آموزش نحوه تعمیر چرخ دوچرخه

0

تعمیر لاستیک دوچرخه تقریباً همیشه به معنای تعمیر یا تعویض لاستیک است. در مقاله آموزش تعمیر چرخ دوچرخه مطالعه میکنید که نشت یا سوراخ در لوله لاستیکی بادی بین لبه و تایر باعث کندی تایر می شود. برای رفع مشکل، باید چرخ را بردارید، لوله را بیرون بیاورید. لوله را تعمیر یا تعویض کنید و همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید. ممکن است مراحل خیلی زیاد به نظر برسد، اما یادگیری این مهارت برای هر دوچرخه سواری ضروری است.

مجله دوچرخه و موتورسیکلت آموزش تعمیر دوچرخه نحوه تعویض لاستیک دوچرخه انواع دوچرخه قیمت دوچرخه آموزش تعمیر خودرو مجله موتورسیکلت

قسمت۱:چرخ را از دوچرخه خارج کنید

۱-هنگام کار از پایه دوچرخه ایستاده برای بلند کردن چرخ استفاده کنید.

در طی آموزش تعمیر چرخ دوچرخه در صورت لزوم، می توانید دوچرخه را زیر و رو کنید تا روی آن کار کنید، فقط مطمئن شوید که برای جلوگیری از خراشیدن آن، یک حوله یا پارچه قدیمی در زیر زین و دسته قرار دهید.

۲-در طی آموزش تعمیر چرخ دوچرخه مهره های چرخ را با آچار شل کنید.

اگر مغزه چرخ از شل شدن فقط با آچار یا چوب دستی جلوگیری می کند، از اسپری سیلیکونی استفاده کنید. برخی از دوچرخه های جدید دارای قفل چرخ ساده تر هستند. در این حالت، فقط قفل را باز می شود بدون اینکه چرخ برداشته شود.

۳-اگر ترمزها در مسیر برداشتن چرخ هستند، آنها را جدا کنید.

انواع مختلفی از مکانیزم های ترمز با انتشار های مختلف وجود دارد، اما شما اغلب در یک کالیپر ترمز یا اهرم ترمز دستی، پیدا می کنید. یا شاید لازم باشد که کالیپرها را روی ترمز فشار دهید تا کابل جدا شود. در صورت داشتن دفترچه راهنمای دوچرخه خود، یا در وب سایت سازنده دوچرخه یا ترمز جستجو کنید.

۴-در طی آموزش تعمیر چرخ دوچرخه اگر چرخ عقب را برمی دارید، زنجیر را از مسیر خارج کنید.

با تنظیم چرخ دنده ها می توانید شلختگی بیشتری به زنجیره بدهید. تا زمانی که زنجیر روی بیرونی ترین دنده چرخ عقب و داخلی ترین دنده اسپیندل پدال قرار گیرد، تعویض کنید. به عقب بروید تا چرخ دنده عقب (که در هنگام تعویض دنده زنجیر را هدایت می کند) به طوری که زنجیر از دنده های کاست (دیسک چرخ دنده) دور شود.

۵-چرخ را از روی دوچرخه آزاد کنید.

شما به سادگی باید محور چرخ جلو را هدایت کنید. حالا که مهره ها آزاد می شوند از شکاف چنگالی که آن را به قاب نگه می دارد خارج کنید. با این حال، برای چرخ عقب، باید با دقت بیشتری چرخ را به سمت پایین و جلو هدایت کنید (برای یک دوچرخه ایستاده) از کنار زنجیر و هر چیز دیگری که در مسیر قرار دارد استفاده کنید. برای حرکت زنجیر از چرخ، مدام به عقب بروی چرخ دنده عقب بکشید.

مجله دوچرخه و موتورسیکلت آموزش تعمیر دوچرخه نحوه تعویض لاستیک دوچرخه انواع دوچرخه قیمت دوچرخه آموزش تعمیر خودرو مجله موتورسیکلت

قسمت۲:بیرون آوردن لوله آسیب دیده

۱-برای انجام مراحل آموزش تعمیر چرخ دوچرخه بگذارید بقیه هوا از لاستیک خارج شود.

برای یک سوپاپ پرستا، قسمت بالایی میل سوپاپ را باز کنید تا هوا آزاد شود. با یک شیر شریدر (آمریکایی) از یک ابزار نازک (مانند آچار آلن) برای فشار دادن بر روی پیستون داخل ساقه سوپاپ رشته ای استفاده کنید. برای یک شیر دانلوپ، پس از اینکه چند در پیچ درپوش را باز کردید، نوک سوپاپ را بکشید.

شیرهای شریدر همان شیرهای استفاده شده در لاستیک اتومبیل هستند. دریچه های پرستا دارای انتهای قفل هستند و بلندتر و باریکتر از شرادرز هستند. دریچه های Dunlop ضخیم تر از Prestas هستند اما نازک تر از Schraders هستند و فقط نخ هایی در قسمت بالای آن دارند. بعضی از چرخ های دوچرخه از حلقه قفل برای محکم نگه داشتن شیر سوپاپ روی لبه دوچرخه استفاده می کنند. اگر چرخ شما دارای یک حلقه قفل است، آن را باز کنید و نگه دارید.

۲-برای جدا کردن بخشی از لاستیک بیرونی و لبه چرخ از اهرم تایر استفاده کنید.

برای اتمام کار به یک مجموعه ۲ اهرم تایر پلاستیک نیاز دارید. ابزار های فلزی مانند قاشق یا پیچ گوشتی به راحتی به چرخ شما آسیب می رسانند. ۱ اهرم را بین تایر بیرونی و لبه چرخ بچسبانید و قسمتی از لاستیک را خارج کنید. اکنون، این بخش به جای استراحت در کانال داخل لبه، در قسمت بیرونی قرار خواهد گرفت. اهرم تایر را در جای خود قرار دهید.

۳-با استفاده از اهرم تایر دوم، باقی مانده تایر خارجی را از حالت فشرده خارج کنید.

در طی آموزش تعمیر چرخ دوچرخه اهرم تایر دوم را در قسمت اول، در شکاف بین لبه و مقطع تایر خارج از کانال بچسبانید. یکی از اهرم ها را سر جای خود نگه دارید و دیگری را تا انتهای لبه اجرا کنید. لاستیک بیرونی باید همانطور که از آن خارج می شوید از کانال خارج شود، تقریباً مثل این است که از ژاکت باز می کنید.

۴-در آخر از آموزش تعمیر چرخ دوچرخه به شکاف بین لاستیک و لبه برسید تا لوله بیرون بیاید.

لاستیک و لبه را جدا کنید تا جایی که بتوانید دست خود را در دهانه قرار دهید و لوله لاستیکی داخل آن را بگیرید. دست خود را دور چرخانده و کل لوله را بیرون بیاورید. وقتی به شیر رسیدید، ساقه را از لبه به پایین فشار دهید، سپس آن را با بقیه لوله بیرون بکشید.

منبع:ویکی هو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.