شتاب ناخواسته ناگهانی: علل و راه حل ها

0

شتاب مانند آتش عمل می کند – یک ارباب ظالم و یک خدمتکار خوب. شتاب می تواند شادی آور باشد، اما زمانی که شما نمی خواهید، می تواند به یک کابوس تبدیل شود. شتاب ناخواسته ناگهانی مرگبارترین نقص در تاریخ اتوماسیون است.

زمانی اتفاق می‌افتد که وسایل الکترونیکی خودرو باعث می‌شود دریچه گاز باز شود. در صورت ماندن خودرو در دنده، بازگرداندن خودرو به حالت آزاد را برای راننده مشکل می کند.

علاوه بر این، توانایی ترمزها برای تحت کنترل درآوردن وسیله نقلیه را به شدت محدود می کند – راننده را در اختیار یک خودروی غیرقابل کنترل می گذارد.

در دنیای امروز، میلیون ها نفر به دلیل یک مشکل شتاب ناگهانی خودرو مجروح می شوند و می میرند.

چه چیزی باعث شتاب ناخواسته می شود؟

دلیل اصلی شتاب گیری ناخواسته ناگهانی هنگام ترمزگیری ، نقص در سیستم الکترونیکی است که قطار قدرت خودرو را کنترل می کند.

موارد مکانیزم کنترل دریچه گاز از زمان معرفی مکانیسم کنترل دریچه گاز در خودروهای مدرن به سطح بعدی ارتقا یافته است.

بدون شک، پیشرفت در وسایل نقلیه، خودروها را ایمن تر کرده است، اما الکترونیک مدرن پیچیدگی آن را افزایش می دهد. با این حال، احتمال خرابی همچنان بالاست و شتاب ناگهانی همچنان یک مسئله اصلی است.

شتاب ناخواسته ناگهانی چه زمانی رخ می دهد؟

شتاب ناخواسته ناگهانی می‌تواند باعث خرابی خودرو شود

هیچ چیز ثابتی وجود ندارد – یک شتاب ناگهانی می تواند در هر زمان اتفاق بیفتد. به دلیل تغییرات طراحی خاص در وسایل الکترونیکی خودرو، بیشتر تصادفات زمانی اتفاق می‌افتند که خودرو در حال حرکت است.

تعویض دنده، جدا کردن کروز کنترل، ترمز زدن و غیره باعث شتاب گیری ناگهانی می شود. این شرایط رایج باعث ایجاد اختلال در جریان الکتریکی می شود که باعث ایجاد یک نقص خطرناک می شود.

راه حل هایی برای شتاب ناخواسته ناگهانی

کنترل خودرو با شتاب ناخواسته ناگهانی نیاز به دانش دارد – ممکن است برای یک نوزاد این امکان وجود نداشته باشد. در اینجا چند راه برای مقابله با آن وجود دارد:

1. از ترمز استفاده کنید اگرچه، این یک واکنش طبیعی است، اما استفاده از اضطراری دریچه گاز برای استفاده از ترمز تا حد ممکن ضروری است. به پمپاژ پدال ادامه ندهید، در عوض آن را ثابت نگه دارید.

ترمزها به نیروی بیشتری از حد معمول نیاز دارند، بنابراین، نیروی بیشتری از آنچه می توانید جمع کنید. ماشین با سرعت معمولی سرعتش کم نمی‌شود، اما ترمزها قوی‌تر از موتور ماشین هستند، بنابراین در نهایت، ترمزها برنده خواهند شد.

2. تغییر به خنثی این بهترین گزینه در مواقع اضطراری است. در صورتی که دریچه گاز کاملاً باز باشد، ممکن است موتور آلارم بالا بیاورد. نگران ضربان دار شدن موتور نباشید زیرا اکثر محدود کننده های الکترونیکی دارای چرخش خودکار هستند که اختلالات ناشی از تعویض ناگهانی را کنترل می کند.

3. موتور را خاموش کنید در حال حاضر، ماشین شما به خوبی تحت کنترل است. اما برای ایمنی، موتورها را خاموش کنید. برخی از خودروهای مدرن دارای استارت دکمه‌ای هستند که ممکن است مجبور شوید آن‌ها را 2 تا 3 ثانیه نگه دارید تا موتور متوقف شود.

در حین انجام این کار، مراقب باشید زیرا ممکن است فشار پدال کمی افزایش یابد. به منظور حفظ ایمنی ، ماشین را از جاده خارج کرده و کمک بخواهید.

سوالات متداول در مورد شتاب ناخواسته ناگهانی (SUA)

  1. چگونه می توانم از شتاب ناخواسته ناگهانی جلوگیری کنم؟

برای کاهش خطر SUA، از تعمیر و نگهداری منظم خودرو اطمینان حاصل کنید، به سرعت به چراغ‌های هشدار یا رفتارهای غیرعادی در خودرو خود رسیدگی کنید و مراقب فراخوان‌ها یا هشدارهای مربوط به ایمنی صادر شده توسط سازنده باشید.

  1. اگر وسیله نقلیه من SUA را تجربه کرد، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر وسیله نقلیه شما ناگهان شتاب غیرقابل کنترلی گرفت، ایمنی را در اولویت قرار دهید. دنده را در حالت خنثی قرار دهید، ترمزها را محکم فشار دهید و به مکانی امن هدایت کنید.

موتور را فقط در صورتی خاموش کنید که ایمن باشد. به دنبال بازرسی حرفه ای فوری باشید و حادثه را به سازنده و مقامات مربوطه گزارش دهید.

  1. آیا فراخوان های مربوط به SUA وجود دارد؟

سازندگان گهگاه فراخوانی مربوط به نگرانی های مربوط به شتاب ناخواسته ناگهانی را صادر می کنند. با بررسی منظم وب‌سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) یا تماس با سازنده خودرو خود، از فراخوان‌ها مطلع شوید.

  1. آیا شتاب ناخواسته ناگهانی می تواند ناشی از خطای راننده باشد؟

بله، در برخی موارد، این حوادث را می توان به خطای راننده نسبت داد، مانند استفاده نادرست از پدال، که راننده به اشتباه پدال گاز را به جای پدال ترمز فشار می دهد. آموزش صحیح و توجه راننده برای جلوگیری از چنین خطاهایی ضروری است.

  1. آیا اقدامات یا دعوای حقوقی مربوط به SUA وجود دارد؟

اقدامات قانونی و شکایت هایی در رابطه با این حوادث علیه سازندگان خودرو وجود داشته است.

این موارد اغلب به دنبال جبران خسارات مربوط به حوادث ناشی از SUA هستند. برای اطلاعات خاص در مورد پرونده های جاری با متخصصان حقوقی مشورت کنید.

  1. سازندگان چگونه نگرانی‌های شتاب ناخواسته ناگهانی را برطرف می‌کنند؟

سازندگان به طور مداوم برای افزایش ایمنی خودرو و رفع این نگرانی ها از طریق فناوری بهبود یافته، طراحی و آزمایش های دقیق تلاش می کنند. آنها همچنین ممکن است فراخوانی صادر کنند و در صورت لزوم به روز رسانی یا اصلاحات نرم افزار را اجرا کنند.

  1. آیا فناوری برای جلوگیری از SUA وجود دارد؟

وسایل نقلیه مدرن به ویژگی‌های ایمنی مانند سیستم‌های ترمز بازدارنده و کنترل الکترونیکی دریچه گاز مجهز هستند که می‌تواند به کاهش حوادث کمک کند.

با این حال، هیچ فناوری نمی تواند پیشگیری مطلق را تضمین کند، بنابراین آگاهی و نگهداری از راننده بسیار مهم است.

  1. کجا می توانم یک حادثه مشکوک به شتاب ناخواسته ناگهانی را گزارش کنم؟

اگر یک حادثه شتاب ناخواسته ناگهانی را تجربه کردید یا مشکوک هستید، آن را به سازنده خودرو، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و مقامات محلی خود گزارش دهید. این به اطمینان از بررسی مناسب و حل احتمالی موضوع کمک می کند.

به طور کلی، برای برنده شدن در یک موقعیت شتاب ناخواسته ناگهانی ، وحشت نکنید و آرام بمانید. برای رویارویی با موقعیت خطرناک، دانش حرفه ای را جمع آوری کنید و نکات بیشتری را بیاموزید. پس از همه، ایمنی حرف اول را می زند

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.