جایگزین های طبیعی قند با کالری کمتر

0

کالری قند زیاد نیست ولی اگر در طی روز بی حد و اندازه از آن استفاده کنید امکان بروز چاقی و اضافه وزن در بدن شما وجود دارد از این رو اگر می خواهید با این مورد آشنا شوید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

 عوارض قند
 مجله آشپزی
 کتاب آشپزی
 مجله دانستنی ها
 مجله سلامت
 طب سنتی
 درمان طبیعی و خانگی

بسیاری از افراد هستند که قند را با چای می نوشند. باید بدانید که قند می تواند کالری زیادی را وارد بدن شما کند از این رو اگر دارای رژیم های خاصی می باشید بهتر است سعی کنید از این مورد کم تر استفاده کنید. در واقع کالری قند را در ادامه برایتان بررسی می کنیم و جایگزین های سالم تری را از آن برایتان معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با میزان کالری قند

قند سرشار از کالری می باشد و از این رو اگر نتوانید در خوردن آن اعتدال را رعایت کنید به احتمال زیاد ممکن است دچار اضافه وزن و چاقی شوید. این مورد برای بیماران دیابتی بسیار مضر است و می تواند جان ان ها را نیز تهدید نماید. افرادی که دارای بیماری های قندی می باشند بهتر است از مواد دیگر به جای قند استفاده کنند زیرا این مورد می تواند برای آن ها بسیار بد و خطر ساز باشد.

قند فاقد چربی و پروتئین می باشد و هر یک حبه قند دارای ۱۰ کالری و هر ۱۰۰ گرم قند دارای ۳۹۰ کالری می باشد. اگر از قند های قهوه ای استفاده می کنید باید بدانید که هر یک حبه قند دارای ۹.۵ کالری و هر ۱۰۰ گرم از آن دارای ۳۷۷ کالری می باشد. به صورت کلی باید بدانید که نیمی از انرژی بدن از کربوهیدرات ها تامین می شود. قند های معمولی کربوهیدرات های ساده می باشند که به سرعت در بدن هضم می شوند و منجر به افزایش ناگهانی قند خون خواهند شد. باید بدانید که بدن به صورت متوسط نیاز به قند کمی دارد از این رو سعی کنید در خوردن این مورد کمی تعادل را رعایت نمایید در غیر این صورت نمی توانید وزن خود را کنترل نمایید.

غذا های زیادی هستند که دارای مقادیر بالایی از قند ها می باشند از این رو بهتر است خوردن قند را در کنار چایی کاهش دهید زیرا با غذا هایی که می خورید نیاز های روزانه بدن شم تامین خواهد شد و باید بدانید که مردان به صورت روزانه نیاز به ۱۵۰ کالری قند دارند و زنان نیز نیاز به ۱۰۰ کالری قند دارند و استفاده بیش از حد می تواند دردسر های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. استفاده روزانه بیش تر از ۶ حبه قند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

جایگزین های طبیعی برای قند

برای این که بتوانید استفاده از قند را کاهش دهید به شما توصیه می کنیم تا از جایگزین های طبیعی برای قند کمک بگیرید. ان جایگزین های طبیعی شامل مقدار بسیار کمی ویتامین، پتاسیم و منیزیم و یا سایر مواد مورد نیاز دیگر برای بدن نیز هستند از این رو خوردن آن ها بی تاثیر بر سلامتتان نخواهد بود و می تواند بسیار مفید تر از قند ها باشد.

  • خرما از مهم ترین جایگزین های قند می باشد و شما با استفاده از خرما می توانید چای خود را شیرین تر بنوشید. کالری خرما کم نمی باشد ولی دارای مواد مغذی زیادی می باشد و می توانید با خوردن خرما از کم خونی نیز پیشگیری نمایید.
  • عسل از دیگر جایگزین ای قندی می باشد که شما می توانید با چالی کیل کرده و طعم خوبی را تجربه نمایید. هر قاشق غذا خوری عسل دارای ۶۴ کالری می باشد و این میزان می تواند شیرین کنندگی بالا تری را نسبت به قند داشته باشد. عسل فواید زیادی برای بدن دارد و نسبت به قند مفید تر می باشد.
  • کشمش سرشار از منیزیم و فسفر می باشد و می توانید با خوردن آن تا حدودی نیاز های روزانه بدن خود را فراهم کنید و جایگزین کردن کشمش به جای قند بسیار خوب است.
  • توت خشک از دیگر موادی است که شما می توانید آن را کنار چای خود بنوشید و از طعمی که دارد لذت ببرید.

مضرات استفاده از قند

استفاده کردن بیش از اندازه از قند ها می تواند تاثیرات بدی روی بدن شما داشته باشد از این رو علاوه بر دانستن میزان کالری قند بهتر است با مضراتی که  استفاده از قند با خود به همراه دارد را برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی مفید در این میان به شما خواهیم داد.

  • اضافه وزن از مهم ترین عارضه هایی می باشد که خوردن قند ها با خود به همراه دارد از این رو اگر می خواهید به تناسب اندام برسید نیاز است تا استفاده از قند ها را به شدت کاهش دهید در غیر این صورت امکان ندارد بتوانید وزن خود را کاهش دهید زیرا قند ها به صورت چربی در بدن ذخیره خواهند شد.
  • پوسیدگی دندان ها از مضرات استفاده از قند می باشد و باید بدانید که بسیاری از باکتری ها در دهان از قند ها تغذیه می کنند و استفاده بیش از حد از قند و یا سایر غذا های شیرین می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها شود.
  • از دیگر مضراتی که خوردن قندها بت خود به همراه دارند مشکلات پوستی می باشد و افرادی که دارای رژیم غذایی شیرین هستند پیری پوست وسیع تر به سراغ آن ها می رود. در واقع قند می تواند پروتئین های مهم را در بدن مانند کلاژن و الاستیک را تخریب نماید و اگر این پروتئین ها کاهش پیدا کنند پوست شم زود تر چروک خواهد شد.
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی از عارضه های دیگر مصرف قند می باشد از این رو باید بدانید که قند ها میزان گلبول های سفید را در خون کاهش می دهند از این رو بیماری های عفونی در افرادی که مصرف قند آن ها بالا تر می باشد شدت بیش تری دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.