بهترین موتورسیکلت های جهان 2023 + تصاویر

0

زمانی که بحث بهترین برند‌های تولیدکننده موتورسیکلت در دنیا به میان می‌آید باید میزان فروش جهانی به همراه تعداد محصولات ارائه شده و همچنین کیفیت این موتورسیکلت‌ها را مورد توجه قرار داد. همچنین در دسترس بودن محصولات نیز نکته شاخص دیگر است چراکه برخی برند‌ها فقط در بازار‌های خاصی عرضه می‌شوند و همه خریداران بازار‌های جهانی به آن‌ها دسترسی ندارند.

موتور سیکلت هارلی دیویدسون (Harley-Davidson) - موتور کروزر یا تفریحی

موتور سیکلت یکی از وسایل نقلیه محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیا است. این وسیله نقلیه علاوه بر اینکه سرعت و هیجان را به راننده القاء می‌کند، مزایای دیگری هم دارد. موتورسیکلت کمتر از خودرو سوخت مصرف می‌کند، کمتر فضای پارکینگ می‌گیرد و راحت‌تر از بند ترافیک خلاص می‌شود؛ مولفه‌هایی که هرکدام به تنهایی، حائزاهمیت است. همچنین، موتورسیکلت یک وسیله نقلیه شخصی است و راننده می‌تواند با انتخاب مدل و رنگ مورد علاقه‌اش، سلیقه و شخصیت خود را نشان دهد. اما همه موتورسیکلت‌ها یکسان نیستند و برند‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از این برند‌ها تاریخچه‌ طولانی و افتخارآمیزی دارند و برخی دیگر نوآوری و تکنولوژی را به کار می‌گیرند.

معیار‌های بهترین موتورسیکلت‌ها

قدرت

قدرت موتورسیکلت، به میزان نیرویی که موتور می‌تواند تولید کند، اشاره دارد و با واحد اسب بخار (hp) اندازه‌گیری می‌شود. موتورسیکلت‌های برتر از نظر قدرت، موتور‌هایی با حجم بالا و قدرتمند دارند که می‌توانند شتاب سریع و سرعت بالایی را ارائه دهند.

شتاب

شتاب موتورسیکلت، به میزان سرعتی که موتورسیکلت می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به دست آورد، اشاره دارد. شتاب موتورسیکلت با واحد متر بر ثانیه (m/s²) اندازه‌گیری می‌شود. موتورسیکلت‌های برتر از نظر شتاب، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی از حالت سکون به سرعت بالا برسند. عواملی که در قدرت موتورسیکلت تاثیر دارند، روی شتاب هم موثر هستند. همچنین نوع جعبه دنده و لاستیک‌ها هم روی شتاب اثر می‌گذارند.

هندلینگ

هندلینگ موتورسیکلت، به میزان کنترل و مانورپذیری آن گفته می‌شود. موتورسیکلت‌های برتر از نظر هندلینگ، می‌توانند به راحتی در پیچ‌ها و جاده‌های پرپیچ و خم حرکت کنند. هندلینگ موتورسیکلت به عوامل گوناگونی مانند وزن موتورسیکلت، وزن سوار، اندازه و شکل لاستیک‌ها، سیستم تعلیق و سیستم ترمز بستگی دارد.

فناوری

موتورسیکلت‌های برتر از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برند. این تکنولوژی‌ها می‌توانند شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته، سیستم‌های کمکی راننده و سیستم‌های ارتباطی باشند. سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند ABS و کنترل کشش می‌توانند به بهبود ایمنی موتورسیکلت کمک کنند.

سیستم‌های کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگهدارنده خطوط هم در کاهش خستگی راننده تاثیرگذار هستند. سیستم‌های ارتباطی مانند بلوتوث و Wi-Fi هم باعث برقراری ارتباط راننده با تلفن، کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها می‌شوند.

قیمت

موتورسیکلت‌ها در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، عرضه و به فروش می‌رسند، اما موتورسیکلت‌های برتر دنیا، قیمت‌های بالاتری دارند. این امر به ویژه برای موتورسیکلت‌هایی که دارای ویژگی‌های پیشرفته یا عملکرد بالاتر هستند، بیشتر نمود دارد.

موتور دوکاتی پانیگاله وی ۴ آر (Ducati Panigale V۴R) – موتور مسابقه

موتور دوکاتی پانیگاله وی ۴ آر (Ducati Panigale V۴R) - موتور مسابقه

ایتالیا به خاطر اتومبیل‌های عجیب و غریب و هیجان انگیز خود شهرت دارد، این شهرت به موتور سیکلت‌های آن نیز رسیده است. دوکاتی را با رنگ قرمز منحصر به فرد خود می‌توان فراری موتورسیکلت‌ها درنظر گرفت.

در بالای فهرست بهترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۲۳، Ducati Panigale V۴R قرار می‌گیرد. یک موتورسیکلت سوپربایک اسپرت که از موتور ۴ سیلندر V شکل با قدرت ۲۲۸ اسب بخار بهره می‌برد.

این موتورسیکلت یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های جهان است و می‌تواند در ۳.۱ ثانیه از صفر به ۹۷.۵۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۶۲ کیلومتر در ساعت است.

به لطف سیستم تعلیق الکترونیکی Showa BPF/Ohlins TTX۳۶ و ترمز‌های Brembo Stylema کنترل این موتور سیکلت در پیچ‌ها راحت است. بدنه سبکِ فیبر کربن و صندلی راحت، سواری آن را لذت‌بخش می‌کند.

دوکاتی موتورسیکلتی با قدرت و عملکرد بالاست و هندلینگ عالی، آن را به یک انتخاب بسیار خوب برای پیست تبدیل می‌کند.

معایب

•    قیمت بالا
•    مصرف سوخت بالا

موتور کاوازاکی نینجا اچ ۲ آر (Kawasaki Ninja H۲R) – موتور مسابقه

موتور کاوازاکی نینجا اچ ۲ آر (Kawasaki Ninja H۲R) - موتور مسابقه

یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان، کاوازاکی نینجا H۲R است. این موتورسیکلت از یک موتور ۴ سیلندر V شکل سوپرشارژر با قدرت ۳۰۰ اسب بخار بهره می‌برد که می‌تواند در ۲.۸ ثانیه از صفر به ۹۶.۵۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۶۲.۱۹ کیلومتر در ساعت است. Kawasaki Ninja H۲R یک سوپر بایک فوق‌العاده قدرتمند و سریع است که برای پیست‌های مسابقه طراحی شده و از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به راننده کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر آن داشته باشد و عملکرد بهتری را تجربه کند.

کاوازاکی که به خاطر خط تولید موتور‌های ورزشی نینجا شناخته می‌شود، مدت‌هاست که یکی تولید کنندگان اصلی موتور سیکلت است.

این شرکت نیز مانند هموطن خود سوزوکی، بخش عمده‌ای از منابع خود را به تولید محصول با کیفیت و قابل اطمینان و خدمات پس از فروش اختصاص می‌دهد تا مطمئن شود که مشتریانش قبل و بعد از خرید خدمات مناسبی دریافت می‌کنند.

استفاده از مواد باکیفیت و قطعات و لوازم جانبی اضافه، مانند سیستم تعلیق Showa و ترمز‌های نیسین، با عملکرد و هندلینگ عالی باعث بهبود کیفیت محصول می‌شود. در عین حال موتور‌های کاوازاکی در کنار کارآیی فوق‌العاده، در اکثر موارد قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

کاوازاکی بیشتر به خاطر تولید زیاد موتور‌های گیربکس دستی شناخته شده است و به اندازه سوزوکی، یاما‌ها و هوندا اسکوتر نمی‌فروشد. با این حال کاوازاکی مرتباً از نظر قابلیت اطمینان در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد.

این برند در مقایسه با همتایان ژاپنی خود به عنوان یک برند بسیار کارآمد و باکیفیت شناخته می‌شود. محصولات کاوازاکی حتی در بازار دست دوم نیز ارزش خود را حفظ می‌کنند.

معایب

•    قیمت بالا
•    مصرف سوخت بالا
•    محدودیت قانونی برای رانندگی در جاده‌های عمومی

موتور یاما‌ها وای زد اف – آر ۱ ام (Yamaha YZF-R۱M) – موتور مسابقه

رتبه سوم لیست بهترین موتورسیکلت‌های جهان تا سال ۲۰۲۳ به Yamaha YZF-R۱M می‌رسد. یک موتورسیکلت سوپربایک اسپرت که در ۳.۱ ثانیه از صفر به ۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتور ۴ سیلندر V شکل آن قدرتی ۲۲۸ اسب بخاری دارد و یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های جهان است حداکثر سرعت آن نیز ۳۶۲ کیلومتر در ساعت است.

اگر به دنبال یک پیانو بزرگ یا موتورسیکلت هستید، در هر دو صورت ممکن است یاما‌ها را انتخاب کنید. با اینکه آلات موسیقی و موتور‌های احتراقی از نظر عملکرد بسیار دور به نظر می‌رسند، اما این شرکت هر دو را تولید می‌کند. از لحاظ عملکرد و کیفیت یاما‌ها به طور مداوم در بین همتایان خود رتبه بالایی دارد.

یاما‌ها نیز مانند کاوازاکی، خودرو تولید نمی‌کند و تمام تمرکزش صرفاً بر روی تولید موتور سیکلت است. محصولاتی که به دلیل عملکرد موتور خود مشهور هستند.

احتمالاً یکی از اسکوتر‌های عالی آن یعنی NMax را در خیابان‌ها زیاد می‌بینید، زیرا یکی از موتور سیکلت‌های اسپرت با کارایی بالا از این برند است. شکی نیست که یاما‌ها حضور قدرتمندی در بازار موتورسیکلت دارد.

با توجه به قابلیت اطمینان، تفاوت اندکی بین سوزوکی، کاوازاکی و یاما‌ها وجود دارد، و انتخاب بین آن‌ها بستگی به سلیقه خریدار دارد.

معایب

•    قیمت بالا
•    مصرف سوخت بالا

Yamaha YZF-R۱M یک موتورسیکلت فوق‌العاده قدرتمند و سریع است که برای رانندگی در پیست طراحی شده است.

موتور کاوازاکی زد اچ ۲ – اس‌ای (Kawasaki Z H۲ SE) – موتور شهری

موتور کاوازاکی زد اچ ۲ – اس‌ای (Kawasaki Z H۲ SE) - موتور شهری

شرکت کاوازاکی ژاپن در سال ۲۰۲۳ یکی از بهترین موتورسیکلت‌های خود را با نام Kawasaki Z H۲ SE معرفی کرد. سوپراسپرتی قدرتمند که با موتور ۴ سیلندر V شکل خود با حجم موتور ۹۹۸ سی‌سی، ۲۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن نیز ۱۴۱ نیوتن متر است.

این موتورسیکلت می‌تواند در ۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است. Kawasaki Z H۲ SE این موتور برای رانندگی در جاده‌های عمومی طراحی شده است.

معایب

•    قیمت بالا نسبت به رقبا
•    هزینه بالای تعمیر و نگهداری
•    تعداد کم تولید
•    پیچیدگی کار با ویژگی‌های الکترونیکی

موتور بی ام و – اس ۱۰۰۰ آر آر ام (BMW S ۱۰۰۰ RR M Competition)

موتور بی ام و – اس ۱۰۰۰ آر آر ام (BMW S ۱۰۰۰ RR M Competition)

احتمالا بسیاری از افراد BMW را به عنوان سازنده ماشین می‌شناسند و ایده‌ای ندارند که این شرکت یکی بهترین موتورسیکلت‌های جهان را تولید می‌کند.

BMW S ۱۰۰۰ RR M Competition یک موتورسیکلت ورزشی با قدرت و سرعت بالا است. یکی از ویژگی‌های جالب این موتورسیکلت داشتن رنگ ویژه Light White/M Motorsport است.

۲۰۵ اسب بخار قدرتی است که موتور ۴ سیلندر آن با گنجایش ۱۰۰۰ سی‌سی تولید می‌کند و ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. این ویژگی‌ها، از BMW S ۱۰۰۰ RR M Competition یک هیولای پرقدرت و البته شیک و راحت می‌سازد.

تولیدات آلمان در سراسر جهان به دلیل کارایی و کیفیت شناخته شده‌اند. این موضوع بدون شک در مورد موتور سیکلت‌های BMW تولید شده توسط این غول خودرو سازی نیز صادق است. به نظر می‌رسد تنها رقبای ژاپنی در جایگاه بهتر از آن قرار می‌گیرند. این موتور سیکلت‌ها از بادوام ترین‌ها در بازار هستند.

موتور سیکلت‌های BMW علاوه بر کیفیت ساخت عالی، معمولاً دارای لوازم جانبی با کیفیت و مونتاژ عالی هستند. ویژگی‌های ممتاز این موتور‌ها از جمله وسایل کمکی سواری مانند ABS، سیستم کنترل کشش و پایداری، ناوبری داخلی و نمایشگر‌های TFT، پس از سال‌ها تحقیق و توسعه در این محصولات قرار گرفته است.

معایب

•    فرسودگی و تعویض لاستیک
•    قیمت بالا
•    ارزش‌گذاری پایین در فروش مجدد
•    تطبیق پذیری پایین
•    مصرف سوخت نسبتا بالا

موتور کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک آر (KTM ۱۲۹۰ Super Duke R) – موتور شهری

موتور کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک آر (KTM ۱۲۹۰ Super Duke R) - موتور شهری

در رتبه ششم فهرست بهترین موتورسیکلت‌های جهان در سال ۲۰۲۳، موتورسیکلت KTM ۱۲۹۰ Super Duke R قرار می‌گیرد که یکی از محصولات برجسته شرکت اتریشی KTM است. این موتورسیکلت به عنوان یک مدل اسپرت (Naked Sport) شناخته می‌شود و با طراحی شگفت‌انگیز، عملکرد قدرتمند و تجهیزات پیشرفته، تجربه‌ای هیجان‌انگیز از رانندگی در جاده‌ها و مسیر‌های پر پیچ و خم را ارائه می‌دهد. موتور KTM ۱۲۹۰ Super Duke R با شکل V خود، حجمی برابر با ۱۳۰۱ سی‌سی دارد.

KTM بیشتر به خاطر موتور سیکلت‌های خیابانی و ماجراجویی‌اش شناخته می‌شود. این برند برای بیشتر سبک‌ها و بودجه‌ها محصولی ارائه کرده است. شعبه تولیدی اصلی و دفتر مرکزی آن در اتریش قرار دارد، اما شرکت دارای کارخانه‌هایی در اسپانیا و هند نیز هست.

معایب

•    مصرف سوخت بالا
•    قیمت بالا
•    صدای زیاد اگزوز
•    عدم محافظت از سوار در شرایط جوی نامساعد

موتور آپریلیا آر اس وی ۴ – ۱۱۰۰ فکتوری (Aprilia RSV۴، ۱۱۰۰ Factory)

موتور آپریلیا آر اس وی ۴ – ۱۱۰۰ فکتوری (Aprilia RSV۴، ۱۱۰۰ Factory)

کمپانی ایتالیایی آپریلیا موتورسیکلت مدل Aprilia RSV۴، ۱۱۰۰ Factory را روانه بازار کرده که یکی از بهترین مدل‌های این شرکت هم محسوب می‌شود. این مدل با تکنولوژی پیشرفته، طراحی خیره‌کننده و عملکرد عالی، به‌ویژه در مسیر‌های تازه تجربه‌ای متفاوت از موتورسیکلت‌سواری ارائه می‌دهد. موتور قدرتمند V شکل آن ۴ سیلندر است و با ظرفیت ۱۱۰۰ سی‌سی، ۲۱۷اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با ۱۲۵ نیوتن بر متر مربع فراهم می‌کند.. Aprilia RSV۴، ۱۱۰۰ Factory در ۳.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است.

معایب

•    مصرف سوخت زیاد در حالت‌های ورزشی و خیابان
•    فضای کم برای مسافر با توجه به طراحی سریع و ورزشی
•    قیمت بالا نسبت به رقبا
•    سرویس و نگهداری گران با توجه به قطعات پیشرفته و نایاب

موتور هوندا سی بی آر ۱۰۰۰ (Honda CBR۱۰۰۰RR-R Fireblade SP) – موتور مسابقه

موتور هوندا سی بی آر ۱۰۰۰ (Honda CBR۱۰۰۰RR-R Fireblade SP) - موتور مسابقه

موتور سیکلت Honda CBR۱۰۰۰RR-R Fireblade SP یک محصول جدید و پیشرفته از شرکت هوندا است که برای رقابت در مسابقات ورزشی طراحی شده است. این موتور سیکلت دارای موتور قوی ۴ سیلندر با حجم ۹۹۹ سی‌سی است که تا ۲۱۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه دارد.

حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است. برای خنک کردن موتور، از رادیاتور‌های جدید و کارآمد استفاده شده است. همچنین، این موتورسیکلت به سیستم‌های الکترونیک پیشرفته مجهز شده است که عملکرد تعلیق و ترمز را بهینه می‌کنند. لوله خروجی این موتور سیکلت از جنس تیتانیوم است.

چند برند می‌توانند ادعا کنند که یک قاره را با موتورسیکلت‌های کوچک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه خود پر کرده‌اند. هوندا تقریباً به تنهایی نحوه زندگی مردم در آسیا را مرتباً متحول کرده است.

جای تعجب ندارد که این موتورسیکلت همواره در صدر لیست قابل اعتمادترین و بهترین موتور سیکلت‌های سنگین جهان قرار دارد. در حالی که ثابت شده است که برخی از موتور سیکلت‌های آن نسبت به سایرین قابل اعتمادتر هستند، بخشی از این شهرت و اعتبار به اتومبیل‌های این برند برمی‌گردد.
این شهرت به دلیل کیفیت، قابلیت اطمینان و کارایی است که هوندا را به موفق‌ترین برند موتورسیکلت موجود تبدیل کرده است. حدود یک سوم فروش جهانی موتور سیکلت در اختیار هوندا قرار دارد.

در سال ۲۰۲۲، هوندا ۱۴.۵ میلیون عدد موتور سیکلت شامل اسکوتر، که هوندا در بازار آن نیز مهم‌ترین برند است فروخت. بنابراین، در حالی که ژاپن از نظر بهترین مارک‌های موتورسیکلت در صدر قرار دارد، هوندا یک پادشاه در میان پادشاهان است.

معایب

•    حالت‌های رانندگی محدود
•    عدم وجود محافظ در برابر باد
•    سختی رانندگی برای موتورسواران بی‌تجربه
•    فرسودگی لاستیک و ترمز

موتور سوزوکی هایابوسا (Suzuki Hayabusa) – موتور مسابقه

موتور یاما‌ها وای زد اف – آر ۱ ام (Yamaha YZF-R۱M) - موتور مسابقه

موتورسیکلت Suzuki Hayabusa که یکی از مدل‌های معروف و برجسته در دنیای موتورسواری است، اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین موتور‌های جهان تبدیل شد. این موتورسیکلت با طراحی زیبا، موتور قدرتمند ۴ سیلندر و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد، توانسته است جایگاهی ویژه در بازار موتورسواری به دست آورد. صفر تا ۱۰۰ این موتور سیکلت حدود ۲.۷ ثانیه است و سرعتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دارد.

با اینکه سوزوکی در لیست تولیدکنندگان ژاپنی، آخرین مورد است، اما همچنان یکی از قابل اعتمادترین برند‌ها در جهان است. این شرکت با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، تولیدات با کیفیتی را در دسته موتور سیکلت ارائه می‌کند.

موتور سیکلت‌های این شرکت در مسافت‌های طولانی طی شده، بادوام و قابل اطمینان بوده‌اند. یکی از دلایلی که سوزوکی همچنان در بین بهترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان قرار دارد، سیستم کنترل کیفیت سختگیرانه‌ای است که در تمام مراحل طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های خود به کار می‌برد.

موتور سیکلت‌های این برند همیشه، چه در خارج از جاده، چه در خیابان یا در مسیر مسابقه درجایگاه خوبی ایستاده‌اند. هر محصول سوزوکی آزمایشی تحت عنوان تونل باد را طی می‌کند. همچنین آن‌ها تحت آزمایش موانع بر روی سطوح مختلف جاده و انواع مختلف زمین قرار می‌گیرند.

تست دوام، تست‌های الکترونیکی، تست استرس شاسی و تعدادی بررسی دیگر قبل از اجازه خروج از کارخانه تولیدی، برای تمام محصولات انجام می‌شود. وقتی شرکتی خود را به متعهد به حفظ چنین استاندارد بالایی نگاه می‌دارد، می‌توان گفت که محصولی را ارائه می‌دهد که هم ارزش اعتماد و هم سرمایه‌گذاری شما را دارد.

معایب

•    وزن بالا
•    مصرف سوخت زیاد
•    کنترل سخت‌تر در مسیر‌های مستقیم
•    راحت نبودن در استفاده‌های درون شهری
•    هزینه نگهداری بالا

موتور تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ آر اس (Triumph Speed Triple ۱۲۰۰ RS) – موتور مسابقه

موتور تریومف اسپید تریپل ۱۲۰۰ آر اس (Triumph Speed Triple ۱۲۰۰ RS) - موتور مسابقه

آخرین مورد در فهرست بهترین موتورسیکلت‌ها در سال ۲۰۲۳ به Triumph Speed Triple ۱۲۰۰ RS که یک موتور سیکلت ورزشی است، می‌رسد. این موتور سیکلت توسط یک موتور ۳ سیلندر ۱۱۶۰ سی‌سی تغذیه می‌شود که قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۵ نیوتن متر را تولید می‌کند.

Triumph Speed Triple ۱۲۰۰ RS حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت را دارد و صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۳.۴ ثانیه است. این موتور سیکلت دارای طراحی جذاب و خطوط تیز است که آن را به یک موتورسیکلت هولیگان تبدیل کرده است.

تریومف برندی با سابقه و یکی از تولیدکنندگان پیشرو موتور سیکلت در بریتانیا است که از زمان تولد دوباره این برند در سال ۱۹۹۰ به طور مداوم با زمان درحال پیشرفت بوده است.

امروزه، مدل‌های کلاسیک مدرن آن، مانند مدل پرچمدار Bonneville و Speed Twin، در کنار موتورسیکلت‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر، از جمله سری مدل‌های ماجراجویی Tiger تولید می‌شود.

تریومف در تلاش است تا از بهترین قطعات استفاده کرده و بهترین روش‌های ساخت و ساز را مطابق با شهرت جهانی درخشان خود به کار گیرد.

معایب

•    عدم‌راحتی در سفر‌های طولانی
•    راحت نبودن در استفاده روزمره در شهر
•    مصرف سوخت بالا
•    فضای بار محدود
•    هزینه نگهداری بالا

موتور سیکلت هارلی دیویدسون (Harley-Davidson) – موتور کروزر یا تفریحی

موتور سیکلت هارلی دیویدسون (Harley-Davidson) - موتور کروزر یا تفریحی

هارلی دیویدسون در سرتاسر جهان به دلیل موتور‌های قدرتمند و مسلط بر جاده‌هایش شناخته می‌شود. پیروان وفادارش نه تنها برند را خریداری می‌کنند، بلکه نام آن را روی بدن خود خالکوبی می‌کنند. قدمت قدیمی‌ترین باشگاه موتورسیکلت هارلی دیویدسون به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد و به اندازه کوکاکولا در جامعه شناخته شده است.

در برخی محافل، موتورسواری غیرقابل اعتماد شناخته می‌شود، اما این گفته بدون شک ناعادلانه است. باید گفت که به غیر از برخی مسائل کلی، تعمیر و نگهداری، تعمیر آن‌ها نسبتاً آسان است و طول عمر نسبتاً زیادی دارند. مشکلاتی مانند نشت روغن ممکن است در طول زمان رخ دهد، اما بیشتر صاحبان این موتور‌ها از مراقبت از وسیله نقلیه خود لذت می‌برند.

منبع:اقتصاد24

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.