیده و باریک در بالا قرار دارند و چراغ های اصلی پایین هستند. الگوی کلی جلوپنجره حفظ شده اما حالا بصورت عمودی کشیده شده و طرحی کاملا متفاوت دارد. سپر برجسته و چند لایه طراحی شده و در مجموع یک طراحی فضایی را در این خودرو داریم.

در کنار بدنه ای کشیده را داریم که در آن دو خط برجسته از گلگیر عقب تا جلو کشیده شده اند. رینگ های ۲۰ اینچی دو رنگ با طراحی جذاب مهم ترین المان طراحی جانبی در این خودرو است که آن را از دیگر ب ام و های متداول متمایز می کند. در عقب سبک طراحی چراغ ها همانند جلو است و سپر و درب صندوق در ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ کاملا برجسته طراحی شده است. در کل شاید علاقه مندان اصیل ب ام و این سبک طراحی را نپسندند اما بسیاری هم معتقد هستند که ب ام و خوب از پس طراحی این نسل از سری ۷ بر آمده است.

مهم تر از کلیت طراحی، توجه به جزئیات در کوچک ترین جزئیات این خودرو است. برای مثال در کاسه چراغ بالایی آسمان هفتم ب ام و از کریستال های سری ۷ استفاده شده است که از نزدیک زیبایی آن مسحور کننده است. همچنین کیفیت رنگ بسیار بالا است و نسخه های خاص ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ با ترکیب دو رنگ عرضه می شوند که این همان کاری است که مرسدس بنز با نمونه های میباخ انجام می دهد.

 

مشخصات فنی ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳

ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که در آن فناوری های مختلف توربوشارژر و مید-هایبرید دیده می شود. این پیشرانه ۲۶۷ تا ۲۸۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۴۱۰ تا ۴۲۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های عقب این خودرو می رساند. سیستم مید-هایبرید این خودرو ۱۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری تولید می کند و انتقال قدرت خود را در مجموعه جعبه دنده انجام می دهد. ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ وزنی فراتر از دو تن را دارد و با این حال می تواند شتاب ایده آلی را در اختیار راننده بگذارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه سری ۷ توسط کمپانی ۶.۷ ثانیه اعلام می شود.

برند ب ام و
مدل ۷۳۵i
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۲۹۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۶
تعداد سوپاپ ۲۴
فناوری موتور توربوشارژر TGDI + مید هیبرید
قدرت ۲۸۶ اسب بخار
گشتاور ۴۲۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دیفرانسیل عقب
تعلیق جلو دابل ویشبون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۵۳۹۱ میلی متر
عرض ۱۹۵۰ میلی متر
ارتفاع ۱۵۴۴ میلی متر
فاصله محوری ۳۲۱۵ میلی متر
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم
حجم باک ۷۴ لیتر
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۴۵/۴۵R18
برند نشان مادر ب ام و
کشور سازنده آلمان

مزایا و معایب ۷۳۵ آی ۲۰۲۳

مزایا شتاب خوب – پایداری بالا – کیفیت مناسب متریال کابین – ردیف عقب جادار – امکانات ایمنی و تفریحی کامل – سواری راحت و با قابلیت های هوشمند
معایب طراحی رادیکالی – پیچیدگی فنی در بخش مکانیک و برقی

امکانات رفاهی و ایمنی BMW 735i 2023

این نسل ب ام و سری ۷ می تواند امکانات مختلفی را به صورت سفارشی در اختیار مالکان بگذارد. اما باید بدانیم که به صورت پایه این خودرو به فناوری LED تطبیقی چراغ ها، تعلیق تطبیقی، تریم داخلی چرم طبیعی، نمایشگر تاشو برقی ردیف عقب، پنل تنظیمات سرنشینان عقب روی درها، رانندگی خودکار، ماساژور صندلی ها، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلی ها، دوربین ۳۶۰ درجه، دنده پشت فرمان، پرده برقی سقف و شیشه ها، نور پردازی کابین و… مجهز است. در صورت تمایل مشتریان می توان نسخه لانگ این خودرو را با صندلی های مجزای ردیف عقب، درهای جانبی برقی، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک و… خریداری کرد.

ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی دارد؟

ب ام و ۷۳۵i مدل ۲۰۲۳ به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که در آن فناوری های مختلف توربوشارژر و مید-هایبرید دیده می شود. این پیشرانه ۲۶۷ تا ۲۸۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۴۱۰ تا ۴۲۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های عقب این خودرو می رساند. سیستم مید-هایبرید این خودرو ۱۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری تولید می کند و انتقال قدرت خود را در مجموعه جعبه دنده انجام می دهد.

امکانات ب ام و ۷۳۵i چه امکاناتی دارد؟

این نسل ب ام و سری ۷ می تواند امکانات مختلفی را به صورت سفارشی در اختیار مالکان بگذارد. اما باید بدانیم که به صورت پایه این خودرو به فناوری LED تطبیقی چراغ ها، تعلیق تطبیقی، تریم داخلی چرم طبیعی، نمایشگر تاشو برقی ردیف عقب، پنل تنظیمات سرنشینان عقب روی درها، رانندگی خودکار، ماساژور صندلی ها، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلی ها، دوربین ۳۶۰ درجه، دنده پشت فرمان، پرده برقی سقف و شیشه ها، نور پردازی کابین و… مجهز است.

منبع:آخرین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.