ترکیبات ضد جوش مناسب پوست چرب و راهکارهای موثر رفع آن

0

انواع محصولات ضد جوش مانند تونر، کرم، سرم یا داروهای خوراکی ترکیباتی دارند که به نحوی باعث کاهش جوش و رفع آن از سطح پوست می شوند. جوش و آکنه دلایل مختلفی داشته و عوارض آن بر روی پوست افراد متفاوت است. بر همین اساس نمی توان گفت که همه ترکیبات ضد جوش می توانند یک نوع اثرگذاری روی پوست داشته باشند. بلکه باید ابتدا دلیل افزایش جوش پوستی را پیدا کرد و طبق عوارض آن از محصولات مراقبتی استفاده نمود.

تعریف پوست چرب

بارزترین مشخصه پوست چرب، براق بودن و درخشندگی آن است. این نوع پوست سلول هایی دارد که به دلایل ژنتیکی میزان غیرعادی چربی تولید کرده و آن را به سطح پوست ترشح می کنند. افزایش تولید چربی و ترشح آن سبب بزرگتر شدن منافذ سلولی شده و جوش و آکنه را پدید می آورد. چرب شدن بیش از حد پوست حالت چسبناکی روی صورت ایجاد می کند که آزاردهنده است و حس ناخوشایندی به همراه دارد. علاوه بر آن ماندگاری مواد آرایشی روی پوست بسیار کم است و حتی ممکن است باعث افزایش جوش و آکنه پوست شود.

راه های درمان جوش و آکنه

خوشبختانه روش های متعددی برای درمان جوش و آکنه وجود دارد. به کار گرفتن این روش ها بستگی به ویژگی های پوستی افراد و نظر متخصص پوست دارد و نباید به صورت خودسرانه اقدام شود. به ویژه افرادی که پوست بسیار حساس و آسیب پذیری دارند بهتر است طبق نظر پزشک عمل کنند. برای جوش و آکنه معمولا ابتدا محصولات درمانی و مراقبتی موضعی تجویز می شود. این محصولات شامل کرم ها، ژل شستشو، سرم و… بوده و باید به صورت روتین مورد استفاده قرار گیرند. در موارد شدید داروهای خوراکی و گاها تزریقی تجویز می شود که اثرگذاری سریع تری دارد.

استفاده از ترکیباتی که منافذ پوست را مسدود نکنند:


از مهم ترین عوامل ایجاد جوش، مسدود شدن منافذ است. بنابراین محصولات مراقبتی و درمانی باید بتوانند به نحوی مانع از مسدود شدن منافذ شوند. گفتیم که در پوست چرب منافذ سلولی اندازه بزرگتری دارند به همین دلیل احتمال تجمع سلول های مرده و مواد زاید به آن بیشتر است. برای جلوگیری از تجمع مواد آلوده باید حداقل هفته ای دوبار از محصولات لایه بردار استفاده شود. این محصولات لایه ای از سلول های مرده را از پوست برداشته و باعث تنفس بهتر سلول ها سالم می شوند. علاوه بر آن مواد زاید و آلودگی از بین می رود و منافذ سلولی را مسدود نمی کند.

به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک کنند:

فعالیت میکروب در منافذ سلولی ایجاد کننده جوش های عفونی و آکنه است. در اطراف آکنه هجوم خون افزایش می یابد تا با باکتری های بیماری زا مبارزه کنند. در نتیجه اطراف جوش قرمزی و التهاب ایجاد می شود. یکی از مشکلاتی که افراد دارای پوست چرب دارند از بین رفتن رطوبت سلول هاست. از بین رفتن آب سلول ها پوست آن ها را ضعیف کرده و التهاب زیادی به وجود می آورد. خرید کرم مرطوب کننده ضد جوش می تواند تا حد زیادی رطوبت از دست رفته را تامین کرده و موجب کاهش التهابات شود.

ترکیبات ضد جوش مناسب پوست چرب

بسیاری از محصولات ضد جوش دارای ترکیبات مشابه در فرمولاسیون خود هستند تا با اثرگذاری بر سلول های پوستی جوش و آکنه را کاهش دهند. پس از اینکه با دلایل جوش و آکنه پوستتان آشنا شدید وقت آن است که در مورد محصولات مراقبتی و درمانی اطلاعات کسب کنید. ما خرید کرم مرطوب کننده ضد جوش را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که این محصول با تقویت سلول ها آسیب پذیر و بهبود فعالیت آن ها به کاهش عوارض چرب بودن پوست کمک می کند. در ادامه با موثرترین ترکیبات موجود در محصولات ضد جوش آشنا می شویم.

سالیسیلیک اسید:

این ماده خاصیت لایه برداری دارد و سطح پوست را از مواد اضافی و زاید تمیز می کند. سالیسیلیک اسید یک ضد التهاب موثر است که سوزش و قرمزی پوست را تسکین می دهد.

بتا هیدروکسی اسید:

خواص لایه برداری داشته و موجب پاکسازی پوست می شوند. از موثرترین ترکیبات در کاهش التهابات ناشی از آفتاب سوختگی است و از ایجاد لکه هایی پوستی جلوگیری می کند.

گلیسرین:

این ماده مانع از مسدود شدن منافذ سلولی شدن و از این طریق جوش و آکنه را کاهش می دهد. ترکیب شدن گلیسرین با سایر مواد در کاهش خشکی پوست و از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت موثر است.

آلانتوئین:

در کاهش خشکی پوست تاثیر بسیار خوبی دارد و خارش های پوستی را از بین می برد. این ماده یک نرم کننده قوی بوده که با تامین رطوبت پوست می تواند زمختی آن را کاهش دهد.

خرید کرم مرطوب کننده ضد جوش  برای پوست چرب

چرب شدن بیش از حد پوست رطوبت سلول ها را از بین می برد. در کنار محصولات مراقبت پوستی و برای کاهش عوارض چربی حتما از یک آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. خرید کرم مرطوب کننده ضد جوش طراوت و شادابی را به پوست باز می گرداند و مانع از التهاب پوستی و افزایش جوش و آکنه می شود. حداقل روزی دوبار این کرم استفاده کنید و شاهد تاثیر این محصول روی پوستتان باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.