سود مراکز اسقاط چقدر است؟

0

محمود مشهدی شریف، رئیس مراکز اسقاط و بازیافت کشور اعلام کرد درآمد مراکز اسقاط و بازیافت کشور از 2 بخش تشکیل می‌شود؛ بخش اول مربوط به گواهی اسقاط است که برای شماره گذاری خودرو‌های وارداتی یا خودرو‌های تولید داخل مصرف می‌شود. قیمت آن تا امروز حدود 28 تا 30 میلیون تومان بوده است. بخش دوم درآمد مربوط به لاشه یا قسمت فیزیکی خودروست که قسمت سوخت رسان و انتقال نیرو از حیز انتفاع (وضعیت سوددهی) بنا به دستورالعمل‌های مصوب ساقط  و سایر قسمت‌ها فروخته می‌شود.

وی افزود قیمت لاشه در حدود 12 تا 15 میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود 45 میلیون تومان می‌شود؛ قیمت خرید خودرو حدود 35 تا 40 میلیون تومان بوده و بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود 5 میلیون تومان است.

ثبت مجوز اسقاط خودرو سنگین تا 15 مرداد

براساس جدیدترین اطلاعیه ستاد نوسازی ناوگان، کلیه مراکز اسقاط و بازیافت مجاز کشور، باید نسبت به بارگذاری مجوزهای دریافتی خود از ارگان‌های ذی‌صلاح در خصوص اسقاط خودروهای سنگین در سامانه نوسازی ناوگان NNHK.IR حداکثر تا تاریخ 15 مردادماه 1402 اقدام نمایند.

به جهت تسهیل در راستای اقدامات خواسته شده، فایل راهنما نیز جهت اطلاع و بهره‌برداری لازم، منتشر شده است. لازم به ذکر است در صورت تاخیر در ارائه مستندات خواسته شده، دسترسی اسقاط خودروهای سنگین از مراکز سلب شده و ارائه دسترسی مجدد منوط به ارائه مستندات لازم خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.