ماجرای 17 بار سوخت گیری یک کامیون در یک روز در بندرعباس چه بود؟

0

فیلم شگرد راننده تریلی خلافکار که در یک روز 100 میلیون تومان سود کرد! / در بندرعباس رخ داد

 اخبار بندر عباس  قاچاق بنزین  مبارزه با قاچاق خودرو  قاچاقچیان بزرگ  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  رئیس دادگستری استان هرمزگان  اخبار هرمزگان  قیمت گازوئیل

دانلود

معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از توقیف یک دستگاه کامیون متخلف در این شهرستان خبر داد که براساس تصاویر دوربین‌های نظارتی در یک روز، ۱۷ بار سوختگیری می کرد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از شناسایی بزرگترین شبکه قاچاق سوخت و پولشویی در کشور خبر داد که بیش از 2 هزار قاچاقچی و 5 هزار کامیون، تریلر و خودروی سوخت با آنها همکاری می کردند کشف شد.در پی برگزاری تور نظارتی عدالت اجتماعی قوه قضاییه برای خبرنگاران در هرمزگان مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری روز دوشنبه اول آبان از شناسایی بزرگترین شبکه قاچاق سوخت و پولشویی از کشور خبر داد که با عضویت بیش از 2 هزار قاچاقچی و داشتن ناوگان حمل و نقل جاده ای شامل بیش از 5 هزار 500 کامیون، تریلر ، تانکر سوخت و خودرو سواری کشف شد.

این شبکه در پوشش مغازه‌ های تعویض روغنی و مراکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس اقدام به دریافت و انباشت سوخت خودرو‌های سنگین کرده و سپس از طریق وانت‌ محموله سوخت را به شهرستان میناب جهت انتقال به دریا ارسال می‌ کردند.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکنون بیش از 2 هزار قاچاقچی شناسایی و 8 نفر از سرشبکه‌ ها و مهره‌ های اصلی و اعضای این باند دستگیر شده که نیمی از آنها از اتباع بیگانه هستند و پولشویی کلانی در این خصوص صورت گرفته و به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده هستیم و به زودی با 1000 خودرو متخلف برخورد می شود.

 اخبار بندر عباس  قاچاق بنزین  مبارزه با قاچاق خودرو  قاچاقچیان بزرگ  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  رئیس دادگستری استان هرمزگان  اخبار هرمزگان  قیمت گازوئیل

در پی این اقدام یک کامیون متخلف که در یک روز 17 بار سوختگیری کرده بود شناسایی و توقیف شد. هزینه سوختگیری 1.5 میلیون تومان بود که حجم سود این کامیون از محل قاچاق سوخت حدود 99 میلیون تومان بوده است.

خبرنگار رکنا در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات خوب قوه قضاییه در راستای مبارزه با قاچاق سوخت با بیان اینکه طبق بررسی ها و پیگیری ها، کامیونداران با مشکل کمبود سوخت و کافی نبودن میزان سهمیه سوخت مواجه هستند و سهمیه تعیین شده پاسخگوی مصرف ناوگان نبوده و متاسفانه کیلومتر راه در سازمان راهداری، کیلومتر واقعی نیست. بسیاری از مسیرها به کمربندی تبدیل شده است و طولانی شده اما هنوز مسیر قبلی را در میزان کیلومتر محاسبه می کنند. یا بسیاری از مسیرها صعب العبور است و راننده مجبور است که مسیر دیگری را جایگزین کند و یا این که ورود کامیون به بسیاری از مسیرها  ممنوع است اما سیستم همان مسیر ممنوع که کوتاه تر است را محاسبه می کند و این مساله گاها منجر به توقف ناوگان، ازدحام جایگاه ها و حتی تخلف جایگاهداران می شود.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا، گفت: هیچ کمبود سوختی در استان هرمزگان وجود ندارد و سهمیه سوخت برای رانندگان کافی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: کامیونداران قانون مدار هیچ مشکلی از نظر کمبود و یا ناکافی بودن میزان سهمیه سوخت ندارند./رکنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.