معرفی فراری 296GTB نوویتک (عکس)

0

پس از معرفی نسخه تغییر یافته از فراری 296GTB، اکنون شرکت نوویتک به سراغ همتای روباز این خودرو یعنی 296GTS رفته است و همان تغییرات ظاهری و فنی مشابه با نسخه کوپه را بر این خودرو هم اعمال کرده است.

مشخصات ظاهری فراری 296GTS نوویتک

این خودرو که اکنون با نام 296GTS by Novitec شناخته می‌­شود، به واسطه قطعات فیبرکربن بدنه شامل زیرسپری جلو، ورودی هوا، باله و دیفیوزر عقب، حاشیه هواکش‌های جانبی و جزئیات آینه‌­ها و اطراف شیشه‌­های کناری، از همتای استاندارد متمایز شده است.

بنابر اعلام تیونر مشهور، آئرودینامیک بدنه این خودروی ایتالیایی هم بهبود یافته به نحوی که نیروی رو به بالا در محور جلو، کاهش و نیروی رو به پایین در محور عقب، افزایش یافته است.

در این میان نباید رینگ‌های 5 پره NF10 ساخت Vossen را فراموش کنیم، که با ابعاد 9.5×21 و 11.5×22 با تایرهای 255/30 و 335/25 در محورهای جلو و عقب نصب شده است.

مشخصات فنی فراری 296GTS نوویتک

بنابر اعلام نوویتک، ارتفاع فراری 296GTS پس از نصب کمک‌­فنرهای اسپرت به میزان 35 میلی‌متر کاهش یافته است، تا عملیات تیونینگ بدنه تکمیل باشد. البته به کمک یک دکمه، می­‌توان ارتفاع بخش دماغه خودرو را تا 40 میلیمتر افزایش داد. با فشردن مجدد این دکمه و یا پس از عبور سرعت از 80 کیلومتر برساعت، ارتفاع خودرو دوباره کاهش می­‌یابد.

نوویتک علاوه بر بهبود فرآیند هوارسانی به پیشرانه، دو سیستم اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ یا اینکونل را نیز به مشتریان این خودرو پیشنهاد کرده است. هر دو اگزوز مذکور با عایق حرارتی از جنس طلای 24 عیار و دریچه­‌های قابل کنترل همراه می‌­شود.

به لطف تغییرات مذکور و البته عملکرد بهتر توربوشارژ در پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری توئین توربو، خروجی پیشرانه فراری 296GTS نوویتک با 37 واحد افزایش به 856 اسب­‌بخار رسیده است.

فراری 296GTS استاندارد می‌­تواند ظرف 2.9 و 7.6 ثانیه به سرعت صد و 200 کیلومتر برساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت دست یابد. در واقع فقط شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت این خودرو، 0.3 ثانیه از همتای کوپه کندتر است، در حالی که شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این دو مدل تفاوتی ندارد.

نوویتک از اعلام ارقام مربوط به شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت محصول جدیدش خودداری کرده است، اما با توجه به افزایش جزئی قدرت این مدل نسبت به نمونه استاندارد، احتمال دارد که شتاب صفر تا صد هم در حدود 0.1 ثانیه سریع‌تر باشد.

منبع : autoevolution.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.