حمله روزنامه روسی به محصولات صادراتی سایپا به این کشور

0

پس از حمله روسیه به اوکراین، کشورمان توانست صادرات خود به روسیه را بیشتر از همیشه کند. قرار بود خودرو یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی ما به این کشور باشد؛ اما حالا روسیه در حال انتقاد از خودروسازی سایپا است!
روس‌ها پس از شروع حمله به اوکراین، دچار شرایط نامساعدی شدند. اکثر کشورهای غربی از داد و ستد با روسیه خودداری کردند و این کشور مجبور شد برای واردات محصولات مورد نیازش، سراغ کشورهایی مانند ایران، چین، بلاروس و … برود. اسفندماه سال گذشته بود که خبری درباره توافق میان سایپا و روسیه رسانه‌ای شد.

مسئولان سایپا در آن زمان باور داشتند که محصولاتشان تا ۳۰۰ درصد از نظر کیفیت پیشرفت داشته‌اند! بررسی صحت این موضوع را به شما می‌سپاریم، اما چیزی که در حال حاضر مشخص است، نارضایتی روس‌ها از شرایط خودروهای سایپا،‌ روند صادرات و … است.

انتقاد شدید روزنامه کامرسانت روسیه از محصولات سایپا؛ ابتدایی، قدیمی و بدون نوآوری!

قیمت کوییک S مشخصات کوییک S نمادی داخلی کوییک S موتور کوییک S چیست تازه های خودرو در ایران اخبار خودرو اخبار سایپا سایت تخصصی خودرو مجله خودرو معرفی خودرو

شاید از نظر مسئولان ما لندکروز و ۲۰۶ تفاوتی نداشته باشند اما روس‌ها به‌خوبی تفاوت میان خودروهای ایرانی و دیگر برندهای معتبر دنیا را متوجه شده‌اند. روزنامه کامرسانت روسیه باور دارد محصولاتی که قرار است سایپا به روسیه صادر کند نوآوری خاصی ندارند و دارای پلتفرم‌هایی قدیمی هستند.

ظاهرا دو شرکت روسی قرار بوده خودروهای سایپا را وارد کرده و به فروش برسانند. طبق آمارهای این روزنامه، هر یک از این شرکت‌ها می‌خواستند ۱۰ هزار خودرو از این خودروساز ایرانی بخرند، اما هنوز هیچ توضیحی درباره تحویل این خودروها در روسیه رسانه‌ای نشده؛ موضوعی که برای ما تازگی زیادی ندارد، اما صدای روس‌ها را در آورده است.

روزنامه روسی باور دارد که محتمل‌ترین دلیل تاخیر تحویل خودروهای سایپا به روسیه، عدم وجود خطوط منتاژ با حجم مناسب است. روزنامه کامرسانت اعلام کرده که خودروهای صادراتی باید در مقایسه با خودروهای سایپا در بازار ایران سطح تریم بالاتری داشته باشند تا بتوانند مشتریان روسی را راضی کنند.

طبق اعلام روزنامه روسی کامرسانت، خودروهای برند سایپا بر روی پلتفرم‌هایی نسبتا قدیمی سوار شده‌اند اما امتحانشان را پس داده‌اند. در ادامه مطلب این روزنامه اعلام شده که ماشین‌های سایپا هیچ نوع نوآوری ندارند و راحتی فوق‌العاده‌ای را به سرنشینان ارائه نمی‌کنند. روس‌ها حتی پیش از واردات، به مشکلات ایمنی خودروهای سایپا آگاه بوده و اعلام کرده‌اند که این مدل‌ها «ایمنی فوق‌العاده‌ای ندارند». در نهایت نیز این روزنامه خودروهای سایپا را به عنوان رقیب محصولات شرکت AvtoVAZ معرفی کرده است.
اگر می‌خواهید بیشتر درباره شرایط روسیه پس از جنگ با اوکراین بدانید، این مطالب را از دست ندهید!
نظر شما درباره اظهارات این روزنامه روسی چیست؟ آیا سایپا می‌تواند در بازار روسیه جای پای خود را محکم کند یا در آینده‌ای نزدیک مجبور می‌شود از این بازار برود؟ نظر خود را با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.
منبع :اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.