دشمنان سلامت قلب را بشناسید

0

متخصصان قلب به خوبی از ارتباط مهم بین انتخاب‌های غذایی و سلامت قلب وعروق آگاه هستند. چندین نوع غذای سرشار از چربی‌های اشباع شده، سدیم بیش از حد و قندهای تصفیه شده هستند که برای سلامت قلب مفید نیستند.

 

 سلامت قلب
 درمان طبیعی و خانگی
 مجله سلامت
 مجله دانستنی ها
 طب سنتی

آرش نهاوندی: متخصصان قلب چندین غذا در لیست سیاه خود قرار داده‌اند و تاکید دارند برای سالم ماندن قلب، نباید از این غذاها مصرف کرد. یک رژیم غذایی سالم به معنای محرومیت از خورد و خوراک نیست، بلکه ناشی از تصمیم‌گیری آگاهانه و متفکرانه‌ای است که باعث تقویت قلب و بهبود عملکرد آن می‌شود. در این مطلب به فهرستی از غذاهای خاصی اشاره شده که مملو از چربی‌های ناسالم و افزودنی‌های بیش از حد هستند و باید به هر قیمتی از مصرف آن‌ها پرهیز کرد.

 

سوسیس صبحانه

سوسیس خوراکی خوشمزه و اغلب اغوا کننده‌ای است که با عطر طعم خوشی که سیر و ادویه جات به آن داده‌اند می‌تواند خطراتی برای سلامت قلب ایجاد کند. این خوراکی لذیذ که سرشار از چربی‌های اشباع شده و سطوح بالای سدیم است، با افزایش کلسترول و فشار خون مرتبط است و باعث بالا رفتن خطر احتمال بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌شود. مصرف بیش از حد گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس به ویژه برای صبحانه، با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. انتخاب منابع پروتئین کم چرب‌تر و به حداقل رساندن مصرف گوشت فرآوری شده، باعث بهبود سلامت قلب می‌شود و تضمین می‌کند که اولین وعده غذایی روز، سلامت کلی قلب و عروق را تنظیم کند.

کره مارگارین

مجله آشپزی کتاب آشپزی مجله سلامت مجله دانستنی ها

زمانی مارگارین که به عنوان جایگزین سالم‌تر کره در نظر گرفته می‌شد، اما بعدها در بررسی‌ها و مطالعات مشخص شدکه چربی ترانس موجود در آن که برای سلامت قلب مضر است. چربی های ترانس سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش و سطح کلسترول خوب (HDL) را کاهش می دهند و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند. فرآیند هیدروژناسیون (افزودن هیدروژن به مولکول‌های اشباع نشده برای تبدیل آنها به مولکول‌های دیگر) در ساخت مارگارین این چربی‌های ترانس مضر را تولید می‌کند. متخصصان قلب نسبت به مصرف منظم مارگارین هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند که جایگزین‌های مناسب‌تری مانند روغن زیتون یا روغن‌های بدون چربی ترانس را برای حمایت از سلامت کلی قلب و عروق انتخاب کنید.

استیک

طرز تهیه استیک آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی

افراط در خوردن استیک، اگرچه باعث لذت می‌شود اما مصرف زیاد این خوراکی لذیذ مضرات بالقوه‌ای برای سلامت قلب دارد. مصرف گوشت قرمز سرشار از چربی‌های اشباع شده و کلسترول، به ویژه تکه‌های گوشت چربی مانند استیک، با افزایش سطح کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است. علاوه بر این، روش‌های پخت گوشت که شامل کباب کردن یا زغال‌کردن است امکان دارد باعث تولید ترکیبات مضری شود. متخصصان قلب اغلب اعتدال در مصرف گوشت قرمز، انتخاب برش‌های کم چربی و ترکیب منابع پروتئینی گیاهی با استیک را برای ترویج یک رژیم غذایی سالم برای قلب توصیه می کنند.

مرغ سرخ شده یا سوخاری

آموزش پیش غذا آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای خونگی آشپزی آشپزی با فر آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی طرز تهیه فیله سوخاری

افراط در خوردن مرغ سرخ شده یا سوخاری هم ممکن است به نوعی لذت بخش باشد، اما خطراتی برای سلامت قلب به همراه دارد. فرآیند سرخ کردن مرغ باعث افزودن چربی‌های ترانس ناسالم به آن می‌شود و مرغ را با کالری اضافی اشباع می‌کند. مصرف منظم آن با افزایش سطح کلسترول، چاقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است. ترکیبی از چربی‌های ناسالم و چگالی کالری نگرانی‌ها به ابتلا به بیماری‌هاقلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. برای محافظت از سلامت قلب، انتخاب مرغ کبابی، پخته یا سوخاری، همراه با یک رژیم غذایی متعادل، توصیه می‌شود از این منبع پروتئین بدون به خطر انداختن سلامتی لذت ببرید.

کالباس و ژامبون فراوری شده دودی

کالباس یا سوسیس فراوری شده دودی یک غذای محبوب مردم مراجعه کننده به اغذیه فروشی‌ها است .این نوع گوشت‌ها به دلیل داشتن سدیم بالا و چربی اشباع‌شده، از سوی متخصصان برای سلامت قلب بسیار خطرناک تشحیص داده شده است. مصرف بیش از حد این گوشت‌های فراوری شده دودی با افزایش فشار خون و افزایش سطح کلسترول مرتبط است و به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی کمک می‌کند. افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها در این نوع گوشت‌ها نگرانی‌ها را بیشتر می کند. متخصصان قلب توصیه می‌کنند مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده را محدود کنید و از منابع پروتئین کم‌چرب‌تر و کامل‌تر برای ارتقای سلامت قلب استفاده کنید.

منبع : همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.