معرفی مناسب‌ترین باتری سیستم صوتی خودرو + روش نصب باتری اضافه برای سیستم

0

آیا باتری فابریک خودرو پاسخگوی داشتن سیستم صوتی مناسب در ماشین است؟ چه باتری‌هایی برای افزایش زمان استفاده از سیستم صوتی ماشین مناسب هستند؟ این سوالی است که مالکین خودرو برای افزایش کارکرد سیستم الکتریکی ماشین و افزایش زمان استفاده از خودرو در حالت خاموشی دارند. باتری فابریک خودرو در برخی موارد و بر اثر روشن ماندن چراغ در حالت خاموشی و استفاده طولانی از سیستم صوتی خالی می‌شود. ازاین‌رو داشتن راهکارهای جایگزین برای افزایش عملکرد باتری ایده‌ای هوشمندانه خواهد بود. در این مطلب به معرفی مناسب‌ترین باتری سیستم صوتی خودرو به‌همراه روش نصب باتری دوم خودرو می‌پردازیم؛ پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از باتری با آمپر بالاتر؛ یکی از باتری‌های مناسب سیستم صوتی خودرو

استفاده از تجهیزات جانبی خودرو مثل سیستم صوتی نیازمند استفاده از یک ظرفیت مازاد برای بهبود عملکرد سیستم صوتی است. یکی از راه‌حل‌های پیش رو برای افزایش منبع نیروی ماشین استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر است. برای خرید باتری با ظرفیت بالاتر باید به عدد «ظرفیت ذخیره شده» که روی باتری درج می‌شود، توجه کنید.

ظرفیت ذخیره شده باتری معمولا با واحد آمپرساعت اندازه‌گیری می‌شود؛ این واحد به میزان انرژی تامین‌شده برای ماشین در یک ساعت گفته می‌شود.  به‌این‌ترتیب اگر به‌دنبال یک باتری با عملکرد بسیار بالا هستید باید، باتری‌هایی را انتخاب کنید که ظرفیت ذخیره شده بالایی را در اختیارتان بگذارد.  بدیهی است که باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر قیمت بالاتری نیز دارند؛ ازین‌رو قیمت باطری برنا، سپاهان باتری و برندهای دیگر با افزایش ظرفیت باتری بیشتر می‌شود.

چگونه از باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کنیم؟

بعضی از مدل‌های ماشین در کاپوت فضای کافی برای قرار دادن باتری با ظرفیت بزرگ‌تر را دارند؛ در این‌صورت پیشنهاد می‌کنیم سراغ یک باتری با ظرفیت بیشتر بروید. برای تعویض باتری فقط باید باتری قدیمی را خارج کنید؛ سپس باتری مناسب برای سیستم صوتی خودرو را داخل محفظه قرار دهید و کاپوت را ببندید.

برای مثال باتری فابریک خودرو ۲۰۷ آمپری برابر با ۵۰ آمپر ساعت دارد؛ بااین‌حال این خودرو تا ساخت سال‌های قبل از ۱۳۹۶ امکان قرار دادن باتری با ظرفیتی برابر با ۱۲ آمپر ساعت اضافه را دارد؛ ازاین‌رو برای افزایش زمان کارکرد باتری در هنگام خاموشی ماشین و استفاده از سیستم صوتی می‌توانید باتری ۲۰۷ را به ۶۲ آمپر نیز ارتقا دهید.

نصب باتری دوم خودرو؛ روشی برای تامین انرژی سیستم صوتی ماشین

باتری دوم خودرو به‌عنوان باتری سیستم صوتی، امکان گوش دادن به موسیقی را در زمان خاموشی خودرو فراهم می‌کند. این باتری برخلاف تصور بسیاری از افراد ضرری برای خودرو نخواهد داشت. برای مثال باتری فابریک جک اس 5 جریانی برابر با ۶۸ آمپر را تولید می‌کند؛ به‌دلیل یکسان بودن ابعاد این باتری با نوع ۷۰ آمپری، درتولیدات کارخانه باطری‌سازی ۶۸ آمپر یافت نمی‌شود؛ به‌این‌ترتیب از باتری دوم برای باتری جک s5 استفاده می‌کنیم.

به‌طورکلی باتری خودرو وظیفه روشن کردن ماشین را برعهده دارد و نمی‌توان از آن انتظار بیشتری برای ذخیره انرژی در بخش‌های دیگر داشت. از این‌رو از باتری دوم برای تقویت سیستم صوتی استفاده می‌شود. نصب دو باتری روی ماشین باعث کاهش عملکرد دینام نخواهد شد؛ به شرطی که آمپر دینام ماشین با مجموع آمپر باتری‌های نصب شده روی خودرو همخوانی داشته تا دینام امکان تامین حداقل انرژی لازم برای شارژ همزمان دو باتری خودرو را داشته باشد.

نصب باتری دیپ سایکل؛ یکی از باتری‌های مناسب برای سیستم صوتی

یک باتری مناسب برای سیستم صوتی خودرو، دیپ سایکل نام دارد. این باتری‌ها برای شارژ و تخلیه شدن مکرر برای سیستم صوتی ماشین طراحی شده‌اند؛ بنابراین امکان شارژ شدن این باتری‌ها به دفعات وجود دارد. باتری‌های دیپ سایکل مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های اسیدی دارند، اما نباید در معرض حرارت موتور خودرو قرار بگیرند.

روش نصب باتری دوم ماشین؛ راهکاری برای بهبود باتری سیستم صوتی

در ابتدای روش نصب باتری اضافه برای سیستم، یک مکان مناسب درون ماشین برای قرار دادن باتری دوم انتخاب کنید. بهترین مکان برای قرار دادن باتری دوم صندوق عقب است؛ زیرا محفظه موتور برای قرار دادن باتری دوم نیاز به اصلاحات زمان‌بری دارد. سپس صفحه متناسب با اندازه دومین باتری را در صندوق عقب (محل انتخاب شده) نصب کنید. این صفحه باید به کف صندوق عقب با پیچ محکم شود. همچنین چند سوراخ برای عبور کابل نیز در این قسمت ایجاد کنید. ادامه مراحل روش نصب باتری اضافه برای سیستم را طبق دستور زیر پیش ببرید:

نصب ایزولاتور؛ یکی از مراحل نصب باتری دوم ماشین

ایزولاتور دستگاهی است که برای اطمینان از حفظ  ایمنی باتری اول ماشین نصب می‌شود؛ با نصب این وسیله مطمئن خواهید شد که هیچگونه خسارت جانبی به باتری اصلی وارد نمی‌شود. ایزولاتورها جریان الکتریکی را از دینام خودرو به باتری اول ماشین می‌رسانند. این دستگاه بعد از از شارژ شدن کامل باتری اصلی، جریان باقی‌مانده را به باتری دوم خودرو ارسال می‌کنند. در برخی موارد، اگر باتری اصلی خودرو به هر دلیلی از کار افتاد، می‌توانید از باتری ثانویه برای استارت زدن ماشین استفاده کنید.
برای راه‌اندازی باتری دوم ابتدا باید پایانه‌های مثبت و منفی باتری و ایزولاتور را شناسایی کنید. سپس ترمینال مثبت باتری اول را به قطب مثبت ایزولاتور وصل کنید. در گام بعدی ترمینال منفی باتری اول را به ترمینال منفی باتری دوم متصل و در آخر ترمینال منفی باتری دوم را به ترمینال منفی ایزولاتور وصل کنید. از ایمن بودن اتصالات ایجاد شده بین باتری‌ها و دینام مطمئن شوید.

روش نصب باتری دوم با‌توجه‌به نوع وسیله نقلیه تغییر می‌کند و نصب باتری دوم هم می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی با شروع از کابل مثبت، دو کابل باطری اتومبیل را به باتری استارتر وصل کنید. اتصال منفی هم با بستن یک سیم روی بدنه یا شاسی ماشین به وجود می‌آید. درصورتی‌که توان دینام برای شارژ کردن هر دو باتری به‌طور همزمان کافی نبود، از دینام آمپر بالاتر استفاده کنید و از آن برای تامین انرژی الکتریکی موردنیاز باتری‌ها بهره ببرید. دقت داشته باشید که برای کابل ها با‌توجه‌به طول کابل قطر مناسب و همچنین کابل تمام مس تهیه کنید.

محصولات باتری آنتایم؛ راه‌حلی ایده‌آل برای خرید باتری مناسب سیستم صوتی ماشین

در این مقاله به بررسی مناسب‌ترین باتری سیستم صوتی پرداختیم. استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر، نصب باتری دوم و دیپ سایکل از روش‌های ایجاد منبعی مناسب برای کارکرد بهتر سیستم صوتی به شمار می‌روند. معمولا باتری‌های فابریک در بعضی خودروها مثل ۲۰۷ و پراید آمپری پایین‌تر از حداکثر ظرفیت ممکن دارند، ازاین‌رو استفاده از باتری با آمپر بالاتر برای بهبود عملکرد سیستم صوتی این خودروها مناسب است.

خرید باتری دوم نیز از راهکارهای دیگری است که برای افزایش منابع تامین انرژی خودرو استفاده می‌شود. ماشین‌هایی مثل جک 5s امکان نصب باتری دوم را دارند. این باتری اختلالی در عملکرد دینام ایجاد نخواهد کرد و امکان استفاده از سیستم صوتی در حالت خاموشی ماشین را افزایش خواهد داد. برای خرید باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر و نصب باتری دوم با باتری آنتایم تماس بگیرد.

باتری آنتایم عرضه‌کننده انواع باتری اتمی سیلد در برندهای تولیدکننده سپاهان باطری، صبا، دلکور، برنا و وارتا آلمان با تکنولوژی AGM است. هر یک از این باتری‌ها باتوجه‌به ظرفیت و CA برای ماشین‌های مختلفی کارکرد بهتری دارند. ازاین‌رو برای دریافت مشاوره و داشتن تجربه خریدی ایده‌‌آل باتری سیستم صوتی با تیم باتری آنتایم تماس بگیرید. برای تماس با این سایت فقط کافی است تا نام «batteryontime» را در گوگل جستجو کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.