تداخل آب و گاز در داخل رگلاتور چیست ؟
اگر توجه کرده باشید کمپرسور، گاز را فشرده کرده تا مقدار بیشتری در کپسول شما ذخیره شود و مسافت بیشتری طی کنید ولی با این گاز فشرده اتومبیل قادر به کار نیست و از وسیله ای برای کاهش فشار به نام رگلاتور (در اصل کاهنده Reducer هست و در مرحله بعد تثبت کننده Regulator ولی عموم به نام رگلاتور میشناسندش)استفاده میشود.
و هرگاه ما فشار در گازها را تقلیل دهیم موجب کاهش دمای گاز خواهیم بود و به همین خاطر رگلاتور یخ می زند،این اساس کار یخچالهای معمولی میباشد (یخچال، کولر گازی )
و بخاطر جلوگیری از یخزدگی رگولاتور گاز”CNG” ، مجبور به گرم کردن آن هستیم.اینکار را با عبور “آب داغ رادیاتور” از آن انجام می دهیم.
بعضی انواع رگولاتور مانند “OMVL” احتمال تداخل آب و گاز را دارند.
و متاسفانه تداخل آب و گاز در این رگولاتورها موجب نشتی گاز رگولاتور به داخل آب رادیاتور و کاهش مایع خنک کننده ( بیرون ریختن مقداری آب بخاطر افزایش فشار سیستم خنک کننده) و در نتیجه سوختن واشر سر سیلندر می شود.
حالا چه کاری میتوان کرد؟
چون معمولا پوسته رگلاتور آسیب میبیند و چاره ای جز تعویض رگلاتور نداریم یک راه ارزانتر را پیشنهاد میکنم.بهتر است ؛شلنگ های آب را از رگلاتور جداکرده . یک تکه لوله ی آلومینیومی به قطر شلنگ های آب از یخچالسازی ها خریده و بطریقی در تماس با رگلاتور قرار دهیم (مثلا دورش بپیچید) وشلنگ های آب را هم به لوله ی آلومینیومی ببندید تا گرمایش را انجام دهد.
برای اینکه مطمئن شوید ،آب کم کردن و … از سیستم گاز است:
شیر مخزن رو ببندید و چند روز روی بنزین کار کنید
اگر مشکل حل شده بود ،ایراد از سیستم گاز هست .
اگر مشکل حل نشده بود،ایراد از موتور و سیستم خنک کننده خودرو میباشد