چه روش هایی برای کاشت نهال بادام وجود دارد؟

0

امروزه با توجه به علاقمندی بسیاری از افراد، باغدار باید بداند چه روش هایی برای کاشت نهال بادام وجود دارد؟ علاقه خرید نهال بادام و  کاشت ارقام متنوع نهال بادام باعث شده است تا ما در این مقاله روش‌هایی مفید و کاربردی را برای کاشت ارقام نهال بادام برای شما داشته باشیم به طوری که یکی از روش‌هایی که افراد با تجربه برای تکثیر این دسته از درختان در باغات خود استفاده می‌کنند و از نتیجه خوبی برخوردار شده‌اند کاشت بذر بادام در خاک مزارع است که در ادامه به شرایط کلی آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است روش‌های دیگری هم موجود است که هم از هزینه کمی برخوردار بوده است و هم نیازی به طرف زمان زیاد برای باردهی و رشد درختان بادام نیست این روش‌هایی که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم در رتبه‌ای هستند که امروزه بسیاری از باغدارانی که در کشورهای توسعه یافته در حال فعالیت هستند برای کاشت درختان و نهال بادام از آن استفاده می‌کنند.

بررسی روش کاشت نهال بادام از طریق کاشت بذر بادام

در بررسی روش کاشت نهال بادام از طریق کاشت بذر بادام متوجه خواهید شد که این روش برای احداث باقی بادام از سم مناسب نبوده و بهتر است به خرید نهال بادام پیوندی بر پایه بذری تلخ بپردازید، در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم کاشت این نهال می‌تواند به صورت مستقیم از طریق بذر بادام انجام بگیرد.

در مورد مباحث مربوط به کاشت نهال بادام ، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه تولید و خرید نهال می توان به netafimusa، wikifarmerاشاره نمود.

به طوری که نیاز است شما مغز بادام را تا مدت 24 ساعت یا حداقل دو روز در آب قرار دهید سپس آن را در پارچه‌ای نمدار در فضای محیط نگهداری کنید لذا این مدت باید تا چند روز ادامه داشته باشد تا زمانی که جوانه سبزی از مغز و بذر بادام خارج شود این جوانه نشان از این دارد که بذر آماده کاشته شدن است.

حال بعد از این که جوانه خارج شد لازم است گلدانی کوچک را انتخاب کنید و دورن خاکی که از جنس شنی و زهکشی شده باشد قرار دهید این نمونه از خاک می‌تواند برای حفظ رطوبت و ریشه دادن جوانه بذر بادام و تبدیل شدن آن به یک نهال بادام بارده بسیار کمک کننده باشد این روش به دلیل این که نیاز به صرف زمان طولانی دارد به کسی پیشنهاد داده نمی‌شود، فروش نهال بادام با کیفیت بهترین تصمیم برای آنها است.

کاشت نهال بادام با انواع روش پیوند زدن

شاید برایتان این نکته جال باشد که شیوه به کار گیری از روش پیوند زدن برای کاشت نهال بادام به چندین صورت مختلف می‌تواند به انجام برسد لذا این روش‌ها عبارت هستند از:

  • پیوند زدن به روش زبانه‌ای
  • پیوند نهال بادام به روش زیر پوستی
  • پیوند نهال بادام به روش اسکنه

این روش‌ها امروزه به دلیل این که از نتیجه بسیار خوبی برخوردار شده است باعث شده تا افراد زیادی از این طریق نهال بادام را به کاشت و تکثیر برسانند،قبل از احداث باغ بادام انواع روش‌های پیوند زدن را بشناسید.

پیوند زدن به روش زبانه‌ای

به طوری که برای روش پیوند زدن به روش زبانه‌ای نهال بادام  نیاز این که شاخه‌ای از درخت بایه را برش دهید و انتهای آن را به حالت دو زبانه دربیاورید همین کار را در شاخه دیگر از درخت پیوندی ایجاد نماید و زبانه‌ها را به هم با استفاده از چسب مخصوص متصل نمایید، با مراجعه به سایت paliznahal.ir بیشتری کسب کنید.

پیوند نهال بادام به روش زیر پوستی

پیوند نهال بادام به روش زیر پوستی بیشتر برای درختانی که از تنه ضخیمی برخوردار هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند به این صورت که شاخه‌های مورد نظر را از درخت پایه جدا کرده و قسمتز ار تنه درختان را شیاری به عمق سه سانتنی متری ایجاد می‌کنیم سپس شاخه‌های بریده شده را در این شیارها قرار می‌دهیم و با استفاده از نوار مخصوص پیوند اطرف آن را به خوبی می‌پوشانیم تا پیوند و اتصال به درستی انجام بگیرد، برای این پیوند می‌توانید از کارشناسان نهالستان کمک بخواهید.

بررسی کاشت نهال بادام در سنین استاندارد

قبل از خرید نهال بادام به بررسی بررسی کاشت نهال بادام در سنین استاندارد بپردازید بهترین سن کاشت نهال بادام سن ۲ سالگی است؛ سوال دیگری که افراد برای کاشت نهال بادام می‌توانند داشته باشند این است که از نهالستان‌های معتبر کشور  خرید نهال بادام در سن دو سال را داشته باشند و آن را به راحتی در باغات خود به کاشت برسانند، این روش از مطمئن‌ترین روش‌ها برای کاشت و تکثیر درختان بادام است و نیازی به طی نمودن زمان و هزینه زیادی نمی‌باشد و می‌توانید با گذشت چند سال شاهد باردهی نهال بادام در باغات خود باشید.

خیلی از افراد این سوال برایشان ایجاد می‌شود که چرا این روش مورد تایید قرار گرفته است؟ به دلیل این که به دست خود باغداران پرورش پیدا کرده است راحتی بهتری را برای باغداران داشته است و بعد از تهیه آن می‌توان آن  را در عمق و فاصله مناسب در خاک باغات به کاشت رسانید از طرفی این روش برای افرادی که مبتدی هستند بسیار بهتر است.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله با توجه به نوع مطالبی که در اختیار شما قرار گرفت به خوبی دانستیم که نهال بادام را می‌توان به 3 روش به کاشت و تکثیر رساند این روش‌ها عبارت هستند از:

  • کاشت نهال به صورت بذر
  •  پیوند زدن
  • خرید نهال بادام و کاشت نهال دو ساله

لذا با انجام هر کدام از این روش‌ها می‌توانید تکثیر درختان بادام را در باغات خود داشته باشید لذا برای تهیه می‌توانید به سایت فروش نهال بادام اینترنتی مراجعه داشته باشید چرا که می‌توانید از قیمت نهال بادام در انواع مختلف به صورت آنلاین اطلاعاتی مفید را بدست بیاورید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.